Volkswagen Sharan

(LM)
Udostępnij:
Ograniczonej popularności modelu Sharan należy upatrywać przede wszystkim w wysokiej cenie auta. Podobnie zresztą sytuacja wygląda z jego bliźniaczymi pojazdami - fordem galaxy i seatem alhambra.

Zdecydowana większość vanów Volkswagena, które jeżdżą po naszych drogach, została sprowadzona w prywatnym imporcie - nierzadko auta te mają za sobą poważne wypadki i niestety niefachowe naprawy. W polskich salonach sprzedano dosłownie śladowe ilości volkswagenów sharan.
Samochód zadebiutował na rynku w pierwszej połowie 1995 roku. Niedawno pojazd przeszedł modernizację stylistyczną - zmianie uległa zarówno przednia, jak i tylna część nadwozia. W efekcie modyfikacji auto zyskało zdecydowanie nowocześniejszy wygląd. Poprawiła się również jakość materiałów wykorzystanych w kabinie i stylistyka deski rozdzielczej.
Najpopularniejsze i najczęściej spotykane silniki w modelu sharan to jednostka benzynowa o pojemności 2.0 l i mocy 115 KM oraz motory wysokoprężne, oznaczone jako TDI i oferowane w różnych wariantach mocy (od 90 do 130 KM). Dla amatorów szybszej jazdy przewidziano silniki benzynowe 1.8 20 V (150 KM) i 2.8 V6 24V (204 KM).
Okresy pomiędzy przeglądami w niemieckim vanie wynoszą 30 tys. km. W połowie tego dystansu trzeba odwiedzić serwis w celu wymiany oleju i filtrów. Wymiana paska rozrządu w jednostkach benzynowych wypada co 120 tys. km, zaś w dieslach co 90 tys. km. W motorze 2.8 zamiast paska zastosowano łańcuch.
Najsłabszym punktem modelu Sharan jest zawieszenie. Spora waga auta w połączeniu ze stanem naszych dróg skutkuje częstymi uszkodzeniami łączników stabilizatora i drążków kierowniczych.
Decydując się na zakup używanego volkswagena sharan trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 25-26 tys. zł - tyle kosztuje model z 1995 roku z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Egzemplarz z roku 1999 z jednostką TDI odchudzi portfel nabywcy już o ok. 55 tys. zł.
Zalety
- wygodne wnętrze;
- dobre silniki;
- komfortowe zawieszenie.
Wady
- duża średnica zawracania;
- awarie łączników stabilizatora i drążków kierowniczych;
- spore spalanie w autach z jednostkami benzynowymi.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 504 zł
tarcza hamulcowa (1 szt.) - 400 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 620 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 550 zł
tłumik końcowy - 1280 zł
maska silnika - 1370 zł
reflektor przedni - 570 zł
szyba czołowa - 970 złO modelu sharan mówi Grzegorz Kuś, kierownik serwisu w ASO Volkswagena w Katowicach:
- Sharan sprawdza się idealnie w roli dużego, rodzinnego samochodu. Nawet po podróży o długości kilkuset kilometrów pasażerowie nie będą czuć zbytniego zmęczenia. Wybierając auto używane, warto poszukać egzemplarza z nieco bogatszym wyposażeniem - klimatyzacja, czy dobrej jakości system audio nie należą do rzadkości. Jednostki TDI zapewniają przyzwoitą dynamikę, przy wręcz rewelacyjnie niskim zużyciu paliwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie