Volkswagen rośnie w siłę

Marek Ponikowski
Fot Volkswagen
Fot Volkswagen
W siedzibie koncernu w Wolfsburgu panuje optymizm co do sytuacji na rynku motoryzacyjnym i bojowy nastrój. Volkswagen chce stać się do roku 2018 największym producentem samochodów osobowych na świecie.Jedną z dróg do tego prowadzących może być kupno marki Alfa Romeo.
Fot Volkswagen
Fot Volkswagen

Ze strony Fiata dochodzą gniewne pomruki i deklaracje, że Alfa nie jest na sprzedaż, ale prezesa VW, Ferdinanda Piecha nie zbija to z tropu. "Jesteśmy cierpliwi, możemy poczekać" - zadeklarował podczas konferencji prasowej na paryskim salonie.

Nieco wcześniej szefem rozwoju Volkswagena został mianowany 60-letni Ulrich Hackenberg, człowiek, któremu marka Audi zawdzięcza swą obecną wysoką pozycję. Hackenberg stworzył dla niej MLB, czyli wirtualną platformę, pozwalającą na tworzenie z gotowych modułów nieskończenie wielu kombinacji silników, przekładni i zawieszeń. Ten rewolucyjny system, którego zastosowanie zaczęło się od A5 Coupé w roku 2007, obejmuje wszystkie aktualne modele Audi.

W ramach dziesięciu marek koncernu VW Hackenberg planuje osiągnąć poziom produkcji 10 milionów aut rocznie przy użyciu jedynie trzech wirtualnych platform! Oprócz MLB (dla aut średnich i dużych) będzie to MQB (Audi A3 w roku 2012, poza tym Golf, Octavia, Leon i wszelkie pochodne) oraz NSF dla aut małych, spokrewnionych z debiutującym w roku przyszłym miejskim Volkswagenem Up. Słowem - prosto, szybko i tanio. Toyota ma powody, by poważnie obawiać się o swoją pozycję światowego lidera.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak alkohol działa na nasz organizm. Ostrzegamy kierowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty