Volkswagen Polo

Krzysztof Franek
W porównaniu z poprzednim modelem nowy VW Polo wyposażony jest seryjnie w hamulce tarczowe także na tylniej osi.

Dane techniczne
 

Volkswagen Polo
  • Pojemność skokowa silnika 1390
  • Moc (kW(KM)/obr./min) 55(75)/5000
  • Liczba cylindrów/zaworów 4/16
  • Prędkość maksymalna (km/h) 172
  • Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l) 8,6
  • Zużycie paliwa poza miastem (l) 4,8
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l) 6,2
  • Długość (mm) 3743
  • Wysokość (mm) 1418
  • Szerokość (mm) 1632
  • Masa własna (kg) 960
  • Minimalna średnica zawracania (m) 10,3
  • Pojemność zbiornika paliwa (l) 45
  • Pojemność bagażnika (l) 245/975

Volkswagen Polo


Wnętrze

Styliści Volkswagena opracowali nowe wnętrze, które jednak zachowało wyjątkową funkcjonalność. Zaprojektowany zgodnie z zasadami ergonomii kokpit zbudowany jest z tworzywa o nowej strukturze. Okrągłe zegary otoczone są aluminiowym obramowaniem z małymi śrubkami, nadającymi im ,techniczny" wygląd. Wskaźniki podświetlone są na niebiesko. Model GTI wyposażono dodatkowo w zegar analogowy, stanowiący trzeci okrągły instrument kokpitu. W środkowej części tablicy rozdzielczej znajduje się miejsce, w którym można zamontować system nawigacji satelitarnej w dwóch wersjach - tańszej, wyposażonej w jednokolorowy wyświetlacz lub droższej, z kolorowym ekranem oraz opcją wyświetlania map. Zastosowano nowe pokrycia siedzeń i wzory tapicerki drzwi.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo 1.2 Volkswagen Polo 1.4

**

Bagażnik o pojemności 245 litrów wyposażony jest seryjnie w zaczepy do mocowania bagaży, a jego krawędź chroniona jest przed uszkodzeniem przez specjalną osłonę. Zamek zagłębiono w pokrywie i dzięki temu nie przeszkadza przy pakowaniu. W modelach ,Trendline", ,Comfortline" i ,Highline" w bagażniku znajduje się gniazdo zasilające 12 V. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się do 975 litrów.

Silniki
Wszystkie silniki benzynowe, z wyjątkiem GTI, wykonane są z lekkiego aluminium. Jednostki (oprócz 1,9 D) otrzymują sygnały do sterowania obrotami z pedału gazu drogą elektroniczną, a nie jak dotychczas mechaniczną, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin.

  • Podstawowa jednostka ma pojemność 1,0 l, moc 50 KM i zużywa 5,6 l paliwa na 100 km. Istnieją też trzy 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,4 litra.
  • W silniku 60 KM zastosowano 2 zawory na cylinder; w mocniejszych jednostkach napędowych występują po 4 zawory. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 6,0 l/100 km silnik 60 KM jest alternatywą dla 1,0.
  • Silnik 1,4 l o mocy 75 KM osiąga prędkość maksymalną 172 km/h, średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6,2 l/100 km, co w porównaniu z poprzednim modelem oznacza zmniejszenie o 10 procent.
  • Silnik 1,4 l o mocy 100 KM pozwala na prędkość maksymalną 188 km/h, ale zużycie jedynie 6,6 l paliwa na 100 km. GTI otrzymał silnik 1,6 l o mocy 125 KM, dzięki któremu stał się małym samochodem sportowym, osiągającym prędkość 205 km/h i przyspieszającym w 8,7 sek. do 100 km/h
  • Silniki diesla mają moc od 60 KM do 75 KM. Wysokoprężny z komorą wirową ma pojemność 1,9 l i moc 64 KM. Jest to sprawdzony motor, który od dawna znajduje się w ofercie koncernu Volkswagena, a charakteryzuje go m.in. niskie zużycie paliwa - 5,7 litra na 100 km.
  • Ekonomiczne są także diesle z wtryskiem bezpośrednim. Silnik SDI o pojemności 1,7 litra i mocy 60 KM zużywa średnio 4,4 l paliwa na 100 km. Nowością jest znany z VW Lupo 3-cylindrowy silnik TDI o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM, wyposażony w niezwykle wydajny układ wtryskowy z "pompowtryskiwaczami" umożliwiającymi ciśnienie aż 2000 bar.

Wyposażenie
W porównaniu z poprzednim modelem nowy VW Polo z silnikiem o mocy 75 KM jest wyposażony seryjnie w hamulce tarczowe także na tylniej osi. W GTI standardowo jest elektroniczny system stabilizacji kierunku jazdy (ESP), natomiast model z silnikiem 100 KM może system otrzymać w opcji. Do bogatego wyposażenia seryjnego należą m.in.: poduszka powietrzna dla kierowcy, trzecie światło stopu, regulowana i wspomagana kierownica, składana tylna kanapa, mocowanie Isofix fotelika dziecięcego, filtr pyłków. Obok modelu podstawowego dostępnych jest pięć pakietów wyposażenia
, które nadają VW Polo charakter komfortowy, sportowy lub młodzieżowy: Trendline, Comfortline, Highline, Colour Concept i GTI. Dwa ostatnie przewidziane są na razie na rynek niemiecki.

Ceny
Ceny wersji podstawowej wynoszą:
- z silnikiem 1.0 l - 37440 zł,
- z silnikiem 1.4 l (60 KM) - 38540 zł
- z silnikiem 1.4 l 16V (75KM) - 40240 zł
Czyli o około 2 - 3 tys. więcej niż za podobnie wyposażone auta konkurencji. Importer VW, firma Kulczyk Tradex, liczy na sprzedaż minimum 6 tys. nowych Polo. Będą one sprowadzane głównie z fabryki w Bratysławie.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

**więcej zdjęć VW Polo w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty