Volkswagen Polo

Krzysztof Franek
W porównaniu z poprzednim modelem nowy VW Polo wyposażony jest seryjnie w hamulce tarczowe także na tylniej osi.

Dane techniczne
 

Volkswagen Polo
  • Pojemność skokowa silnika 1390
  • Moc (kW(KM)/obr./min) 55(75)/5000
  • Liczba cylindrów/zaworów 4/16
  • Prędkość maksymalna (km/h) 172
  • Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l) 8,6
  • Zużycie paliwa poza miastem (l) 4,8
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l) 6,2
  • Długość (mm) 3743
  • Wysokość (mm) 1418
  • Szerokość (mm) 1632
  • Masa własna (kg) 960
  • Minimalna średnica zawracania (m) 10,3
  • Pojemność zbiornika paliwa (l) 45
  • Pojemność bagażnika (l) 245/975

Volkswagen Polo


Wnętrze

Styliści Volkswagena opracowali nowe wnętrze, które jednak zachowało wyjątkową funkcjonalność. Zaprojektowany zgodnie z zasadami ergonomii kokpit zbudowany jest z tworzywa o nowej strukturze. Okrągłe zegary otoczone są aluminiowym obramowaniem z małymi śrubkami, nadającymi im ,techniczny" wygląd. Wskaźniki podświetlone są na niebiesko. Model GTI wyposażono dodatkowo w zegar analogowy, stanowiący trzeci okrągły instrument kokpitu. W środkowej części tablicy rozdzielczej znajduje się miejsce, w którym można zamontować system nawigacji satelitarnej w dwóch wersjach - tańszej, wyposażonej w jednokolorowy wyświetlacz lub droższej, z kolorowym ekranem oraz opcją wyświetlania map. Zastosowano nowe pokrycia siedzeń i wzory tapicerki drzwi.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo 1.2 Volkswagen Polo 1.4

**

Bagażnik o pojemności 245 litrów wyposażony jest seryjnie w zaczepy do mocowania bagaży, a jego krawędź chroniona jest przed uszkodzeniem przez specjalną osłonę. Zamek zagłębiono w pokrywie i dzięki temu nie przeszkadza przy pakowaniu. W modelach ,Trendline", ,Comfortline" i ,Highline" w bagażniku znajduje się gniazdo zasilające 12 V. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się do 975 litrów.

Silniki
Wszystkie silniki benzynowe, z wyjątkiem GTI, wykonane są z lekkiego aluminium. Jednostki (oprócz 1,9 D) otrzymują sygnały do sterowania obrotami z pedału gazu drogą elektroniczną, a nie jak dotychczas mechaniczną, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin.

  • Podstawowa jednostka ma pojemność 1,0 l, moc 50 KM i zużywa 5,6 l paliwa na 100 km. Istnieją też trzy 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,4 litra.
  • W silniku 60 KM zastosowano 2 zawory na cylinder; w mocniejszych jednostkach napędowych występują po 4 zawory. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 6,0 l/100 km silnik 60 KM jest alternatywą dla 1,0.
  • Silnik 1,4 l o mocy 75 KM osiąga prędkość maksymalną 172 km/h, średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6,2 l/100 km, co w porównaniu z poprzednim modelem oznacza zmniejszenie o 10 procent.
  • Silnik 1,4 l o mocy 100 KM pozwala na prędkość maksymalną 188 km/h, ale zużycie jedynie 6,6 l paliwa na 100 km. GTI otrzymał silnik 1,6 l o mocy 125 KM, dzięki któremu stał się małym samochodem sportowym, osiągającym prędkość 205 km/h i przyspieszającym w 8,7 sek. do 100 km/h
  • Silniki diesla mają moc od 60 KM do 75 KM. Wysokoprężny z komorą wirową ma pojemność 1,9 l i moc 64 KM. Jest to sprawdzony motor, który od dawna znajduje się w ofercie koncernu Volkswagena, a charakteryzuje go m.in. niskie zużycie paliwa - 5,7 litra na 100 km.
  • Ekonomiczne są także diesle z wtryskiem bezpośrednim. Silnik SDI o pojemności 1,7 litra i mocy 60 KM zużywa średnio 4,4 l paliwa na 100 km. Nowością jest znany z VW Lupo 3-cylindrowy silnik TDI o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM, wyposażony w niezwykle wydajny układ wtryskowy z "pompowtryskiwaczami" umożliwiającymi ciśnienie aż 2000 bar.

Wyposażenie
W porównaniu z poprzednim modelem nowy VW Polo z silnikiem o mocy 75 KM jest wyposażony seryjnie w hamulce tarczowe także na tylniej osi. W GTI standardowo jest elektroniczny system stabilizacji kierunku jazdy (ESP), natomiast model z silnikiem 100 KM może system otrzymać w opcji. Do bogatego wyposażenia seryjnego należą m.in.: poduszka powietrzna dla kierowcy, trzecie światło stopu, regulowana i wspomagana kierownica, składana tylna kanapa, mocowanie Isofix fotelika dziecięcego, filtr pyłków. Obok modelu podstawowego dostępnych jest pięć pakietów wyposażenia
, które nadają VW Polo charakter komfortowy, sportowy lub młodzieżowy: Trendline, Comfortline, Highline, Colour Concept i GTI. Dwa ostatnie przewidziane są na razie na rynek niemiecki.

Ceny
Ceny wersji podstawowej wynoszą:
- z silnikiem 1.0 l - 37440 zł,
- z silnikiem 1.4 l (60 KM) - 38540 zł
- z silnikiem 1.4 l 16V (75KM) - 40240 zł
Czyli o około 2 - 3 tys. więcej niż za podobnie wyposażone auta konkurencji. Importer VW, firma Kulczyk Tradex, liczy na sprzedaż minimum 6 tys. nowych Polo. Będą one sprowadzane głównie z fabryki w Bratysławie.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

**więcej zdjęć VW Polo w

naszej galerii

**

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie