Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Polo VI. Większy i nowocześniejszy

Wojciech Frelichowski
Volkswagen Polo Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.Fot. Wojciech Frelichowski
Volkswagen Polo Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.Fot. Wojciech Frelichowski
Volkswagen wprowadza na rynek nowe Polo. Zewnętrzne zmiany stylistyczne nie są rewolucyjne, ale auto jest większe od poprzednika, nowocześniejsze i lepiej wyposażone.
Volkswagen Polo Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy
Volkswagen Polo

Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.

Fot. Wojciech Frelichowski

Polo to obok modeli Golf i Passat jeden z klasyków koncernu Volkswagen. Po raz pierwszy Polo pojawiło się w 1975 roku. Do tej pory wyprodukowano ponad 14 mln sztuk tego auta. Teraz na rynek wkracza szósta generacja Polo.

Do zbudowania nowego Polo wykorzystano platformę konstrukcyjną MQB. To uniwersalna baza nie tylko dla wielu Volkswagenów (m.in. Golf, Passat), ale również dla innych modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Audi A3, Skody Karoq i Seata Ateca.

Stylistyczna ewolucja

Zmiany stylistyczne w stosunku do schodzącego modelu nie są rewolucyjne. To raczej ewolucja tego, co już znamy, choć oczywiście w nowocześniejszym wydaniu. Najwięcej nowości widać w przedniej partii nadwozia. To m.in. atrapa chłodnicy inspirowana kształtem podobnym do atrapy Golfa oraz reflektory, w które zgrabnie wkomponowano diodowe światła do jazdy dziennej.

Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Z tyłu klosze lamp są większe od tych, które znamy z Polo piątej generacji, a ponadto pod zderzakiem pojawiła się listwa przypominająca dyfuzor. Jednak ważniejszym faktem niż wygląd dotyczącym nowego Polo jest to, że auto jest większe od swojego poprzednika. Długość tego modelu przekroczyła 4 metry (4053 mm, +81 mm) zaś rozstaw osi wynosi teraz 2548 mm (+78 mm). Także pozostałe wymiary są większe: szerokość - 1751 mm (+69 mm), wysokość - 1461 mm (+8 mm).

Większa kabina

Ponieważ Polo urosło, to w jego kabinie znajdziemy więcej miejsca. Z przodu przestrzeń jest niemal taka, jak w aucie kompaktowym. Ale ważniejsze jest to, że z tyłu nie trzeba podkurczać nóg. Miejsca jest tam wystarczająco, aby nie dotykać kolanami oparć przednich foteli. Większy jest również bagażnik, który ma pojemność aż 351 litrów (o 71 litrów więcej niż do tej pory). To wielkość bliska pojemnościom bagażników kompaktowych hatchbacków (np. Golf – 380 l).

Wspomnieliśmy, że bryła nowego Polo nie odbiega mocno od poprzedniego modelu. Za to jego deska rozdzielcza jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Przede wszystkim daje o sobie znać barwna kolorystyka, która ożywia wnętrze. Przy tym jakość materiałów zastosowanych na desce rozdzielczej jest zadowalająca. W większości to miękkie tworzywa, zaś twarde plastiki znajdziemy głównie na panelach drzwi.

[page_break]

Bogatsze wyposażenie

Volkswagen Polo Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy
Volkswagen Polo

Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.

Fot. Wojciech Frelichowski

Nowością jest ośmiocalowy wyświetlacz systemu multimedialnego jest oraz nawigacji, który będzie oferowany w bogatszych wersjach. Urządzenie jest niemal w całości sterowane dotykowo, ale chwała dla inżynierów Volkswagena, że zostawili dwa pokrętła, które znacząco ułatwiają jego obsługę. 

Nowością jest również Active Info Display, czyli w zestaw elektronicznych zegarów - prędkościomierza i obrotomierza - wraz z mapą nawigacji wyświetlaną przed oczami kierowcy. To pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie aut. Także i ten system będzie dostępny w bogatszych wersjach Polo.
Skoro już mowa o wyposażeniu. Dostępne będą trzy wersje: Trendline, Comfortline, Highline, a także wersja specjalna Beats, której głównym atutem będzie system dźwiękowy o mocy 300 wat. W późniejszym terminie pojawią się również topowa wersja GTI z silnikiem o mocy 200 KM.

W seryjnym wyposażeniu Polo Trendline są światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.
W ramach wyposażenia dodatkowego, tak jak poprzednio, jest m.in. aktywny tempomat ACC, ale teraz działający do prędkości 210 km/h. Nowością są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem, a także bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

Wersje silnikowe

Volkswagen Polo Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy
Volkswagen Polo

Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.

Fot. Wojciech Frelichowski

Polo będzie dostępne aż w dziewięciu wersjach silnikowych - sześciu benzynowych, dwóch wysokoprężnych i jednej na gaz CNG. Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.

Jeśli chodzi o diesle, to będzie oferowany silnik 1.6 TDI w dwóch zakresach mocy - 80 KM lub 95 KM. Po raz pierwszy Polo będzie występować z silnikiem zasilanym gazem ziemnym CNG 1.0 TGI o mocy 90 KM.

Wrażenia z jazdy

Podczas prezentacji prasowej nowego Polo mieliśmy okazję wypróbować wersję z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM skonfigurowany z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Mile zaskakuje kultura pracy tej jednostki. Trzycylindrowy silnik nie przenosi do wnętrza drgań, które są częstą przypadłością takich jednostek napędowych. Nie jest też zbyt hałaśliwy, ale pod warunkiem, że nie ciśniemy zbyt mocno pedału gazu. Bo kiedy auto ostro przyspiesza, spod maski dochodzi warkot.

Pod względem trakcyjnym nie zauważyliśmy, aby nowe Polo było podatne na wzdłużne i boczne kołysanie. Jednak przejechaliśmy tylko nieco ponad 100 kilometrów, w większości w warunkach wzmożonego ruchu pojazdów i do tego przy padającym deszczu. Zatem nie mieliśmy okazji, aby sprawdzić zachowanie tego auta np. w ostrych zakrętach. Ale możemy wystawić dobrą ocenę układowi kierowniczemu o o odpowiednio dobranej sile działania - w mieście kółkiem kręci się lekko, aby na trasie czuć lekki opór.

Ceny Volkswagena Polo szóstej generacji poznamy w październiku, zaś pod koniec tego roku auto będzie dostępne w salonach.

Plusy
- Sporo miejsca w kabinie
- Ciekawy kokpit
- Bogate wyposażenie

Minusy
- Specyficzny dźwięk silnika 1.0 TSI na wysokich obrotach

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 KM DSG i konkurenci

Marka/model

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 KM DSG

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 KM autom.

Opel Corsa 1.4 90 KM autom.

Cena (zł)

b.d.

od 63 150

od 57 550

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4053/1751/1461

4040/1735/1476

4021/1736/1479

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1499/1479

b.d.

1472/1464

Rozstaw osi (mm)

2548

2493

2510

Masa własna (kg)

1145

1124

1124

Pojemność bagażnika (l)

351

292

265

Pojemność zbiornika paliwa (l)

40

42

45

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

Pojemność (cm3)

999

998

1398

Liczba cylindrów

3

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

DSG/7

automatyczna/6

automatzcyna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

95 przy 5000

100 przy 4500

90 przy 6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

175 przy 2000

170 przy 1400

130 przy 400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,8

12,2

13,9

Prędkość maksymalna (km/h)

187

180

170

Średnie spalanie (l/100 km)

4,5

5,2

6,0

Emisja CO2 (g/km)

103

118

140

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty