Przez wiele lat Polo był najmniejszym z Volkswagenów i zawsze pozostawał w cieniu swojego nieco starszego i większego brata Golfa. Najnowszy Polo ma już wymiary Golfa IV, ale pojemnością bagażnika prawie dorównuje temu najnowszej, siódmej generacji.
Nowe Polo jest o 8,1 cm dłuższe (4,05 m) od poprzednika z lat 2009-2017, o 7 cm szerszy (1,75 m) i ma o 9 cm ma większy rozstaw osi (2,54 m. ). Jest przy tym minimalnie niższy, gdyż jego wysokość wynosi 1,44 m. Zmiany te pozwoliły wygospodarować przestronną kabinę dla pięciu osób oraz bagażnik, który ma 350 l pojemności tj. aż o 70 litrów więcej niż w dotychczasowym Polo. Wszystkie zmiany wymiarów zewnętrznych są wynikiem wykorzystania po raz pierwszy do tego modelu platformy MQB. Wcześniej zbudowano na niej projekty najnowszych wcieleń Golfa, Tourana, Tiguana, Passata i Arteona.
Polo jest pierwszym Volkswagenem i pierwszym modelem koncernu z nową generacją cyfrowego panelu wskaźników Active Info Display. Zespół projektujący interfejsy udoskonalił Active Info Display kolejnej generacji (przekątna ekranu wynosi 11,7 cala) i poprawił grafikę (133 dpi / rozdzielczość 1280 x 480 pikseli) oraz zestaw dostępnych funkcji. Ekran dysponuje teraz lepszymi możliwościami graficznymi, większą rozdzielczością, większym kontrastem i jasnością, intensywniejszymi kolorami i mniejszą liczbą konwencjonalnych kontrolek. Przy użyciu przycisku View (na wielofunkcyjnej kierownicy) kierowca Polo może szybko i łatwo wybrać jedną z trzech podstawowych konfiguracji ekranu.
Szóstą generację Polo będzie można wybierać z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Aktualnie oferowane są cztery trzycylindrowe motory benzynowe: dwa wolnossące 1.0 MPI o mocy 65 KM i 75 KM oraz dwa z turbodoładowaniem 1.0 TSI o mocy 95 KM i 115 KM. Najmocniejszą jednostką jest czterocylindrowy motor 2.0 TSI o mocy 200 KM montowany w Polo GTI. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji, czyli odzyskiwania energii przez alternator podczas hamowania. Silniki o mocy 95 KM i wyższej mogą być łączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Ofertę silników benzynowych w drugiej połowie roku uzupełni jednostka 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów - wyłączania dwóch przy niewielkim zapotrzebowaniu na moc. Aktualnie oferowane są także dwa silniki wysokoprężne TDI o pojemności 1,6 l - jeden o mocy 80 KM, drugi 95 KM.
W podstawowej wersji Polo (Start) kosztuje 44.490 zł. W wersji tej pod maską jest litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM. Poza wspomnianą Start są dostępne odmiany: Trendline, Comfortline, Highline, Beats (m.in. z 300-watowym systemem nagłaśniającym) oraz Polo GTI. Wydaje się jednak, że tak naprawdę zamówienia na ten samochód będą się zaczynać od wersji Trendline. Do jej wyposażenia seryjnego należy m.in.i system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania w mieście, klimatyzacja z regulacją manualną Climatic, radio Composition Colour z 6,5-calowym ekranem, asystent podjazdu, światła z funkcją Coming Home, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz elektrycznie otwierane/zamykane przednie i tylne szyby w drzwiach z funkcją komfortowego otwierania/zamykania.
Źródło: TVN Turbo
Pierwszy Volkswagen Polo pojawił się w 1975 roku. Wtedy był to jeszcze konstrukcyjny bliźniak Audi 50. Potem następowały zmiany i oto dziś wjeżdża na nasze drogi szóste pokolenie tego modelu. Od momentu debiutu fabryki opuściło ponad 14 milionów różnych wersji „polówek”, bo trzeba wiedzieć, że powstawały nie tylko jako trzy- i pięciodrzwiowe hatchbacki, ale również jako sedany i kombi. fot. Volkswagen">Na zewnątrz linie wyposażenia różnią się detalami. Polo Comfortline można rozpoznać po chromowanej listwie w osłonie chłodnicy między reflektorami. Polo Highline ma dodatkowe chromowane listwy na osłonie dolnego wlotu powietrza. Kolejne elementy odróżniające Polo Highline od pozostałych wersji to połączony moduł reflektorów przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty oraz diodowych świateł dziennych. Polo Beats zdobią, między innymi, czarne obudowy lusterek, folia dekoracyjna na pokrywie silnika i na dachu oraz plakietki Beats na słupkach B. Poszczególne wersje różnią się między sobą także kombinacjami obręcz-opona. W zależności od wersji nowe Polo wyposażone jest w 14-, 15-lub 16-calowe koła. Jako opcję Volkswagen oferuje kolejne obręcze 15-, 16-i 17-calowe.
Plusy
- Sporo miejsca w kabinie
- Ciekawy kokpit
- Bogate wyposażenie
Minusy
- Specyficzny dźwięk silnika 1.0 TSI na wysokich obrotach
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 KM DSG i konkurenci
Marka/model | Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 KM DSG | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 KM autom. | Opel Corsa 1.4 90 KM autom. | |||
Cena (zł) | od 64 690 | od 63 150 | od 57 550 | |||
Typ nadwozia/liczba drzwi | hatchback/5 | hatchback/5 | hatchback/5 | |||
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 | |||
Wymiary i masy | ||||||
Długość/szerokość/ wysokość (mm) | 4053/1751/1461 | 4040/1735/1476 | 4021/1736/1479 | |||
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1499/1479 | b.d. | 1472/1464 | |||
Rozstaw osi (mm) | 2548 | 2493 | 2510 | |||
Masa własna (kg) | 1145 | 1124 | 1124 | |||
Pojemność bagażnika (l) | 351 | 292 | 265 | |||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 40 | 42 | 45 | |||
Układ napędowy | ||||||
Rodzaj paliwa | benzyna Pb 95 | benzyna Pb 95 | benzyna Pb 95 | |||
Pojemność (cm3) | 999 | 998 | 1398 | |||
Liczba cylindrów | 3 | 3 | 4 | |||
Napędzana oś | przednia | przednia | przednia | |||
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń | DSG/7 | automatyczna/6 | automatyczna/6 | |||
Osiągi | ||||||
Moc (KM) przy obr./min | 95 przy 5000 | 100 przy 4500 | 90 przy 6000 | |||
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min. | 175 przy 2000 | 170 przy 1400 | 130 przy 400 | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,8 | 12,2 | 13,9 | |||
Prędkość maksymalna (km/h) | 187 | 180 | 170 | |||
Średnie spalanie (l/100 km) | 4,5 | 5,2 | 6,0 | |||
Emisja CO2 (g/km) | 103 | 118 | 140 |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?