Od lata 2015 roku, gdy Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła nowe przepisy obowiązujące w najwyższej lidze rajdowej świata, Volkswagen pracuje nad Polo R WRC trzeciej generacji. W nadwoziu współczesnego samochodu przetestowano już z sukcesem najważniejsze nowe komponenty, teraz konstrukcja trzeciego World Rally Car marki Volkswagen wchodzi w decydującą fazę.
Nadwozie szersze o 50 mm, masa własna mniejsza o 25 kg i silnik osiągający 380 KM/280 kW – to podstawowe dane rajdowego Polo na sezon 2017. Wzrost mocy silnika o 62 KM/45 kW uzyskano dzięki zwiększeniu średnicy zwężki z dotychczasowych 33 do 36 mm. Do przeniesienia na koła momentu obrotowego będzie można wykorzystywać elektronicznie sterowany centralny mechanizm różnicowy. Z zewnątrz w nowym aucie w oczy rzucają się większy spoiler z tyłu i szersze zderzaki z przodu. Maksymalna długość nadwozia wynosi teraz 3 900 mm, masa własna natomiast zmniejszyła się z 1 200 do 1 175 kg.
Wygląd Polo R WRC jeszcze znacznie się zmieni do chwili rozpoczęcia sezonu podczas Rajdu Monte Carlo w styczniu 2017 roku. Prace konstrukcyjne nad Polo R WRC weszły w końcową fazę, a tymczasem Volkswagen po trzech zwycięstwach w trzech rajdach bieżącego sezonu prowadzi we wszystkich klasyfikacjach Mistrzostw Świata. Kolejny występ zespołu z Wolfsburga będzie miał miejsce podczas czwartej rajdowej rundy w tym roku – Rajdu Argentyny (21-24 kwietnia 2016 roku).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?