Volkswagen Polo GTI R5. Pod maską silnik o mocy 272 KM

Mariusz Michalak
Volkswagen Polo GTI R5 Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku. Fot. Volkswagen
Volkswagen Polo GTI R5 Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku. Fot. Volkswagen
Udostępnij:
Na rajdową scenę wjeżdża nowe GTI. Volkswagen Polo GTI R5 z napędem na cztery koła przeznaczone dla prywatnych zespołów.

Prace nad nowym Polo GTI R5 toczą się na wysokich obrotach od początku roku, pierwsze jazdy testowe na asfalcie i szutrze odbyły się w połowie listopada we Francji w Fontjoncouse i będą kontynuowane w grudniu w Wielkiej Brytanii.

Polo GTI R5 jest wyposażone – tak jak seryjne nowe Polo GTI – w rzędowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który umieszczono poprzecznie przed przednią osią. Zgodnie z przepisami pojemność silnika ograniczono do 1,6 litra. Wystarcza ona do osiągnięcia mocy 272 KM oraz maksymalnego momentu obrotowego o wartości 400 Nm. Ciasno zestopniowana, sekwencyjna pięciobiegowa przekładnia oraz stały napęd na cztery koła zapewniają wspaniałe przyspieszenia do 100 km/h w 4,1 sekundy.

Stalowe czterodrzwiowe nadwozie, będące podstawą konstrukcji, pochodzi z zakładu w Pampelunie w Hiszpanii i zgodnie z przepisami FIA zostało wzmocnione poprzez wbudowanie klatki bezpieczeństwa i zastosowanie dodatkowych elementów podnoszących bezpieczeństwo. Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku.

W 2012 roku FIA opracowała regulamin R5 dla samochodów rajdowych nowej generacji skierowany przede wszystkim do prywatnych zespołów, początkujących, utalentowanych kierowców oraz do kierowców prywatnych. Od tego czasu pięciu różnych producentów wyprodukowało ponad 400 aut biorących udział w krajowych i międzynarodowych mistrzostwach na całym świecie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie