Na polskim rynku VW Polo konkuruje z grupą europejskich i azjatyckich

producentów - Fiat Punto, Toyota Yaris, czy Renault Clio i Peugeot 206.
Silnik
Testowy egzemplarz miał pod maską 75-konny silnik benzynowy o pojemności 1,4 l. To trzecia w kolejności jednostka napędowa w Polo, mniej wymagający mogą zdecydować się na odmianę o mocy 55 KM lub 65 KM. Silnik 1,4 litra ma już cztery cylindry i - podobnie jak wersja o mocy 100 KM - cztery zawory na cylinder. Autko jest wystarczająco dynamiczne, a przy tym silnik jest cichy i dość oszczędny. Podczas testu średnie spalanie nie przekraczało wartości 6.6 litra na 100 kilometrów.
**CZYTAJ TAKŻE
Volkswagen Polo (2001 - 2008)VW Polo III generacji (1994 - 2001)**
Nadwozie
Podobnie jak większość konkurentów, także Volkswagen przy okazji wprowadzania nowych modeli unika zbyt istotnych zmian. Skoro poprzedni model dobrze się sprzedawał, nie ma powodu robić rewolucji. Nowe Polo to połączenie elementów znanych z małego, nie oferowanego u nas Lupo (okrągłe reflektory) i Golfa (kształty nadwozia). Na szczęście zrezygnowano z szerokiego słupka C, tak krytykowanego w Golfie. W pięciodrzwiowej wersji Polo zastosowano dodatkowe okienko w słupku. Dzięki temu widoczność jest znacznie lepsza. Bagażnik mieści 270 l, można go powiększyć do 1030 l składając tylne siedzenie.