Volkswagen Polo 1,4 16V

opr. an.
Mocny kandydat na lidera segmentu samochodów miejskich.

|
|
|
|
|

Opinia zawodnika...

| Volkswageny od dawna są cenione na polskim rynku, niezależnie od klasy i modelu. Zmodernizowane Polo zapewne podtrzyma tą dobrą opinię.Całkowicie nowy model Volkswagena w segmencie B (samochodów miejskich)pojawi się za rok. Na razie konstruktorzy z Wolfsburga skupili się na poprawianiu samochodu produkowanego od 1994 roku. Najważniejsze zmiany to:

  • unowocześnienie linii nadwozia
  • całkowicie ocynkowana karoseria, która nie powinna przerdzewieć przez 12 lat
  • nowa gama silników
  • zmienione wnętrze, przede wszystkim deska rozdzielcza
    Efekt jest taki, że nowe Polo z przodu przypomina Borę, z boku dotychczasowe Polo (zmiana obrysu drzwi wiąże się ze zmianą płyty podłogowej), z tyłu Golfa, w środku Lupo, czyli najmniejszy model VW, nie sprzedawany w oficjalnej sieci w Polsce.
    Szczególne wrażenie robi deska rozdzielcza przeniesiona z Lupo. Dwa okrągłe wskaźniki w jasnych obudowach, opisane cyframi przywodzącymi skojarzenia z latami sześćdziesiątymi. jak na Volkswagena to wręcz ekstrawagancja.
    Trwałość i ceny
    W folderach i materiałach prasowych Volkswagen zwraca uwagę na jakość wykonania i, co się z nią wiąże, na trwałość Polo. Faktycznie, Volkswageny uchodzą za samochody dobrze znoszące duże przebiegi. A na zarzut dotyczący wysokich cen, pracownicy salonu VW odpowiadają, że sprzedawane przez nich auta stosunkowo mało tracą na wartości po kilku latach eksploatacji. Właśnie utrata wartości jest obecnie poważnym składnikiem szeroko pojętych kosztów eksploatacji. Jak będzie w przypadku nowego Polo, przekonamy się za rok.
    Niestety, wyposażenie Polo na polskim rynku jest uboższe niż w Niemczech. Po dokupieniu poduszki pasażera i ABS pięciodrzwiowe Polo 1,4 16V staje się warte prawie tyle, co trzydrzwiowy Golf z takim samym silnikiem (45 780 zł do 47 640 zł). Bierze się to stąd, że Golfy oferowane w Polsce mają w standardzie dwie poduszki i ABS.
    Funkcjonalność
    Podobnie jak w Golfie, w nowym Polo znajdziemy szereg udogodnień, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerów. Dla przykładu górne uchwyty dla rąk (uchwyt posiada również kierowca) po puszczeniu, wolno wracają do pierwotnego położenia, do zdejmowania kołpaków służy odpowiednio wyprofilowany drucik, przy wyjmowaniu zapasowego koła matę wysciełającą bagażnik można zawiesić itd.
    » Nadwozie
    + dobrej jakości materiały we wnętrzu (mimo ich twardości)
    + nie klapiące uchwyty przy podsufitce
    + maska silnika podnoszona przez hydrauliczne siłowniki
    + dużo miejsca na prawe kolano kierowcy
    + skuteczne ogrzewanie
    + spryskiwacz zraszający całą przednią szybę
    + oświetlenie przechodzi na pozycyjne po wyłączeniu zapłonu
    + skuteczne ogrzewanie
    + obieg wewnętrzny nie dotyczy nadmuchu na przednią szybę
    - ale regulatory nawiewu znajdują się zbyt daleko od kierowcy
    - do regulacji pochylenia oparcia foteli trzeba użyć sporej siły
    - brak kontrolki swiateł mijania
    - gruby trzeci słupek
    Silnik
    + przyjemny dźwik
    + cichy w miescie
    + kultura pracy
    + wysoko umieszczony bagnet oleju
    - naprawdę dynamiczny dopiero na wysokich obrotach
    Zachowanie na drodze
    + pewne prowadzenie na ostrych łukach
    + miękkie sprzęgło
    + skrzynia biegów pracująca bez niespodzianek
    - ale dźwignia mogłaby poruszać się ciszej
    - stosunkowo słabe filtrowanie poprzecznych nierówności
    Podsumowanie
    Najnowszym Polo jeździ się bez problemu. Dobre zawieszenie sprawia, że podróż staje się przyjemnoscią.
    Okiem zawodnika...
    Opinia Macieja Marcinkiewicza, mistrza Polski Formuły 3
    -Bardzo dobry silnik, przyspieszenia są bardzo dobre w swojej klasie. Przy większych prędkosciach, nawet 180 kilometrów na godzinę, hamulce nadal spełniają swoje zadanie. Nie przegrzewają się tak szybko jak w innych małych autach. Zawieszenie dobrze wybiera nierównosci polskich dróg, ale jednoczesnie nie jest zbyt miękkie i samochód pozostaje stabilny. Przełączanie biegów jest precyzyjne.
    Podstawowa wersja jest niestety ubogo wyposażona. Ciekawy element to zestaw wskaźników. Na pewno przydałby się ABS, który w tej klasie zaczyna być standardem.
    Dane techniczne
    Parametrwielkość
    Rodzaj nadwoziapięciomiejscowy, pięciodrzwiowy hatchback
    Silnikbenzynowy, 1 390 cm sześć., 4 cylindry, 16 zaworów
    Moc75 KM przy 5 000 obr./min.
    Maks. moment obrotowy126 Nm przy 3 800 obr./min.
    Napędna przednie koła
    Prędkość maks.172 km/h
    Przyśpieszenie0-100 km/h 12,3 s
    Ogumienie175/65 R 13
    Długość3,743 m
    Szerokość1,632 m
    Wysokość1,418 m
    Rozstaw osi2,407 m
    Masa1 018 kg
    Bagażnik245 - 975 l
    Zbiornik paliwa45 l
    Zużycie paliwa4,8/8,6/6,2 l (poza miastem, miasto, średnie)
    Cena40 240 zł
  • od 7 lat
    Wideo

    Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty