Najbardziej luksusowe auto niemieckiego koncernu Volkswagen to Phaeton.
Fabryka w centrum miasta
Marzeniem wieloletniego szefa koncernu Volkswagen AG było stworzenie

luksusowego VW, który wielkością, oferowanym komfortem, wyrafinowaną technologią i ceną konkurować będzie z Mercedesem Klasy S, BMW serii 7 i rodzimym Audi A8. Po wielu latach pojazd stał się faktem i trafił na linię produkcyjną nietypowej - szklanej i usytuowanej w centrum Drezna - fabryki. Pracuje tam około 700 osób, które dziennie wytwarzają od 25 do 45 egzemplarzy Phaetona. Tylko część z pracowników związana jest z procesem produkcyjnym. Spora grupa zajmuje się obsługą i doradztwem klientom, którzy skłonni są wydać ponad 100 tys. euro za tego luksusowego Volkswagena. Znajduje się tutaj restauracja, pokój wypoczynku i miejsce w którym klient może skomponować swoje auto - kolor nadwozia, wyposażenie i kolor tapicerki. Może także w obecności doradcy zwiedzić linię produkcyjną. Nadwozia spawane i lakierowane są w Zwickau - w latach komunizmu produkowało się tam plastikowe Trabanty. Potem w całości trafiają do fabryki w centrum Drezna. Tam także dostarczane są - specjalnie do tego celu przygotowanymi tramwajami - części wyposażenia, elementy elektroniki i układ jezdny. Proces produkcji w szklanej fabryce trwa niespełna 60 godzin i będzie skrócony docelowo do około 40 godzin.
**CZYTAJ TAKŻE
Phaeton po nowemuVolkswagen Phaeton V10 TDI**
Pogoda dla bogaczy
Wizualnie linia ponad pięciometrowej limuzyny Volkswagena kojarzy się jednoznacznie z produktami tej marki. Z przodu wybija się masywna i nisko usytuowana chromowana atrapa chłodnicy. Podoba się nam smukła linia nadwozia z mocno pochylonymi szybami - przednią i tylną - a także lekko uniesiony bagażnik, nadający całości sportowego charakteru. Chociaż jak podkreślają konstruktorzy, VW Phaeton ma być elegancki i dostojny, podczas, gdy sportowe cechy charakterystyczne są dla Audi A8. Trudno narzekać na brak miejsca wewnątrz - nawet wysokie osoby nie będą miały kłopotów z miejscem na nogi lub głowę podczas podróży. Fotel kierowcy posiada elektryczną regulację kilku części fotela - w poziomie i pionie, wysokości zagłówka, pochylenia górnej części oparcia, jak również poduszki pod lędźwiami. Tradycyjną w kształtach, choć z większą dokładnością opracowano tablicę przyrządów z centralnie umieszczonym wyświetlaczem - pełni on rolę ekranu systemu GPS, telewizora, jak również systemu wentylacji i radia. Na uwagę zasługuje bardzo dobrej jakości tapicerka - klient może wybrać drewniane elementy wykończenia, czy skórzaną tapicerkę w kilku odcieniach. Podczas testu denerwowały nas tylko, zbyt nisko umieszczone przełączniki po obydwu stronach kierownicy, wymuszające oderwanie rąk.