Volkswagen Phaeton

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Pojawił się oficjalnie pod koniec ubiegłego roku. W Polsce oferowany jest zaledwie od kilku dni.

Najbardziej luksusowe auto niemieckiego koncernu Volkswagen to Phaeton.

Fabryka w centrum miasta
Marzeniem wieloletniego szefa koncernu Volkswagen AG było stworzenie Fot: Volkswagen
luksusowego VW, który wielkością, oferowanym komfortem, wyrafinowaną technologią i ceną konkurować będzie z Mercedesem Klasy S, BMW serii 7 i rodzimym Audi A8. Po wielu latach pojazd stał się faktem i trafił na linię produkcyjną nietypowej - szklanej i usytuowanej w centrum Drezna - fabryki. Pracuje tam około 700 osób, które dziennie wytwarzają od 25 do 45 egzemplarzy Phaetona. Tylko część z pracowników związana jest z procesem produkcyjnym. Spora grupa zajmuje się obsługą i doradztwem klientom, którzy skłonni są wydać ponad 100 tys. euro za tego luksusowego Volkswagena. Znajduje się tutaj restauracja, pokój wypoczynku i miejsce w którym klient może skomponować swoje auto - kolor nadwozia, wyposażenie i kolor tapicerki. Może także w obecności doradcy zwiedzić linię produkcyjną. Nadwozia spawane i lakierowane są w Zwickau - w latach komunizmu produkowało się tam plastikowe Trabanty. Potem w całości trafiają do fabryki w centrum Drezna. Tam także dostarczane są - specjalnie do tego celu przygotowanymi tramwajami - części wyposażenia, elementy elektroniki i układ jezdny. Proces produkcji w szklanej fabryce trwa niespełna 60 godzin i będzie skrócony docelowo do około 40 godzin.

**CZYTAJ TAKŻE

Phaeton po nowemuVolkswagen Phaeton V10 TDI

**

Pogoda dla bogaczy
Wizualnie linia ponad pięciometrowej limuzyny Volkswagena kojarzy się jednoznacznie z produktami tej marki. Z przodu wybija się masywna i nisko usytuowana chromowana atrapa chłodnicy. Podoba się nam smukła linia nadwozia z mocno pochylonymi szybami - przednią i tylną - a także lekko uniesiony bagażnik, nadający całości sportowego charakteru. Chociaż jak podkreślają konstruktorzy, VW Phaeton ma być elegancki i dostojny, podczas, gdy sportowe cechy charakterystyczne są dla Audi A8. Trudno narzekać na brak miejsca wewnątrz - nawet wysokie osoby nie będą miały kłopotów z miejscem na nogi lub głowę podczas podróży. Fotel kierowcy posiada elektryczną regulację kilku części fotela - w poziomie i pionie, wysokości zagłówka, pochylenia górnej części oparcia, jak również poduszki pod lędźwiami. Tradycyjną w kształtach, choć z większą dokładnością opracowano tablicę przyrządów z centralnie umieszczonym wyświetlaczem - pełni on rolę ekranu systemu GPS, telewizora, jak również systemu wentylacji i radia. Na uwagę zasługuje bardzo dobrej jakości tapicerka - klient może wybrać drewniane elementy wykończenia, czy skórzaną tapicerkę w kilku odcieniach. Podczas testu denerwowały nas tylko, zbyt nisko umieszczone przełączniki po obydwu stronach kierownicy, wymuszające oderwanie rąk.

Dwie wersje
Aktualnie pojazd dostępny jest w dwóch wersjach silnika - V6 3.2 litra o mocy 241 KM i W12 - 6.0 l (420 KM). Pierwszy przekazuje moment na przednią os, podczas gdy mocniejsza wersja wyposażona jest w napęd na cztery koła. VW Phaeton W12 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczaną niestety elektronicznie). Najtańsza wersja to wydatek około 250 tys. złotych. Testowy model W12 kosztuje od 450 tys. złotych. W tym roku pojawi się także silnik diesla TDI V10. W przyszłym tygodniu bliżej przyjrzymy się zastosowanej technologii..

**więcej zdjęć VW Phaeton w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie