Volkswagen Passat - najpopularniejszy używany samochód osobowy za 10-20 tys. zł w Polsce

Moto.Gratka.pl
Volkswagen Passat B6fot. istock.com
Volkswagen Passat B6fot. istock.com
Używany Volkswagen Passat B6 oferuje wszystkie atuty limuzyny klasy średniej - przestronność wnętrza, wysoką jakość wykończenia i szeroką paletę silników. Niestety auto nie jest tak trwałe, jak jego poprzednicy.

Volkswagen Passat to**jeden z najlepiej sprzedających się aut Volkswagena, produkowany od 1973 roku w następujących generacjach:

  • Volkswagen Passat B1 (1973-1980)
  • Volkswagen Passat B2 (1980-1988)
  • Volkswagen Passat B3 (1988-1993)
  • Volkswagen Passat B4 (1993-1997)
  • Volkswagen Passat B5 (1996-2005)
  • Volkswagen Passat B6 (2005-2010)
  • Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
  • Volkswagen Passat B8 (2014-teraz)

Volkswagen Passat B5 wypracował sobie miano legendy wśród polskich kierowców. Nic dziwnego, bo to model naprawdę warty uwagi, ale starzejący się. W proponowanym przedziale cenowym 10-20 tys. zł popularność zyskuje jego następca – B6.

Volkswagen Passat – zobacz ogłoszenia

Volkswagen Passat B6 oferuje przestronne, komfortowe i dobrze wyposażone wnętrze, duży bagażnik (565 l sedan, 603/1731 l kombi), komfortowe i trwałe zawieszenie, stabilne prowadzenie oraz odporną na korozję karoserię (ogniska rdzy występują w miejscach nieprofesjonalnej blacharki). Jednak przy zakupie warto zachować rozsądek, aby koszty eksploatacji nie rujnowały rodzinnego budżetu.

Volkswagen Passat B6 – silniki i awarie.

Głównym problemem jest silnik 2.0 TDI. Awarie pompy oleju doprowadzają do uszkodzeń turbosprężarki, a nawet zatarcia silnika. Częste są pęknięcia głowic, uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego oraz drogich pompowtryskiwaczy, a także modułu blokady kierownicy (nie można odpalić samochodu). Problemem może stać się również dwusprzęgłowa przekładnia DSG, w której nie dokonywano regularnej wymiany oleju, co po 200 tys. km może skutkować kosztownymi naprawami mechatroniki.

Decydując się na Passata B6 trzeba uwrażliwić się na awaryjność wersji z silnikiem 2.0 TDI (140 KM), ale nie warto rezygnować z jego zakupu, bo nie wszystkie wersje tej jednostki są mocno problematyczne - informację czy dany Passat ma potencjalnie problematyczny motor uzyskamy np. w serwisach specjalizujących się w obsłudze Volkswagenów.

Silnik 2.0 TDI (170 KM) jest bardziej niezawodny - ograniczonego zaufania należy nabierać do egzemplarzy o dużym przebiegu. Wersja z osławionym 1.9 TDI (105 KM) oferuje słabą dynamikę w aucie tej klasy, ale jest trwała, a to w przypadku Passata B6 istotny argument. Tym bardziej, że niełatwo znaleźć niezawodnego Passata B6 z silnikiem benzynowym - innym niż najsłabszy lub najmocniejsze. Gama jednostek benzynowych jest wprawdzie szeroka – 1.4 TSI (122 KM), 1.4 CNG (150 KM), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TSI (200 KM), 3.2 V6 4x4 DSG (250 KM), 3.6 V6 4x4 DSG (300 KM) – ale w silnikach 1.6 FSI i 2.0 FSI osadza się nagar, w 1.4 TSI i 1.8 TSI zdarzają się problemy z rozrządem, a w 2.0 TSI z turbosprężarką i spalaniem oleju.

Volkswagen Passat B6 – rekomendacja.

Warto poszukać Passata B6 z udokumentowanym serwisem i silnikiem 1.9 TDI lub 2.0 TSI z manualną skrzynią biegów. Uważać należy na egzemplarze z dużym przebiegiem i skrzynią DSG (głównie poflotowe) oraz wersji 2.0 TDI.

Volkswagen Passat – zobacz ogłoszenia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty