Volkswagen Multivan. Komfortowy i różnorodny

Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu. fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu. fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie od marca 1950 r. To jeden z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie. Od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

Po raz pierwszy zaprezentowany został na specjalnym pokazie zorganizowanym 15 kwietnia 2015 roku w Amsterdamie. Tak jak poprzednie wersje obecna oferowana jest w trzech odmianach: jako samochód użytkowy, osobowy oraz rekreacyjny. Do użytkowych zaliczyć należy pojazdy z pojedynczą jak i podwójną kabiną o nadwoziach typu: furgon, skrzynia oraz kombi. Osobowe to bardzo popularny Caravelle i Multivan. California natomiast to odmiana rekreacyjna (kempingowa).

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Różnorodność to zaleta modelu. Dostępny jest on w wersji krótkiej z rozstawem osi, który wynosi 3000 mm i długiej z rozstawem 3400 mm. Gama konfiguracji układów napędowych też robi wrażenie. Trzy wysokoprężne jednostki 2.0 BiTDI i jedna benzynowa 2.0 TSI mogą współpracować z 5- lub 6-biegową przekładnią manualną, jak i 7-biegową automatyczną DSG. Napęd może być przenoszony na oś przednią lub obie osie za pośrednictwem układu 4Motion o rozdziale mocy na oś przednią i tylną realizowanym za pomocą sprzęgła Haldex. Model produkowany jest w Hanowerze (Niemcy) oraz w polskich zakładach w Poznaniu. Konkurencji dla niego należy upatrywać w takich pojazdach jak: Mercedes-Benz klasy V, Opel Vivaro, Peugeot Traveller, Ford Transit, Fiat Ducato oraz Renault Trafic.

Zobacz także: Suzuki Swift w naszym teście

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Szósta generacja modelu na pierwszy rzut oka niewiele się różni od swojego poprzednika. Nadwozie nowego Multivana jest jednak stylistycznie nieco inne. Całkowicie zmieniony został przód pojazdu. Mocniej zarysowane krawędzie pokrywy komory silnika, szersze chromowane listwy ozdobne górnej kraty wlotu powietrza łączącej reflektory o bardziej wyrazistym kształcie, bardziej masywny zderzak z poszerzoną dolną osłoną chłodnicy oraz subtelnie wkomponowane światła przeciwmgielne w dolną część zderzaka to cechy, które wyróżniają przednią część nadwozia.

Współczesny design opierający się na zastosowaniu prostych linii i przetłoczeń powoduje, że profil pojazdu zyskał więcej wyrazistości i stał się ponadczasowy. Mocno przyciemniane szyby, przetłoczenia wzdłużne, aluminiowe tarcze kół o ciekawym wzorze oraz klamki i lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia nadają bryle elegancji i dynamiki, sugerują też, że wnętrze może być równie atrakcyjne. Tył to typowe dla rodzaju nadwozia pionowe drzwi z dużą przyciemnianą szybą otwierane do góry. Pojazd występuje w dwóch długościach 4892 mm 5292 i mm, a uzależnione jest to od zastosowanego rozstawu osi 3000 mm lub 3400 mm. Stylistyka nowego Multivana powoduje, że trudno byłoby go pomylić z jakimkolwiek pojazdem o podobnej charakterystyce użytkowej wytwarzanym przez konkurencję.

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Multivan już od samego wprowadzenia go do sprzedaży zaskakuje przestronnym wnętrzem. Ponadto testowany model jest wersją wydłużoną o rozstawie osi 3400 mm, przez co kabina jest jeszcze bardziej obszerna. W przedniej części znajduje się miejsce dla kierowcy i jednego pasażera. Fotele pokryte poszyciem ze skóry i alcantary są bardzo wygodne, a sposób regulacji pozwala na optymalne ich dopasowanie do ciała. Wyposażone zostały dodatkowo w podłokietniki z regulacją położenia.

Przed kierowcą rozpościera się deska rozdzielcza niczym z samochodu osobowego wyższej klasy. Kierownica wielofunkcyjna została obszyta miłą w dotyku skórą oraz wykończona czarnym połyskującym plastikiem i elementami aluminiowymi. Za nią znalazł się tradycyjny zestaw zegarów prędkościomierza i obrotomierza z centralnie umieszczonym wyświetlaczem komputera pokładowego.

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

W środkowej części kokpitu dominuje 6,5-calowy wyświetlacz systemu "Discover Media Plus" wyposażony w nawigacje satelitarną. Poniżej umiejscowiony został tradycyjny dla marki panel układu automatycznej klimatyzacji. Wykończenie podstawy dźwigni zmiany biegów oraz głównego zamykanego schowka deski rozdzielczej czarnym błyszczącym tworzywem wraz z poziomą, długą listwą w kolorze aluminium w dolnej części kokpitu nadają przedniej części kabiny elegancji bliskiej autu osobowemu. Jak przystało na pojazd zbudowany na podbudowie modelu dostawczego, przestrzeni w przedniej jak i tylnej części nadwozia jest pod dostatkiem.

Za przednim rzędem siedzeń znajduje się przedział pasażerski, gdzie drugi rząd siedzeń to dwa indywidualne, obracane fotele a trzeci kanapa trzyosobowa. Wszystkie te siedzenia osadzone zostały na systemie szyn, dzięki czemu możemy je dowolnie umiejscawiać w kabinie. Dodatkowo testowany pojazd wyposażony został w rozkładany, funkcjonalny stolik, który też możemy dowolnie przesuwać na wspomnianym systemie szyn. Dowolne usytuowanie foteli tylnych to duża zaleta Multivana, która pozwala na dostosowanie przestrzeni do potrzeb. Kanapa trzeciego rzędu posiada funkcję rozłożenia, dzięki której możemy uzyskać miejsce do leżenia, wykorzystując Multivana w roli kampera.

[page_break]

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Z chwilą, gdy potrzebujemy zwiększyć przestrzeń bagażnika, możemy odpowiednio przesunąć do przodu siedzenia zarówno drugiego i trzeciego rzędu i odpowiednio je zakotwiczyć. Dostęp do przestrzeni ładunkowej uzyskujemy poprzez otwarcie pokrywy wyposażonej w funkcje domykania automatycznego, która ułatwia jej zamykanie bez używania większej siły, a jednocześnie bardzo cicho. Wyciszenie wnętrza pojazdu to cecha, za którą należy pochwalić konstruktorów nowego Multivana. Poziom hałasu podczas jazdy jest tak niski, że nie powstydziłoby się nim niejedno auto osobowe i wynosi 70 dB. O funkcjonalności auta decyduje nie tylko przestrzeń ładunkowa, ale również ilość schowków a tych w prezentowanym pojeździe jest pod dostatkiem. Sama deska rozdzielcza skrywa kilka zamykanych schowków a pod każdym miejscem siedzącym producent umiejscowił szuflady na drobne przedmioty. Ciekawy i ponadczasowy design oraz wielozadaniowość to zalety wyróżniające model niemieckiej marki.

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Prezentowany Multivan napędzany jest najmocniejszą dostępną w modelu czterocylindrową, dwulitrową jednostka napędową. Silnik maksymalną mocą 204 KM uzyskuje przy 4000 obr/min. i charakteryzuje się bardzo dużym momentem 450 Nm, który osiąga w przedziale pomiędzy 1400 a 2400 obr./min. Parametry jednostki umożliwiają uzyskanie bardzo dynamicznych właściwości przy jednoczesnym niskim zapotrzebowaniu na olej napędowy. Jak podaje producent jego spalanie jest bardzo niskie, w ruchu miejskim potrafi zadowolić się zaledwie 6,3 litrami paliwa na 100 km. Możliwość uzyskania maksymalnej prędkości 203 km/h oraz przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 9,9 sekundy to cechy ilustrujące możliwości testowanego Multivana.

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Działa ona bardzo sprawnie, zmiany przełożeń następują prawie niezauważalnie dla kierowcy. Konstrukcja zawieszenia z przodu niezależne z kolumnami MacPhersona oraz tylne również niezależne z zastosowaniem wahaczy skośnych, sprężyn śrubowych i amortyzatorów teleskopowych sprawia, że stabilność pojazdu porównywalna jest z samochodem osobowym. Nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów nadwozie nie przechyla się oraz przy przejeżdżaniu przez nierówności nie traci stabilności. Podczas jazdy do kabiny nie przedostają się żadne odgłosy pracy układu jezdnego pojazdu, co jest zasługą zastosowanej charakterystyki tłumienia amortyzatorów. Duże gabaryty auta mogą być znacznym utrudnieniem podczas parkowania. Aby zminimalizować ten efekt producent wyposażył prezentowany model w tylne czujniki parkowania i kamerę cofania. System uruchamia się z chwilą włączenia przez kierowcę biegu wstecznego i wyświetla na ekranie systemu Discover Media Plus obraz tego, co znajduje się za pojazdem.

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG ComfortlineVolkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG Comfortline

Volkswagen Transporter produkowany jest nieprzerwanie przez niemiecki koncern od marca 1950 roku. Jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na świecie, od początku produkcji do dnia dzisiejszego znalazł on około 12 milionów nabywców. Przez cały ten czas wielokrotnie się zmieniał i ulegał modernizacjom. Prezentowana odmiana to już szósta generacja modelu.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Volkswagen Transporter to jeden z najlepiej sprzedających się pojazdów w swojej klasie w Polsce. Nowe oszczędne jednostki napędowe, bardzo dobre właściwości jezdne, funkcjonalność, komfort oraz bardzo bogata kompletacja to cechy przemawiające za nowym Multivanem. Wielozadaniowość testowanego modelu przedstawia się tym, że może on być środkiem do przewozu osób w luksusowych warunkach jak i pełnić rolę rodzinnego vana czy też samochodu dostawczego. Zaletą jego oprócz eleganckiego i ponadczasowego design jest z pewnością bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Już w standardzie auto wyposażone jest w takie systemy jak: ESP – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, ASR – system zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania, EDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, MSR – system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych podczas hamowania silnikiem czy też system automatycznego hamowania po kolizji.

Najtańszy Multivan kosztuje 130 068,81 złotych brutto. Cena ta dotyczy modelu napędzanego silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM w wersji Trendline. Natomiast prezentowany pojazd to już duży wydatek, na którego zakup trzeba przeznaczyć kwotę przeszło 260 tys. zł brutto. Jest to pojazd tak bogato wyposażony, że jego kompletacji nie powstydziłby się samochód osobowy klasy premium.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty