Spis treści
Volkswagen ID.7. Specjalny kamuflaż
Na targach CES w Las Vegas VW pokaże model ID.7 w szczególnej odmianie, ukrytej pod kamuflażem. Nowa limuzyna wyróżnia się „cyfrowym” designem z unikatowym lakierem, który jest interaktywnie podświetlany. Na aucie jest 40 warstw lakieru, z których część jest przewodząca, a pozostałe cechują się właściwościami izolującymi. W sumie można niezależnie sterować 22 obszarami karoserii, które mogą świecić dzięki zjawisku elektroluminescencji. Podświetlenie może się zmieniać w rytm muzyki.
Kody QR na masce i po obu stronach samochodu stanowią swego rodzaju interfejs między światem fizycznym i cyfrowym. Cały kamuflaż również kontynuuje motyw kodu QR i w ten sposób ukrywa kontury auta w wersji produkcyjnej.
Volkswagen ID.7. Jaki zasięg?
Podobnie jak inne modele z rodziny ID., także ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Jej cechy charakterystyczne to krótkie zwisy i długi rozstaw osi (2,97 m), co przekłada się na przestronne wnętrze. Volkswagen ID.7 nie zastąpi Passata. Dziewiąta odsłona tego modelu zostanie przedstawiona jesienią 2023 r
Pod względem stylistycznym ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, jak i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu do tyłu w przemyślany sposób. Tworzą one swego rodzaju kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający ku tyłowi dach wygląda dynamicznie i przyczynia się do uzyskania bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 kilometrów (wg WLTP).
"ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Naszym celem jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w każdym segmencie” – mówi Thomas Schäfer, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Volkswagen ID.7. Wyposażenie
W najnowszym modelu opartym na platformie MEB, VW zareagował na opinie klientów i wprowadził oczekiwane przez nich modyfikacje. Do standardu należą między innymi:
- nowy design wyświetlaczy
- wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- 15-calowy ekran systemu inforozrywki
- nowe elementy sterowania klimatyzacją
- podświetlany touch slider
ID.7 może wykryć, że kierowca zbliża się do auta i zacznie chłodzić wnętrze w gorące letnie dni lub ogrzewać wnętrze zimą, zanim kierowca wsiądzie do pojazdu. Nowo zaprojektowane wloty powierza „Smart Air Vents” kontrolują przepływ powietrza i ustawiają się w taki sposób, by jak najszybciej rozprowadzić powietrze po samochodzie. Jeśli w samochodzie są pasażerowie, powietrze może być kierowane wprost na ich ciała lub wentylować wnętrze pośrednio.
To, co w danej chwili dzieje się z nawiewem przez cały czas widać na nowym, dużym wyświetlaczu. Wybrane scenariusze mogą zapisywane indywidualnie dla każdego użytkownika i później uruchamiane w razie potrzeby. Można je także aktywować za pomocą komend głosowych. Jeśli kierowca powie „Cześć Volkswagen, mam zimne ręce!”, ID.7 uruchomi ogrzewanie kierownicy, a na dłonie skierowane zostanie ciepłe powietrze.
Volkswagen ID.7. Gdzie będzie produkowany?
Po modelach ID.32, ID.43, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz nowym ID. Buzz5, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Elektryczny sedan będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden. W tej fabryce jest już produkowany Volkswagen ID.4.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?