Volkswagen ID.4. Nadjeżdża elektryczny SUV Volkswagena

Stanisław Rochowicz
Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena - model ID.4.Fot. VW
Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena - model ID.4.Fot. VW
Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena - model ID.4.

Długo wyczekiwany pierwszy elektryczny SUV marki - Volkswagen ID.4 właśnie debiutuje. Co ciekawe, w kilkanaście dni po swoim bliźniaku spod znaku Skody - modelu Enyaq iV.

Już na pierwszy rzut oka widać różnice w stylistyce nadwozia obu pojazdów. O ile w Enyaqu dominuje ogromniasty grill i mnóstwo ostrych kształtów, to w ID.4 mamy pełną dyskrecję i łagodne przetłoczenia.

VW ID.4. Napęd

Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena -
Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena - model ID.4.

Fot. VW

Elektryczny silnik Volkswagena ID.4 znajduje się z tyłu, napędzając koła tylnej osi. W niedalekiej przyszłości ma pojawić się też wersja z napędem na cztery koła i mocą 300 KM.

Podobnie jak w przypadku VW ID.3, na początek otrzymujemy wersję 1st Edition, ale już zapowiedziana została wersja 1st Max Edition. Do której napędu ma zostać wykorzystany silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm. Pozwoli to osiągnąć przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,5 sekundy i maksymalnie rozpędzić auto do 160 km/h. Przewidywany zasięg to około 400 km.

W przyszłym roku mają być oferowane warianty modelu - Pure (148 KM, 220 Nm), Pure Performance (170 KM, 310 Nm), Pro (174 KM, 235 Nm) oraz Pro Performance (204 KM, 310 Nm).

Wersje te oprócz mocy i maksymalnego momentu obrotowego różnić się będą również pojemnością akumulatorów – od 52 kWh do 77 kWh, pozwalając na pokonanie od 360 km do 520 km. Jeśli chodzi o ładowanie, większy z akumulatorów przyjmie prąd do 125 kW i w 30 minut zwiększy zasięg o 320 km.

VW ID.4. Ceny

Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena -
Dopiero co, po raz pierwszy jeździliśmy VW ID.3, a tu już debiutuje pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi w pełni elektryczny model Volkswagena - model ID.4.

Fot. VW

Na tę chwilę nie sa jeszcze znane ceny w jakich model ten będzie oferowany na naszym rynku. W Europie Zachodniej VW ID.4 1st Edition ma kosztować około 49 000 euro (ponad 220 tys. zł), a 1st Max Edition około 59 000 euro (ponad 265 tys. zł).
Dla porównania Skoda Enyaq iV 50 z baterią o pojemności 52 kWh w Europie Zachodniej jest wyceniona na ok. 40 000 euro (około 180 tys. zł).

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie