Volkswagen ID. Buzz. Chłodnia, pojazd ratownictwa i nie tylko. Te wersje mogą zaskoczyć

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Volkswagen prezentuje przedprodukcyjne warianty koncepcyjne ID. Buzz’a przygotowane przez producentów nadwozi i zabudów. Wersje produkcyjne ID. Buzza oraz pojazdy koncepcyjne są prezentowane na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze do 25 września.
Volkswagen prezentuje przedprodukcyjne warianty koncepcyjne ID. Buzz’a przygotowane przez producentów nadwozi i zabudów. Wersje produkcyjne ID. Buzza oraz pojazdy koncepcyjne są prezentowane na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze do 25 września. Volkswagen
Volkswagen prezentuje przedprodukcyjne warianty koncepcyjne ID. Buzz’a przygotowane przez producentów nadwozi i zabudów. Wersje produkcyjne ID. Buzza oraz pojazdy koncepcyjne są prezentowane na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze do 25 września

Volkswagen ID. Buzz Flex-Cab

Holenderska firma Snoeks specjalizująca się w produkcji zabudów, przystosowała ID. Buzz Cargo do użytku w transporcie pasażerskim. Pięciomiejscowy ID. Buzz Flex-Cab staje się w ten sposób elektrycznie napędzanym samochodem z zastosowaniem podobnym do modelu Caravelle. W tyle jest wyposażony w trzyosobową kanapę, którą można ustawić w dwóch pozycjach - standardowo lub z dodatkową przestrzenią na nogi lub całkowicie złożyć, łącznie z siedziskiem. Regulacja i składanie kanapy odbywa się elektrycznie, za pomocą przełącznika na słupkach B lub D. Dzięki możliwości elastycznej regulacji tylnej kanapy, klimatyzowana część tylna pojazdu może być wykorzystywana do przewozu pasażerów lub towarów. Pokazując w pełni elektrycznego, koncepcyjnego ID. Buzz Flex-Cab, Snoeks prezentuje wysoce innowacyjną koncepcję transportu osób. Pojazd może być wykorzystywany np. jako shuttle bus, taksówka, minibus komunalny lub idealny pojazd dla rzemieślników.

Volkswagen ID. Buzz jako pojazd ratownictwa medycznego

ID. Buzz został zaprojektowany w taki sposób, by zarówno w wersji MPV, jak i w wersji dostawczej, mógł spełniać zadania specjalne - na przykład jako pojazd ratownictwa medycznego. Elektryczna motoryzacja dotarła więc także do tego sektora. Niemiecki producent nadwozi, firma Bösenberg, pokazuje na IAA jak taki samochód może wyglądać i co może zrobić. Prezentowane auto przygotowane jest w wersji niemal produkcyjnej. Na pokładzie wersji medycznej ID. Buzza znajduje się miejsce dla maksymalnie trzech osób. Przestrzeń ładunkowa została przekształcona w miejsce pracy dla lekarza i jego sprzętu medycznego. W tym celu Bösenberg opracował koncepcję modułową, dzięki czemu całkowita integracja wyposażenia i wszystkich specjalnych komponentów wymaga jedynie minimalnych zmian w pojeździe bazowym. Zamontowano również specjalny system sygnalizacji zasilany z oddzielnego systemu akumulatorów.

Volkswagen ID. Buzz Cargo z zabudową skrzyniową

Veth Automotive design ID. Buzza z zabudową skrzyniową tylnej jego części. Dzięki skrzyni, pojemność ładunkowa ID. Buzza wzrasta z już bardzo dobrych 3,9 m3 do doskonałych 6,0 m3. W rezultacie taki ID. Buzz Cargo może przyjąć ładunek o masie do 680 kg. Boki i tył skrzyni można wyposażyć w tradycyjne drzwi, drzwi przesuwne i/lub rolety. Gwarantuje to, że np. jeżdżący takim samochodem kurierzy są w stanie dotrzeć do paczek z każdej strony. Pojazd koncepcyjny prezentowany na IAA wyposażony jest w drzwi z niską krawędzią dolną po stronie pasażera, w żaluzję po stronie kierowcy oraz w duże drzwi skrzydłowe z tyłu. Na skrzyni jest też dużo miejsca na logo i reklamę firmy. Podłoga w jej wnętrzu zapobiega ślizganiu się ładunku i nie ulega zużyciu.

Volkswagen ID. Buzz Cargo chłodnia

Niemiecki producent zabudów firma Wükaro, prezentuje na targach IAA ID. Buzza Cargo po raz pierwszy w postaci pojazdu - chłodni. Został on zaprojektowany specjalnie z myślą o dostawach w centrum miasta, a więc dla tzw. ostatniej mili. Innowacją jest tu połączenie elektrycznego układu napędowego i systemu chłodzenia, który również jest elektryczny. System chłodzenia składa się z płaskiej jednostki chłodzącej 230V na dachu (płaski parownik sufitowy), czterech akumulatorów litowo-jonowych (każdy o nominalnym naładowaniu 100 amperogodzin) oraz inwertera (przekształcającego prąd stały w zmienny) ze zintegrowaną ładowarką akumulatorów. Cztery akumulatory – umieszczone by zaoszczędzić miejsce, w nadkolach - umożliwiają niezależną pracę systemu przez sześć do ośmiu godzin. Możliwe jest również wstępne schłodzenie przestrzeni ładunkowej, w każdym przypadku gdy ID. Buzz Cargo jest podłączony do sieci elektrycznej. Pojazd koncepcyjny może, w zależności od specyfikacji, zabrać ładunek o masie do 390 kg - wystarczający do przewozu mrożonek zamawianych przez internet lub specjałów dla restauracji. Można również pokusić się na jego interpretację jako klasyczną, włoską furgonetkę z lodami. Bo z pewnością wkrótce znów będzie lato!

Volkswagen ID. Buzz jako pojazd serwisowy marki Miele

Na stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w hali 12, wzrok zwiedzających przyciąga ID. Buzz Cargo w specjalnym odcieniu czerwieni. To samochód, który powstał na specjalne życzenie marki Miele i jest owocem współpracy firmy CS/Würth i marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Przestrzeń ładunkowa tego w pełni elektrycznego samochodu dostawczego została wyposażona w dostosowany do specyfikacji serwisantów system regałów do przechowywania materiałów, części zamiennych i narzędzi dla pracowników działu obsługi klienta Miele. Konsola środkowa ze zintegrowanym składanym stolikiem w przedziale pasażerskim, służy jako miejsce pracy kierowcy. Szczególne wrażenie robi specjalny lakier nadwozia w typowym dla Miele kolorze „czerwień papryki”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty