Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Golf V

pim
Pięta generacja volkswagena golfa, która właśnie rozpoczyna wkraczanie do Europy, to chyba najbardziej wyczekiwana premiera tego roku.

Volkswagen Golf V

Cztery generacje samochodu, który sprzedał się dotąd w 22 milionach egzemplarzy, to zobowiązujące dziedzictwo. Konstruktorzy golfa poradzili sobie z nim doskonale. Już pierwsze spojrzenie na sylwetkę piątej generacji tego auta mówi, że to golf.

Niektóre elementy, jak drzwi czy tylny słupek i błotnik, to"żywcem rżnięta skóra" z golfa IV. Znany, choć nieco zmodyfikowany, jest kształt nadwozia. Także kształt reflektorów przywodzi na myśl golfa IV, ale całkowicie inaczej zostały one zaprojektowane. W owalnym kształcie umieszczono dwie okrągłe lampy i długi, poziomy migacz. Płaskie, szerokie migacze umieszczono także w dolnej części lusterek. Delikatne zmiany linii i inne rozłożenie akcentów nadwozia powodują, że nowy golf jest bardziej dynamiczny, ale i ma nieco więcej elegancji.

**
CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf V
Kultowy Volkswagen Golf GTI

**

Wnętrze jest znacznie nowocześniejsze. Delikatniejsze linie detali i wiele drobnych metalowych wykończeń przydają mu elegancji.

Przede wszystkim jednak jest większe. Cały samochód jest o 2,4 cm szerszy niż poprzedni, oraz o 5,5 cm dłuższy. O tyle samo wzrosła długość kabiny. Więcej miejsca mają więc osoby podróżujące golfem. Bagażnik ma 350 litrów, czyli o 20 l więcej. Nowe nadwozie, oprócz większych rozmiarów ma także sztywność poprawioną o 80 proc.

We wnętrzu także nieco nowości. Nowa wersja automatycznej klimatyzacji powoduje bardzo małe "przedmuchy" i automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz podczas cofania. Auto ma także ogrzewanie pomocnicze. Fotele z elektrycznym sterowaniem mają czteropoziomowe podparcie części lędźwiowej, zastosowane po raz pierwszy w tej klasie aut.

Piąta generacja golfa ma z tyłu wielodrążkowe zawieszenie i elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Do wyboru są zaś pięcio- i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz sześciobiegowe skrzynie automatyczne, wraz ze skrzynią typu DSG, która ma zostać wprowadzona do gamy w późniejszym terminie.

Debiutując na rynku golf będzie oferował po dwa silniki benzynowe i turbodiesle TDI. Benzynowe jednostki to silniki 1,4 l o mocy 75 KM i silnik 1,6 l FSI, który ma moc 115 KM. Turbodiesle to stupięciokonny silnik o pojemności 1,9 l i dwulitrowy silnik o mocy 140 KM.

Wkrótce mają do nich dołączyć kolejne 4 silniki: dwulitrowy diesel SDI, z bezpośrednim wtryskiem, ale bez turbo (75 KM), benzynowy, studwukonny silnik 1,6 oraz dwa benzynowe silniki z bezpośrednim wtryskiem FSI - dziewięćdziesięciokonny o pojemności 1,4 l i dwulitrowy silnik o mocy 150 KM. ? pim


Alicja Florek, dział marketingu Kulczyk Tradex, importera Volkswagena:

Piąta generacja golfa to całkowicie nowy samochód, którego atutami są m.in. bogatsze wyposażenie standardowe i nowe, czterowahaczowe zawieszenie tylne. Wprowadzanie golfa na europejskie rynki już się zaczyna. Do Polski samochód trafi na początku przyszłego roku. Ceny i specyfikacje nie są jeszcze znane.


Dane techniczne

Silniki1,41,61,9 TDI2,0 TDI
Moc maks. (KM)75115105140
Maksymalny moment obr (Nm)126155250320
Prędkość maks. (km/h)164192187203
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)14,710,811,39,3
Spalanie (l/100 km)6,86,455,4

**więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty