Cztery generacje samochodu, który sprzedał się dotąd w 22 milionach egzemplarzy, to zobowiązujące dziedzictwo. Konstruktorzy golfa poradzili sobie z nim doskonale. Już pierwsze spojrzenie na sylwetkę piątej generacji tego auta mówi, że to golf.
Niektóre elementy, jak drzwi czy tylny słupek i błotnik, to"żywcem rżnięta skóra" z golfa IV. Znany, choć nieco zmodyfikowany, jest kształt nadwozia. Także kształt reflektorów przywodzi na myśl golfa IV, ale całkowicie inaczej zostały one zaprojektowane. W owalnym kształcie umieszczono dwie okrągłe lampy i długi, poziomy migacz. Płaskie, szerokie migacze umieszczono także w dolnej części lusterek. Delikatne zmiany linii i inne rozłożenie akcentów nadwozia powodują, że nowy golf jest bardziej dynamiczny, ale i ma nieco więcej elegancji.
**
CZYTAJ TAKŻE
Kultowy Volkswagen Golf GTI
**
Wnętrze jest znacznie nowocześniejsze. Delikatniejsze linie detali i wiele drobnych metalowych wykończeń przydają mu elegancji.
Przede wszystkim jednak jest większe. Cały samochód jest o 2,4 cm szerszy niż poprzedni, oraz o 5,5 cm dłuższy. O tyle samo wzrosła długość kabiny. Więcej miejsca mają więc osoby podróżujące golfem. Bagażnik ma 350 litrów, czyli o 20 l więcej. Nowe nadwozie, oprócz większych rozmiarów ma także sztywność poprawioną o 80 proc.
We wnętrzu także nieco nowości. Nowa wersja automatycznej klimatyzacji powoduje bardzo małe "przedmuchy" i automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz podczas cofania. Auto ma także ogrzewanie pomocnicze. Fotele z elektrycznym sterowaniem mają czteropoziomowe podparcie części lędźwiowej, zastosowane po raz pierwszy w tej klasie aut.
Piąta generacja golfa ma z tyłu wielodrążkowe zawieszenie i elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Do wyboru są zaś pięcio- i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz sześciobiegowe skrzynie automatyczne, wraz ze skrzynią typu DSG, która ma zostać wprowadzona do gamy w późniejszym terminie.
Debiutując na rynku golf będzie oferował po dwa silniki benzynowe i turbodiesle TDI. Benzynowe jednostki to silniki 1,4 l o mocy 75 KM i silnik 1,6 l FSI, który ma moc 115 KM. Turbodiesle to stupięciokonny silnik o pojemności 1,9 l i dwulitrowy silnik o mocy 140 KM.
Wkrótce mają do nich dołączyć kolejne 4 silniki: dwulitrowy diesel SDI, z bezpośrednim wtryskiem, ale bez turbo (75 KM), benzynowy, studwukonny silnik 1,6 oraz dwa benzynowe silniki z bezpośrednim wtryskiem FSI - dziewięćdziesięciokonny o pojemności 1,4 l i dwulitrowy silnik o mocy 150 KM. ? pim
Alicja Florek, dział marketingu Kulczyk Tradex, importera Volkswagena:
Piąta generacja golfa to całkowicie nowy samochód, którego atutami są m.in. bogatsze wyposażenie standardowe i nowe, czterowahaczowe zawieszenie tylne. Wprowadzanie golfa na europejskie rynki już się zaczyna. Do Polski samochód trafi na początku przyszłego roku. Ceny i specyfikacje nie są jeszcze znane.
Dane techniczne
Silniki | 1,4 | 1,6 | 1,9 TDI | 2,0 TDI |
Moc maks. (KM) | 75 | 115 | 105 | 140 |
Maksymalny moment obr (Nm) | 126 | 155 | 250 | 320 |
Prędkość maks. (km/h) | 164 | 192 | 187 | 203 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,7 | 10,8 | 11,3 | 9,3 |
Spalanie (l/100 km) | 6,8 | 6,4 | 5 | 5,4 |
**więcej zdjęć VW Golfa w
naszej galerii**
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?