Volkswagen Golf V

(lm)
Udostępnij:
O tym modelu można śmiało powiedzieć, że jest wyjątkowy - całą klasę samochodów kompaktowych określa się jego nazwą, i chociaż konkurenci nie raz bywają od niego lepsi, to jednak właśnie Golf pozostaje synonimem sukcesu.

Konstruktorzy z Wolfsburga włożyli mnóstwo wysiłku w to, aby golf V nadal wyznaczał standardy w klasie.

Z zewnątrz, pomimo tego, iż auto jest zaprojektowane zupełnie od nowa, bez

Volkswagen Golf V

najmniejszego problemu rozpoznamy markę pojazdu. Uwagę zwracają bardzo modne w ostatnim czasie kierunkowskazy w obudowie lusterek oraz oryginalne przednie reflektory. Te ostatnie są jednak przedmiotem pewnych kontrowersji - jedni uważają, iż przypominają one lampy nissana almery tino, inni dopatrują się podobieństw do aut koreańskich.

Nowy golf sporo urósł względem poprzednika, co wyraźnie daje się odczuć wewnątrz samochodu; kiedy z przodu podróżuje osoba o wzroście nawet 185 cm, pasażer o identycznym wzroście, siedzący za nią na tylnej kanapie, nie będzie narzekał na ciasnotę. Nieco gorzej ma się osoba zajmująca z tyłu środkowe miejsce - szeroki tunel podłogowy ogranicza jej przestrzeń na nogi.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf VariantVolkswagen Golf IV 1.6

**

Deska rozdzielcza golfa jest teraz naprawdę ładna - w porównaniu z ponurym i nudnym kokpitem "czwórki" Volkswagen posunął się do przodu o całe lata świetlne.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwa auta z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa: 1.6 FSI (115 KM) i 2.0 FSI (150 KM). Oba pracują bardzo harmonijnie, ale dynamiczna jazda pierwszym z nich wymaga częstej zmiany biegów i utrzymywania wysokich obrotów, w efekcie czego w aucie jest dość głośno. Dwulitrowa jednostka zdecydowanie bardziej pasuje do dynamicznego charakteru golfa, a do tego jest niesamowicie cicha - nawet przy 180 km/h słychać w środku tylko szum wiatru opływającego auto.

Piątka z plusem za zawieszenie - samochód prowadzi się niezwykle pewnie, zastrzeżeń nie budzi również komfort jazdy.

W polskich salonach golf V pojawi się w lutym przyszłego roku. Początkowo dostępne będą cztery wersje silnikowe: 1.4 (75 KM), 1.6 FSI (115 KM) oraz 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Ceny auta mają zaczynać się na poziomie ok. 57 tys. zł.

**więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie