Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się na europejskim rynku jesienią bieżącego roku w swoim piątym wcieleniu.

Od debiutu przed prawie trzydziestoma laty, golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Całą klasę samochodów kompaktowych określa się mianem klasy golfa - jest to wydarzenie bez precedensu w historii motoryzacji. Do dziś sprzedano niemal 22 miliony egzemplarzy tego auta, które z generacji na generację staje się coraz bardziej zaawansowane technicznie.
Pod względem stylistycznym kolejne modele pojazdu, zawsze zachowują pewne cechy poprzednich generacji. Nie inaczej jest tym razem; nawet gdyby zasłonić wszystkie znaki firmowe na karoserii auta, to chyba każdy, kto ma chociaż blade pojęcie o motoryzacji, bezbłędnie wskaże, z jakim samochodem ma do czynienia. Linia wozu jest ładna i harmonijna, auto prezentuje się zdecydowanie dynamiczniej niż golf czwórka. Uwagę zwraca nowoczesny wygląd zarówno przednich, jak i tylnych lamp.
**CZYTAJ TAKŻE
Volkswagen Golf III (1991 - 1997)Volkswagen Golf IV 1.6**
W chwili rynkowego debiutu nowy golf będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Wszystkie wyjeżdżające z salonów auta mają posiadać bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, obejmujące m.in. sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla każdego pasażera oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza samochodu.

W najnowszym kompakcie volkswagena nie braknie również przemyślanych rozwiązań, podnoszących komfort codziennej eksploatacji auta. Na przykład podczas jazdy do tyłu klimatyzacja climatronic (wyposażenie opcjonalne) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, z kolei po uruchomieniu spryskiwaczy szyb inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Tym sposobem do auta nie dostają się niepożądane zapachy - w pierwszym przypadku spaliny, w drugim charakterystyczna, ostra woń płynu do spryskiwaczy.
Specjaliści z Wolfsburga (miasto, w którym nowy golf będzie produkowany) zapewniają, iż zawieszenie auta jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne. Z przodu zastosowano oś z kolumnami prowadzącymi McPherson, z tyłu zaś nową oś wielowahaczową. Komfort i właściwości jezdne zostały poprawione dzięki nowemu elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego, pracującemu zależnie od prędkości jazdy. W Niemczech golf wyposażony będzie seryjnie w ESP i asystenta hamowania. W układzie hamulcowym udoskonalono system chłodzenia.
W momencie wprowadzenia do sprzedaży kompaktowy volkswagen będzie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi (1.4 75 KM i 1.6 FSI 115 KM) i dwoma wysokoprężnymi oznaczonymi jako TDI (105 i 140 KM). Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin Euro 4.
**więcej zdjęć VW Golfa w
naszej galerii**
Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?