Volkswagen Golf V

(LM)
Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się na europejskim rynku jesienią bieżącego roku w swoim piątym wcieleniu.

Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się na europejskim rynku jesienią bieżącego roku w swoim piątym wcieleniu.

Volkswagen Golf V

Od debiutu przed prawie trzydziestoma laty, golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Całą klasę samochodów kompaktowych określa się mianem klasy golfa - jest to wydarzenie bez precedensu w historii motoryzacji. Do dziś sprzedano niemal 22 miliony egzemplarzy tego auta, które z generacji na generację staje się coraz bardziej zaawansowane technicznie.

Pod względem stylistycznym kolejne modele pojazdu, zawsze zachowują pewne cechy poprzednich generacji. Nie inaczej jest tym razem; nawet gdyby zasłonić wszystkie znaki firmowe na karoserii auta, to chyba każdy, kto ma chociaż blade pojęcie o motoryzacji, bezbłędnie wskaże, z jakim samochodem ma do czynienia. Linia wozu jest ładna i harmonijna, auto prezentuje się zdecydowanie dynamiczniej niż golf czwórka. Uwagę zwraca nowoczesny wygląd zarówno przednich, jak i tylnych lamp.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf III (1991 - 1997)Volkswagen Golf IV 1.6

**

W chwili rynkowego debiutu nowy golf będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Wszystkie wyjeżdżające z salonów auta mają posiadać bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, obejmujące m.in. sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla każdego pasażera oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza samochodu.

Volkswagen Golf V

W najnowszym kompakcie volkswagena nie braknie również przemyślanych rozwiązań, podnoszących komfort codziennej eksploatacji auta. Na przykład podczas jazdy do tyłu klimatyzacja climatronic (wyposażenie opcjonalne) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, z kolei po uruchomieniu spryskiwaczy szyb inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Tym sposobem do auta nie dostają się niepożądane zapachy - w pierwszym przypadku spaliny, w drugim charakterystyczna, ostra woń płynu do spryskiwaczy.

Specjaliści z Wolfsburga (miasto, w którym nowy golf będzie produkowany) zapewniają, iż zawieszenie auta jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne. Z przodu zastosowano oś z kolumnami prowadzącymi McPherson, z tyłu zaś nową oś wielowahaczową. Komfort i właściwości jezdne zostały poprawione dzięki nowemu elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego, pracującemu zależnie od prędkości jazdy. W Niemczech golf wyposażony będzie seryjnie w ESP i asystenta hamowania. W układzie hamulcowym udoskonalono system chłodzenia.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży kompaktowy volkswagen będzie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi (1.4 75 KM i 1.6 FSI 115 KM) i dwoma wysokoprężnymi oznaczonymi jako TDI (105 i 140 KM). Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin Euro 4.

**więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie