Volkswagen Golf. Lifting siódmej generacji

(mm)
Volkswagen Golf po liftingu Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miały nowe wzory felg. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf po liftingu Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miały nowe wzory felg. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.Fot. Volkswagen
Na nową generację Golfa musimy jeszcze poczekać, ale siódme wydanie auta doczekało się liftingu. Jakie zmiany zaproponował niemiecki producent?
Volkswagen Golf po liftingu Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miały nowe wzory felg. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.

Fot. Volkswagen

Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne pod względem stylistycznym. Odświeżone zostały wszystkie wersje od 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, poprzez Golfa GTI oraz GTE aż po wariant kombi. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.

Zmiany stylistyczne

Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miieli nowe wzory felg. Auto otrzymało nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED, a także nowe lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki.

Sportowe wersje GT można odróżnić od innych po tym, że zamiast chromowanej listwy w osłonie chłodnicy i w reflektorach mają aplikacje dostosowane kolorystycznie do charakteru modelu. Jednym z ważniejszych wyróżników wersji GTI jest czerwony pasek na osłonie chłodnicy. Golf GTE tak jak GTI ma typowe elementy w kolorze czerwonym, a najnowszego Golfa GTE jako hybrydę typu plug-in od innych wersji odróżniają detale o niebieskiej barwie. Golf Variant może być teraz wyposażony opcjonalnie w eleganckie, wkomponowane w dyfuzor chromowane i w kształcie trapezu końcówki układu wydechowego.

Nowe wyświetlacze i wyposażenie

Volkswagen Golf po liftingu Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miały nowe wzory felg. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.

Fot. Volkswagen

Active Info Display znajdujący się w wyposażeniu Golfa to w pełni cyfrowy wyświetlacz mający wiele interaktywnych funkcji. Znajdują się na nim wirtualne wskaźniki wyświetlane na 12,3-calowym kolorowym ekranie dzięki specjalnemu oprogramowaniu. Dotychczasowe „Compositon Touch” i „Composition Colour” z 5-calowymi ekranami (rozdzielczość 400 x 240 pikseli) zostają zastąpione przez nowy system „Composition Colour” z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli; system „Composition Touch” z czarno-białym wyświetlaczem zostaje wycofany z oferty. Wyższy stopień zaawansowania prezentowały dotąd systemy multimedialne „Composition Media” oraz „Discover Media” (z nawigacją), wyposażone w 6,5-calowe ekrany. Zostają one teraz zastąpione przez multimedia noszące takie same nazwy, ale mające w wyposażeniu ekrany o przekątnej 8 cali. Nie zmienia się ich rozdzielczość wynosząca 800 x 480 pikseli. Najwyższej klasy sprzęt informacyjno-rozrywkowy „Discover Pro” (z nawigacją) będzie miał teraz dotykowy monitor 9,2-calowy zamiast 8-calowego; jego rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1.280 x 640 pikseli. Jako pierwszy system multimedialny Volkswagena, „Discover Pro” – oprócz systemu obsługi zbliżeniowej, dotykowej oraz przy pomocy głosu – ma też system obsługi przy pomocy gestów. Jest to zupełna nowość w segmencie samochodów kompaktowych.

Golf będzie mógł zostać wyposażony m.in. w asystenta jazdy w korkach, pozwalający na pół autonomiczną jazdę do prędkości około 35 km/h. Do dyspozycji jest także system rozpoznawania znaków drogowych, utrzymywania pasa ruchu, czy też wykrywania aut znajdujących się w martwym polu bocznych lusterek.

Nowa benzynowa jednostka turbo

Volkswagen Golf po liftingu Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf siódmej generacji produkowany jest od 2012 roku, a zaproponowane właśnie zmiany nie są rewolucyjne. Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą miały nowe wzory felg. Przypomnijmy, że samochód powstał w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną m.in. przez Skodę Octavię, Audi A3 czy Seata Leona.

Fot. Volkswagen

Oprócz nowoczesnych systemów elektronicznych nowego Golfa wyposażono w zmodernizowane silniki TSI z rodziny EA211. Debiutuje nowa benzynowa jednostka turbo – 1.5 TSI Evo. Jest to czterocylindrowy silnik o mocy 110 kW/150 KM wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT). Pojawi się również wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 96 kW/130 KM. Volkswagen zaaplikował także dodatkową porcję mocy Golfowi GTI – będzie on teraz rozwijał 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance). Nowa 7-biegowa przekładnia DSG (z dwoma sprzęgłami) – jako bardziej efektywna – będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG.

Pierwsza generacja Volkswagena Golfa zadebiutowała w 1974 roku, a nazwę zapożyczono od prądu morskiego Golfsztorm. Od czasu premiery zostało wyprodukowanych ponad 33 mln pojazdów. Na rynku Golf konkuruje m.in. z Fordem Focusem, Kią Cee'd oraz Skodą Octavią.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty