Volkswagen Golf IV Bora

Aureliusz Mikos
Wszystkie podstawowe mechanizmy oraz jednostki napędowe Volkswagena Bora są identyczne jak w Golfie.

Golf IV w wersji czterodrzwiowej limuzyny występuje obecnie pod nazwą Bora. Ta odmienność nazwy ma za zadanie wykazać różnice popularnych modeli golfa i usytuować go w grupie pojazdów wyższej klasy. Dokładnie tak samo jak w przypadku Golfa I, II i Jetty oraz Golfa III i Vento.

Volkswagen Golf IV Bora

Podstawowa różnica pomiędzy golfem a bora, to inaczej ukształtowana przednia partia nadwozia z prostokątnymi reflektorami i bardzo pojemnym bagażnikiem z tyłu pojazdu. Samochód ma 4376 mm długości, 1735 mm szerokości i 1446 mm wysokości i oferowany jest jako 4-drzwiowa, 5-osobowa limuzyna, która wielkością plasuje się bez problemu w klasie średniej.
Pod blachą wzorowo wykończonego nadwozia biją różne serca. W programie odmian silnikowych jest pięć, do tego są jeszcze najróżniejsze pakiety wyposażenia. Podstawową jednostką napędową jest silnik 1.6 o mocy 100 KM, dostępny jest także silnik 2.0 o mocy 115 KM i 2.3 V5 o mocy 150 KM. Uzupełnieniem są diesle 1.9 TDi o mocy 90 lub 110 KM.
Do jazdy testowej "Moto Expressu" wybraliśmy volkswagena bora 2.3 V5, którego 150-konny silnik szczególnie pasuje do tego samochodu.

Volkswagen Golf IV Bora

Najpierw kilka słów o spostrzeżeniach co do wyglądu. Samochód wygląda solidnie, budzi na myśl skojarzenia o limuzynie, ale linia podkreśla także nieco sportowy wygląd. Ponieważ jednak ocena wyglądu to sprawa wysoce subiektywna, zaglądamy od razu do wewnątrz. Bora nie zapomina o wielkoludach. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość i można go ustawić na potrzeby nawet dwumetrowców. Deska rozdzielcza jest bez zarzutu. Wielofunkcyjne dźwigienki przy kolumnie kierowcy i podświetlone przełączniki chodzą lekko i są wszystkie bez wyjątku pod ręką, wszystkie instrumenty są doskonale czytelne. Cztery osoby mogą bardzo wygodnie podróżować, w pięć też nie jest najgorzej.
Ułatwia to fakt, że hałasy toczenia oraz odgłos pracy silnika są dobrze wytłumione i dobrze dobrano charakterystykę zawieszenia, które z równą łatwością połyka zarówno małe jak i duże nierówności. Również pod względem właściwości jezdnych bora zasługuje na słowa najwyższego uznania. Neutralnie i pewnie porusza się po prostej i na zakrętach, napędzane koła przednie nie mają żadnych kłopotów trakcyjnych, skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy pracują lekko i precyzyjnie.
Niestety nie znana jest jeszcze cena i wyposażenie standardowe tego auta na rynku polskim. Na razie wiadomo tylko, że cena tak samo jak i wielkość auta, będzie zawarta pomiędzy golfem IV i passatem.
Dane techniczne

Wersja100 KM150 KM
Pojemność silnika (cm3)15952324 V5
Moc (KM)100160
Maksymalny moment obrotowy (Nm)145205
Przyspieszenie 0-100 km/godz (s)11,79,1
Prędkość maksymalna (km/godz.)188216
Zużycie paliwa miasto
(l)
10,613,2
poza miastem
(l)
6,07,2
średnio (l)7,79,3
Opony195/65 R15 91H195/65 R15 91W
Wymiary: dł.xszer.xwys. (mm)4376x1735x14464376x1735x1446
Przegląd technicznyco 15 000 kmco 15 000 km

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie