Volkswagen Golf IV Bora

Aureliusz Mikos
Wszystkie podstawowe mechanizmy oraz jednostki napędowe Volkswagena Bora są identyczne jak w Golfie.

Golf IV w wersji czterodrzwiowej limuzyny występuje obecnie pod nazwą Bora. Ta odmienność nazwy ma za zadanie wykazać różnice popularnych modeli golfa i usytuować go w grupie pojazdów wyższej klasy. Dokładnie tak samo jak w przypadku Golfa I, II i Jetty oraz Golfa III i Vento.

Volkswagen Golf IV Bora

Podstawowa różnica pomiędzy golfem a bora, to inaczej ukształtowana przednia partia nadwozia z prostokątnymi reflektorami i bardzo pojemnym bagażnikiem z tyłu pojazdu. Samochód ma 4376 mm długości, 1735 mm szerokości i 1446 mm wysokości i oferowany jest jako 4-drzwiowa, 5-osobowa limuzyna, która wielkością plasuje się bez problemu w klasie średniej.
Pod blachą wzorowo wykończonego nadwozia biją różne serca. W programie odmian silnikowych jest pięć, do tego są jeszcze najróżniejsze pakiety wyposażenia. Podstawową jednostką napędową jest silnik 1.6 o mocy 100 KM, dostępny jest także silnik 2.0 o mocy 115 KM i 2.3 V5 o mocy 150 KM. Uzupełnieniem są diesle 1.9 TDi o mocy 90 lub 110 KM.
Do jazdy testowej "Moto Expressu" wybraliśmy volkswagena bora 2.3 V5, którego 150-konny silnik szczególnie pasuje do tego samochodu.

Volkswagen Golf IV Bora

Najpierw kilka słów o spostrzeżeniach co do wyglądu. Samochód wygląda solidnie, budzi na myśl skojarzenia o limuzynie, ale linia podkreśla także nieco sportowy wygląd. Ponieważ jednak ocena wyglądu to sprawa wysoce subiektywna, zaglądamy od razu do wewnątrz. Bora nie zapomina o wielkoludach. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość i można go ustawić na potrzeby nawet dwumetrowców. Deska rozdzielcza jest bez zarzutu. Wielofunkcyjne dźwigienki przy kolumnie kierowcy i podświetlone przełączniki chodzą lekko i są wszystkie bez wyjątku pod ręką, wszystkie instrumenty są doskonale czytelne. Cztery osoby mogą bardzo wygodnie podróżować, w pięć też nie jest najgorzej.
Ułatwia to fakt, że hałasy toczenia oraz odgłos pracy silnika są dobrze wytłumione i dobrze dobrano charakterystykę zawieszenia, które z równą łatwością połyka zarówno małe jak i duże nierówności. Również pod względem właściwości jezdnych bora zasługuje na słowa najwyższego uznania. Neutralnie i pewnie porusza się po prostej i na zakrętach, napędzane koła przednie nie mają żadnych kłopotów trakcyjnych, skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy pracują lekko i precyzyjnie.
Niestety nie znana jest jeszcze cena i wyposażenie standardowe tego auta na rynku polskim. Na razie wiadomo tylko, że cena tak samo jak i wielkość auta, będzie zawarta pomiędzy golfem IV i passatem.
Dane techniczne

Wersja100 KM150 KM
Pojemność silnika (cm3)15952324 V5
Moc (KM)100160
Maksymalny moment obrotowy (Nm)145205
Przyspieszenie 0-100 km/godz (s)11,79,1
Prędkość maksymalna (km/godz.)188216
Zużycie paliwa miasto
(l)
10,613,2
poza miastem
(l)
6,07,2
średnio (l)7,79,3
Opony195/65 R15 91H195/65 R15 91W
Wymiary: dł.xszer.xwys. (mm)4376x1735x14464376x1735x1446
Przegląd technicznyco 15 000 kmco 15 000 km
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty