Volkswagen Golf IV 1.9 TDI

(lm)
Udostępnij:
Wkrótce spora część użytkowników golfa IV postanowi zmienić swój wóz na nowy model. Jest zatem szansa na kupno używanego golfa w atrakcyjnej cenie - szczególnie warto rozejrzeć się za autami z silnikami TDI.

Do salonów niemieckiej firmy trafił właśnie volkswagen golf piątej generacji - są oficjalne cenniki i specyfikacje wyposażenia. Auto można już zamawiać. W tej sytuacji należy się spodziewać, iż

Turbodiesle koncernu z Wolfsburga dawno już obrosły legendą - uchodzą za wyjątkowo trwałe i niezawodne, a przy tym oszczędne. Liczba wersji tych jednostek napędowych jest bardzo duża - dysponują one mocą od 90 do nawet 150 KM. Warto zaznaczyć, iż na przełomie roku modelowego 2001/2002 dokonano przejścia technologicznego z zasilania pompą na pompowtrysk. Nowe silniki mają lepsze charakterystyki momentu obrotowego, wyższą moc i charakteryzują się zdecydowanie lepszą kulturą pracy.

Wszystkie jednostki 1.9 TDI pracują na pasku rozrządu. Okresy pomiędzy jego wymianami określono na 90 tys. km. Jedynie egzemplarze z początkowego okresu produkcji musiały pojawiać się w serwisie celem montażu nowego paska co 60 tys. km.

**
CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf IV 1.6 Volkswagen Golf V

**

Wizyty w warsztacie z okazji przeglądów okresowych wypadają co 15 tys. km. Co ciekawe, w golfach TDI jeżdżących po niektórych krajach zachodnioeuropejskich o konieczności dokonania przeglądu informuje komputer pokładowy - czasami przeglądy mają tam miejsce kilka razy rzadziej niż u nas! WPolsce, nie wprowadzono wydłużonych okresów międzyprzeglądowych z uwagi na paliwo fatalnej jakości, które nierzadko bywa powodem poważnych awarii silnika.

Usterki w golfach nie są zbyt częste i mechanicy zapewniają, iż trudno znaleźć mankamenty, które można by zaszufladkować jako charakterystyczne dla tego modelu. W przypadku zawieszenia można wskazać jedynie problemy z łożyskowaniem drążka stabilizatora przedniego (usunięcie usterki to koszt rzędu 150 zł).

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI

Dariusz Kierznowski, właściciel Golfa IV TDI z 2000 roku
Moje auto eksploatuję od nowości i przejechałem nim już ponad 97 tys. km. Poza regularnymi przeglądami miałem dwie ponadprogramowe naprawy - po 60 tys. km trzeba było wymienić gumy przedniego stabilizatora, raz uszkodzeniu ulegała też klamka drzwi. Z tą ostatnią awarią mechanicy poradzili sobie w kwadrans - po prostu spadło lub zacięło się któreś cięgno mechanizmu otwierającego drzwi. Pozostałe naprawy - m.in. aż trzy wymiany przedniej szyby - wynikały wyłącznie z mojego pecha.

W przypadku golfa warto zwrócić uwagę na pewną cechę - auta te mają standardowo niskie zawieszenie, na które trzeba uważać, gdyż łatwo zahaczyć o coś podwoziem.

Zbigniew Gnatek, szef serwisu w ASO Volkswagena w Bielsku
Golfy TDI to samochody, w których nie sposób ocenić stanu silnika i poszczególnych podzespołów, zaglądając na giełdzie pod maskę. Wiele tych samochodów zostało sprowadzonych z zagranicy w ramach prywatnego importu, nierzadko są to wozy powypadkowe, część pojazdów jest eksploatowana przez firmy - w tych autach z kolei mamy do czynienia z olbrzymimi przebiegami. Decydując się na zakup golfa TDI najlepiej kompleksowo sprawdzić go w autoryzowanej stacji obsługi. Koszt takiego przeglądu wynosi ok. 400 zł, ale daje jednoznaczną odpowiedź na pytanie, w jakim stanie jest samochód.

Zalety
- trwałe i oszczędne silniki
- prestiż modelu
- wysoka jakość wykończenia
Wady

- stosunkowo krótkie okresy pomiędzy przeglądami
- duże zainteresowanie złodziei
- dość wysokie ceny oryginalnych części
Ceny części w ASO

klocki hamulcowe przednie365 zł
tarcze hamulcowe przednie (kpl.)560 zł
amortyzator przedni (1 szt.)435 zł
amortyzator tylny (1 szt.)340 zł
tłumik końcowy1.560 zł
szyba czołowa850 zł
reflektor przedni646 zł
maska silnika1.266 zł

**
więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie