Do salonów niemieckiej firmy trafił właśnie volkswagen golf piątej generacji - są oficjalne cenniki i specyfikacje wyposażenia. Auto można już zamawiać. W tej sytuacji należy się spodziewać, iż
Turbodiesle koncernu z Wolfsburga dawno już obrosły legendą - uchodzą za wyjątkowo trwałe i niezawodne, a przy tym oszczędne. Liczba wersji tych jednostek napędowych jest bardzo duża - dysponują one mocą od 90 do nawet 150 KM. Warto zaznaczyć, iż na przełomie roku modelowego 2001/2002 dokonano przejścia technologicznego z zasilania pompą na pompowtrysk. Nowe silniki mają lepsze charakterystyki momentu obrotowego, wyższą moc i charakteryzują się zdecydowanie lepszą kulturą pracy.
Wszystkie jednostki 1.9 TDI pracują na pasku rozrządu. Okresy pomiędzy jego wymianami określono na 90 tys. km. Jedynie egzemplarze z początkowego okresu produkcji musiały pojawiać się w serwisie celem montażu nowego paska co 60 tys. km.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Wizyty w warsztacie z okazji przeglądów okresowych wypadają co 15 tys. km. Co ciekawe, w golfach TDI jeżdżących po niektórych krajach zachodnioeuropejskich o konieczności dokonania przeglądu informuje komputer pokładowy - czasami przeglądy mają tam miejsce kilka razy rzadziej niż u nas! WPolsce, nie wprowadzono wydłużonych okresów międzyprzeglądowych z uwagi na paliwo fatalnej jakości, które nierzadko bywa powodem poważnych awarii silnika.
Usterki w golfach nie są zbyt częste i mechanicy zapewniają, iż trudno znaleźć mankamenty, które można by zaszufladkować jako charakterystyczne dla tego modelu. W przypadku zawieszenia można wskazać jedynie problemy z łożyskowaniem drążka stabilizatora przedniego (usunięcie usterki to koszt rzędu 150 zł).

Dariusz Kierznowski, właściciel Golfa IV TDI z 2000 roku
Moje auto eksploatuję od nowości i przejechałem nim już ponad 97 tys. km. Poza regularnymi przeglądami miałem dwie ponadprogramowe naprawy - po 60 tys. km trzeba było wymienić gumy przedniego stabilizatora, raz uszkodzeniu ulegała też klamka drzwi. Z tą ostatnią awarią mechanicy poradzili sobie w kwadrans - po prostu spadło lub zacięło się któreś cięgno mechanizmu otwierającego drzwi. Pozostałe naprawy - m.in. aż trzy wymiany przedniej szyby - wynikały wyłącznie z mojego pecha.
W przypadku golfa warto zwrócić uwagę na pewną cechę - auta te mają standardowo niskie zawieszenie, na które trzeba uważać, gdyż łatwo zahaczyć o coś podwoziem.
Zbigniew Gnatek, szef serwisu w ASO Volkswagena w Bielsku
Golfy TDI to samochody, w których nie sposób ocenić stanu silnika i poszczególnych podzespołów, zaglądając na giełdzie pod maskę. Wiele tych samochodów zostało sprowadzonych z zagranicy w ramach prywatnego importu, nierzadko są to wozy powypadkowe, część pojazdów jest eksploatowana przez firmy - w tych autach z kolei mamy do czynienia z olbrzymimi przebiegami. Decydując się na zakup golfa TDI najlepiej kompleksowo sprawdzić go w autoryzowanej stacji obsługi. Koszt takiego przeglądu wynosi ok. 400 zł, ale daje jednoznaczną odpowiedź na pytanie, w jakim stanie jest samochód.
Zalety
- trwałe i oszczędne silniki
- prestiż modelu
- wysoka jakość wykończenia
Wady
- stosunkowo krótkie okresy pomiędzy przeglądami
- duże zainteresowanie złodziei
- dość wysokie ceny oryginalnych części
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe przednie | 365 zł |
tarcze hamulcowe przednie (kpl.) | 560 zł |
amortyzator przedni (1 szt.) | 435 zł |
amortyzator tylny (1 szt.) | 340 zł |
tłumik końcowy | 1.560 zł |
szyba czołowa | 850 zł |
reflektor przedni | 646 zł |
maska silnika | 1.266 zł |
**
więcej zdjęć VW Golfa w
**
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?