Volkswagen Golf IV 1.6

Wawrzyniec Rozenberg
Udostępnij:
Golfy od lat należą do najpopularniejszych samochodów na giełdzie. Większość z oferowanych na naszym rynku została sprowadzona z krajów zachodnich, głównie z Niemiec, Holandii i Belgii.

Sylwetka Golfa czwartej generacji nawiązuje do poprzedników, stąd szeroki

Volkswagen Golf IV 1.6

słupek boczny za tylnymi drzwiami. Sylwetka auta wygląda elegancko, chociaż bez ekstrawagancji. Do wyboru jest wiele wersji wyposażenia i napędu. Najmniejszy silnik benzynowy o poj. 1.4 posiada moc 75 KM. Wnętrze Golfa IV sprawia korzystniejsze wrażenie niż w poprzednich modelach, jest obszerne, jak na tę klasę samochodów, siedzenia są wygodne, dobra jest też widoczność z miejsca kierowcy.

Trwałość trzyletnich Golfów potwierdzona w różnego rodzaju rankingach jest godna pozazdroszczenia. Najbardziej niezawodna okazuje się skrzynia biegów. W żadnym ze zbadanych aut nie odnaleziono nawet najmniejszej usterki tego podzespołu, podobnie trwały jest układ kierowniczy. Awarii silnika odnotowano zaś dwukrotnie mniej w porównaniu ze średnią.

Każdej niedzieli na giełdzie samochodowej w Pruszczu jest do wyboru ok. 30 Volkswagenów Golfów, w tym tylko kilka "czwórek". Przeważają Golfy drugiej i trzeciej generacji. Najbardziej poszukiwane mają silniki Diesla o poj 1.9. One też są najdroższe w swych rocznikach.

- Mam nadzieję uzyskać dobrą cenę za mojego Golfa - powiedział Aleksander Lewko z Gdańska. - Auto kupiłem w salonie firmy Groblewski i tam też dokonywałem przeglądów. Jest zadbane. Golf IV ma same zalety i do tego nie pali zbyt dużo. Mieścił się w przedziale 6,7 litra na 100 km, chociaż lubię ostro jeździć. Jedyną wadą było dość częste przepalanie się żarówek. Nie wiem czy to wina zbyt wysokiego napięcia, czy też trafiły się jakieś słabe żarówki. Wcześniej też miałem Golfa, ale "trójkę i też nie miałem z nim żadnych kłopotów. Teraz zastanawiam się nad kupnem japońskiego samochodu. Za tę samą cenę można mieć auto lepiej wyposażone.

Zdaniem specjalisty
Jerzy Zakrzewski,kierownik serwisu firmy Groblewski w Gdańsku
- Wiele osób jeździ Golfami różnych generacji i są z nich zadowolene, stąd taki popyt na nie na wtórnym rynku. Każda nowa wersja Volkswagena Golfa jest lepsza od poprzedniej. W modelach trzeciej generacji psuły się czasem gumy stabilizatorów. W "czwórce" zastosowano inny materiał i usterka ta już nie występuje, i to bez względu na rodzaj dróg, na jakich auto jest eksploatowane. Serwisowane są u nas samochody z dużym przebiegiem. Należy wspomnieć o bardzo dobrym zabezpieczeniu nadwozia przed korozją. Zresztą nawet "trójki" jeszcze nie rdzewieją, chociaż najstarsze mają ponad 10 lat (chyba, że brały udział w kolizji i nie zostały porządnie naprawione). Paski rozrządu w szesnastozaworowych silnikach należy wymieniać co 120 tys. km, ale kierowcy wymieniają je najczęściej po 90 tys. km. Polecam przeglądy co 15 tys. km. Zły stan paliwa ma niewielki wpływ na silniki benzynowe, w przeciwieństwie do diesli. Zainteresowanych kupnem Volkswagena Golfa zapraszam na przegląd wybranego samochodu. Określamy stan techniczny pojazdu specjalistyczną aparaturą, wykonujemy też geometrię podwozia.

Konkurencja na giełdzie
czyli samochody wycenione na ok. 32 tys. zł

Audi A 6 1.9 D1996 r.
Fiat Marea 1.62002 r.
Ford Focus 1.41999 r.
Honda Civic 1.42000 r.
Jeep Cherokee 2.5 D1995 r.
Mercedes C 220 2.2 D1994 r.
Opel Astra 1.7 D2000 r.
Peugeot 206 1.42000 r.
Seat Toledo 1.81998 r.
Skoda Octavia 1.61999 r.


Ceny fabrycznych części zamiennych

Nakładka zderzaka przedniego955 zł
Reflektor631 zł
Łożysko piasty przedniego koła283 zł
Komplet rozrządu: paski i rolki798 zł
Klocki hamulcowe komplet przód237 zł
Tarcza hamulca przedniego koła372 zł
Filtr oleju35 zł
Filtr powietrza110 zł
Amortyzator przedni562 zł


Dane techniczne VW Golf 1.6 98 r.

Wymiary (mm)4149x1735x1439
Rozstaw osi (mm)2511
Rozstaw kół (mm)1513 przód, 1495 tył
Masa własna (kg)1200
Dopuszczalna masa (kg)1660
Objętość bagażnika (l)390
Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry
Pojemność (cm sześc.)1598
Moc105
Stopień sprężenia10,5
Zawieszenie przedniekolumna typu McPherson
Zawieszenie tylneoś skrętna i kolumna typu McPherson
Układ kierowniczywspomaganie w seryjnym wyposażeniu
HamulceABS w seryjnym wyposażeniu
Rozpędzanie 0-100 km/godz (sek.)10,5
Prędkość maksymalna (km/godz.)192
Zużycie paliwa przy 120 (km/godz.) (l)5,4
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l)9,3


Zalety i wady

  • Doskonałe warunki jezdne
  • Wysoka jakość wykonania
  • Trwałość auta
  • Wysoka cena zakupu
  • Słaba widoczność "do tyłu"
  • "Popularny" wśród złodziei

    **więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie