Sylwetka Golfa czwartej generacji nawiązuje do poprzedników, stąd szeroki

słupek boczny za tylnymi drzwiami. Sylwetka auta wygląda elegancko, chociaż bez ekstrawagancji. Do wyboru jest wiele wersji wyposażenia i napędu. Najmniejszy silnik benzynowy o poj. 1.4 posiada moc 75 KM. Wnętrze Golfa IV sprawia korzystniejsze wrażenie niż w poprzednich modelach, jest obszerne, jak na tę klasę samochodów, siedzenia są wygodne, dobra jest też widoczność z miejsca kierowcy.
Trwałość trzyletnich Golfów potwierdzona w różnego rodzaju rankingach jest godna pozazdroszczenia. Najbardziej niezawodna okazuje się skrzynia biegów. W żadnym ze zbadanych aut nie odnaleziono nawet najmniejszej usterki tego podzespołu, podobnie trwały jest układ kierowniczy. Awarii silnika odnotowano zaś dwukrotnie mniej w porównaniu ze średnią.
Każdej niedzieli na giełdzie samochodowej w Pruszczu jest do wyboru ok. 30 Volkswagenów Golfów, w tym tylko kilka "czwórek". Przeważają Golfy drugiej i trzeciej generacji. Najbardziej poszukiwane mają silniki Diesla o poj 1.9. One też są najdroższe w swych rocznikach.
- Mam nadzieję uzyskać dobrą cenę za mojego Golfa - powiedział Aleksander Lewko z Gdańska. - Auto kupiłem w salonie firmy Groblewski i tam też dokonywałem przeglądów. Jest zadbane. Golf IV ma same zalety i do tego nie pali zbyt dużo. Mieścił się w przedziale 6,7 litra na 100 km, chociaż lubię ostro jeździć. Jedyną wadą było dość częste przepalanie się żarówek. Nie wiem czy to wina zbyt wysokiego napięcia, czy też trafiły się jakieś słabe żarówki. Wcześniej też miałem Golfa, ale "trójkę i też nie miałem z nim żadnych kłopotów. Teraz zastanawiam się nad kupnem japońskiego samochodu. Za tę samą cenę można mieć auto lepiej wyposażone.
Zdaniem specjalisty
Jerzy Zakrzewski,kierownik serwisu firmy Groblewski w Gdańsku
- Wiele osób jeździ Golfami różnych generacji i są z nich zadowolene, stąd taki popyt na nie na wtórnym rynku. Każda nowa wersja Volkswagena Golfa jest lepsza od poprzedniej. W modelach trzeciej generacji psuły się czasem gumy stabilizatorów. W "czwórce" zastosowano inny materiał i usterka ta już nie występuje, i to bez względu na rodzaj dróg, na jakich auto jest eksploatowane. Serwisowane są u nas samochody z dużym przebiegiem. Należy wspomnieć o bardzo dobrym zabezpieczeniu nadwozia przed korozją. Zresztą nawet "trójki" jeszcze nie rdzewieją, chociaż najstarsze mają ponad 10 lat (chyba, że brały udział w kolizji i nie zostały porządnie naprawione). Paski rozrządu w szesnastozaworowych silnikach należy wymieniać co 120 tys. km, ale kierowcy wymieniają je najczęściej po 90 tys. km. Polecam przeglądy co 15 tys. km. Zły stan paliwa ma niewielki wpływ na silniki benzynowe, w przeciwieństwie do diesli. Zainteresowanych kupnem Volkswagena Golfa zapraszam na przegląd wybranego samochodu. Określamy stan techniczny pojazdu specjalistyczną aparaturą, wykonujemy też geometrię podwozia.
Konkurencja na giełdzie
czyli samochody wycenione na ok. 32 tys. zł
Audi A 6 1.9 D | 1996 r. |
Fiat Marea 1.6 | 2002 r. |
Ford Focus 1.4 | 1999 r. |
Honda Civic 1.4 | 2000 r. |
Jeep Cherokee 2.5 D | 1995 r. |
Mercedes C 220 2.2 D | 1994 r. |
Opel Astra 1.7 D | 2000 r. |
Peugeot 206 1.4 | 2000 r. |
Seat Toledo 1.8 | 1998 r. |
Skoda Octavia 1.6 | 1999 r. |
Ceny fabrycznych części zamiennych
Nakładka zderzaka przedniego | 955 zł |
Reflektor | 631 zł |
Łożysko piasty przedniego koła | 283 zł |
Komplet rozrządu: paski i rolki | 798 zł |
Klocki hamulcowe komplet przód | 237 zł |
Tarcza hamulca przedniego koła | 372 zł |
Filtr oleju | 35 zł |
Filtr powietrza | 110 zł |
Amortyzator przedni | 562 zł |
Dane techniczne VW Golf 1.6 98 r.
Wymiary (mm) | 4149x1735x1439 |
Rozstaw osi (mm) | 2511 |
Rozstaw kół (mm) | 1513 przód, 1495 tył |
Masa własna (kg) | 1200 |
Dopuszczalna masa (kg) | 1660 |
Objętość bagażnika (l) | 390 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry |
Pojemność (cm sześc.) | 1598 |
Moc | 105 |
Stopień sprężenia | 10,5 |
Zawieszenie przednie | kolumna typu McPherson |
Zawieszenie tylne | oś skrętna i kolumna typu McPherson |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce | ABS w seryjnym wyposażeniu |
Rozpędzanie 0-100 km/godz (sek.) | 10,5 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 192 |
Zużycie paliwa przy 120 (km/godz.) (l) | 5,4 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 9,3 |
Zalety i wady
- Doskonałe warunki jezdne
- Wysoka jakość wykonania
- Trwałość auta
- Wysoka cena zakupu
- Słaba widoczność "do tyłu"
"Popularny" wśród złodziei
**więcej zdjęć VW Golfa w
**

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?