Zapowiedzą Volkswagena ID.4 był model studyjny ID.CROZZ. Wersja produkcyjna tego auta zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku. Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). Auto będzie sprzedawane w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Jak powiedział Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen, ID.4 będzie mieć zasięg nawet do 500 kilometrów.
Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie.
ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.
Modele ID.4 i ID.3 są dla Volkswagena bardzo ważne dla osiągnięcia do 2050 r. całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – zgodnie z porozumieniem klimatycznym z Paryża. Plan zmniejszenia emisji CO2 floty Volkswagena o jedną trzecią do 2025 r. jest stopniowo wprowadzany.
To tutaj będzie powstawać hit Volkswagena.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?