Czterodrzwiowe coupe Volkswagena czyli Passat CC skierowany był do
osób chcących się wyróżnić. Po czterech latach produkcji przyszła kolej na modernizację auta, a wraz z nią wykreślenie z nazewnictwa słowa Passat. Producent doszedł do wniosku, iż jego oryginalna limuzyna-coupe powinna być pozycjonowana nieco wyżej i dla jej odróżnienia pozostawił tylko dwie literki CC (skrót od Comfort Coupe). Czy ten marketingowy zabieg wystarczy, aby nowego Volkswagena CC przestawić oczko wyżej i plasować między Passatem a luksusowym Pheatonem?
Po dość gruntownym liftingu nie zmieniła się długość modelu CC (4,8 m) i w tej kwestii nadal reprezentuje on segment D. Obok Mondeo, Superba i C5 zalicza się do największych aut klasy średniej wyższej. Z Passatem łączy go płyta podłogowa i cała rzesza podzespołów. Standardowo CC oferuje cztery wygodne miejsca (na tylnej kanapie siedzi się lepiej niż w Passacie, ale opadający dach nie przypadnie do gustu wyższym pasażerom), za dopłatą jest też tradycyjna kanapa dla trzech osób. Jeśli chodzi o sylwetkę, zmieniła się
przednia cześć auta, która jest teraz masywniejsza, inne jest przetłoczenie pokrywy silnika. W tylnych lampach diodowych wykorzystano efekt rozpraszania się światła w elementach światłowodowych. Mniejsze zmiany zaszły w kabinie i sprowadzają się one do analogowego zegarka, chromowanych listew i obsługi klimatyzacji. Gdyby nie sportowe fotele i szyby bez ramek można powiedzieć, że prowadzimy klasycznego Passata.
Czym zatem wyróżniać się chce wersja CC? Chociażby rozszerzonym wyposażeniem seryjnym, obejmującym bi-ksenonowe reflektory i system rozpoznający zmęczenie kierowcy (przez 15 minut komputer „skanuje” zachowanie prowadzącego i gdy później odbiega ono od normy, alarmuje go sygnałem akustycznym i optycznym). Lista systemów opcjonalnych jest długa, na szczególną uwagę zasługuje Dynamic Ligt Assist (automatyczna korekta przesłoną świateł drogowych, aby nie oślepiać pojazdu jadącego z naprzeciwka) czy Easy Open (gdy ręce mamy zajęte, delikatnym ruchem nogi pod zderzakiem aktywujemy czujnik i klapa bagażnika otwiera się sama). Na tej liście znajdziemy też aktywny tempomat i system rozpoznawania znaków drogowych. Za dopłatą dostaniemy także fotele z funkcją masażu, układ rekuperacji (odzysk energii) czy XDS- elektroniczny mechanizm różnicowy. Jest także Park Assist II generacji, czyli funkcja wspomagania parkowania równolegle lub prostopadle do jezdni.
Do napędu limuzyny CC może posłużyć jeden z sześciu silników o mocy od
140 do 300 KM. Klientów w Polsce zainteresują z pewnością te mniejsze: benzynowy 1.8 TSI / 160 KM i wysokoprężny 2.0 TDI (140 KM lub 170 KM lub w wersji BlueTDI /140 KM, spełniający normę Euro 6). Standardowo napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej skrzyni. Preselekcyjną, dwusprzęgłową przekładnię DSG można zamówić z silnikami o mocy poniżej 210 KM. Nieco później do oferty trafi napęd na cztery koła (układ 4Motion dostępny będzie z wybranymi jednostkami). Nowością jest tzw. wolnobieg, czyli funkcja swobodnego toczenia samochodu, odłączająca silnik, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu (w autach z przekładnią DSG). Topowy wariant Volkswagena CC z 6-cylindrowym, 300-konnym silnikiem w standardzie będzie występował z DSG i 4Motion.
Za najtańszą wersję Volkswagena CC z silnikiem 1.8 TSI zapłacimy 103 490 zł. Skrzynia DSG wymaga dopłaty 8700 zł, a więc mniej niż dotychczas.
Wybrane dane techniczne Volkswagena CC i konkurentów:
Marka / model | Volkswagen CC 1.8 TSI | Ford Mondeo 1.6 EcoBoost | Opel Insignia 1.6 Turbo |
Wersja | Brak wersji | Trend | Edition |
Cena (zł) | 103 490 | 91 500 | 104 900 |
Silnik | Turbo benzynowy | Turbo benzynowy | Turbo benzynowy |
Pojemność (l) | 1,8 | 1,6 | 1,6 |
Moc (KM) | 160 | 160 | 180 |
Moment obrotowy (Nm) | 250 | 240 | 230 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,5 | 9,3 | 8,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 223 | 215 | 225 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 7,1 | 6,8 | 7,7 |
Emisja CO2 (g/km) | 165 | 158 | 179 |
Skrzynia biegów | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna |
Pojemność bagażnika (l) | 532 | 540 | 530 |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?