Volkswagen Castrol Cup na 3 lata

Tomasz Szmandra
Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen
Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen
W Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja nowej serii wyścigowej Volkswagen Castrol Cup. Wyścigi niemal identycznych Golfów będą rozgrywane co najmniej przez najbliższe 3 lata, a pierwszą rundę zaplanowano w kwietniu na „Torze Poznań”.

Organizatorem tej markowej serii jest generalny importer marki Volkswagen w Polsce i firma Volkswagen Racing Polska,

Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen
Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen

kierowana przez dobrze znanego w wyścigowym światku Janusza Gładysza. Sponsorem strategicznym cyklu będzie firma Castrol, która od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar (Volkswageny Race Touareg trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten rajd). W przyszłym roku Castrol będzie partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC.

Pozostałymi sponsorami pucharu serii Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, a także STS Logistics.

W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego „Toru Poznań”, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring).

Podczas każdego weekendu, pierwszego dnia odbędą się dwie sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen
Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen

Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników, a co ciekawe - punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza.

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI (szóstej generacji). Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport.

Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass, znany z innej popularnej serii Volkswagena – Scirocco R Cup. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ścigania po torze.

Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen
Volkswagen Castrol Cup , Fot: Volkswagen

Ilość zawodników została ograniczona do 24 kierowców. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą rundą, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych kierowców tzw. VIP Drivers. Mają to być osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w sporcie motorowym.

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7, a także kwota 30 000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 000, a trzeciego 10 000 euro. Pieniądze te nie będą jednak wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery zawodnika. Uczestnicy Pucharu nagradzani będą także po każdym wyścigu – czołowa ósemka otrzyma do podziału kwotę 8 000 euro.

Terminy Volkswagen Castrol Cup 2013:
1. Tor Poznań 12-14 kwietnia
2. Slovakiaring (Słowacja) 26-28 kwietnia
3. Autodrom Brno (Czechy) 17-19 maja
4. Tor Poznań 14-16 czerwca
5. Red Bull Ring (Austria) 23-25 sierpnia
6. Hungaroring (Węgry) 20-22 września
7. Tor Poznań 04-06 października

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty