Volkswagen Caddy

Piotr Robakowski
Premiera nowego, użytkowego Volkswagena o nazwie Caddy odbyła się przed miesiącem na wystawie w Amsterdamie. Przed tygodniem mogliśmy sprawdzić ten pojazd w warunkach drogowych.

Dwie wersje z jednego
Nadwozie nowego Volkswagena ma długość 4405 mm, szerokość 1802 mm i wysokość 1833 mm, przy rozstawie osi 2682 mm. W ofercie pojawią się dwie wersje, które z zewnątrz różnią się tylko liczbą szyb i lakierowanymi zderzakami. Więcej zmian widać wewnątrz - Caddy dostępne jest z dwu- lub maksymalnie siedmioosobowej wersji. Pierwszy - pozbawiony bocznych szyb model to dostawcza odmiana furgon, posiadająca tylko dwa miejsca siedzące w kabinie. Za fotelami znajduje się przegroda, stanowiąca dodatkowe zabezpieczenie podczas wypadku - do przedziału ładunkowego dostajemy się przez boczne, umieszczone po stronie pasażera odchylane drzwi lub od tyłu. Przedział ładunkowy tej wersji ma ładowność 750 kg i objętość 3,2 metra sześciennego. Szerokość przestrzeni ładunkowej pomiędzy nadkolami wynosi 1781 mm, a płaska podłoga przedziału ładunkowego umożliwia przewóz europalet. W ofercie znajdziemy odmianę Kombi z szybami na wysokości przedziału ładunkowego, która w zależności od konfiguracji pozwala przewozić od dwóch do siedmiu osób.
Od środka
Na uwagę zasługują wysokiej jakości materiały wykończeniowe i spokrewnione z minivanem Touran stylistyka tablicy przyrządów. Czytelny układ wskaźników pozwala łatwo orientować się w przekazywanych informacjach. Pod ręką znajdują się pokrętła wentylacji i obsługi radia. W wyposażeniu seryjnym jest także regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza. Podczas podróży - w pracy, jak i podczas rodzinnych wyjazdów - przyda się umieszczony tuż nad przednią szybą schowek.
Na liście wypsażenia znajdziemy m. in. pasy bezpieczeństwa z napinaczami, trzypunktowe pasy dla każdego pasażera, przednie i boczne poduszki powietrzne, a także seryjnie montowany układ ABS, wspomaganie systemu hamowania oraz ASR. Jest także w opcji system ESP, a także uprzyjemniające podróż dodatki audio - radio z CD i system satelitarnej łączności GPS.
W drogę
Gama silników obejmuje dwie benzynowe i dwie wysokoprężne jednostki. Najsłabsza benzynowa wersja z pojemności 1.4 litra osiąga moc 75 KM, mocniejsza, bo 102-konna wersja ma pojemności 1.6 litra. W gamie znajdziemy także silnik SDI o pojemności 2.0 litra i mocy 70 KM, a także silnik 1.9 TDI z układem pompowtryskiw mocy 104 KM.
Do jazd próbnych wybraliśmy silnik 2.0 SDI w modelu furgon - pojazd nie zaskakuje osiągami - średnie zużycie paliwa waha się w granicach 6.4 litra na 100 kilometrów. Model 1.9 TDI o dziwo zużywa o 0.3 litra paliwa mniej na 100 kilometrów, oferując lepsze osiągi, ale zapewne będzie też znacznie droższy.
Tylko Poznań
Nowy VW Caddy produkowany jest tylko w Poznaniu. Od dłuższego czasu trwały przygotowania do uruchomienia w fabryce VW Poznań miejskiego samochodu dostawczego, który od kilku dni nosi oficjalnie nazwę Caddy. - Zarząd koncernu Volkswagen AG obdarzył nas dużym zaufaniem, umieszczając produkcję Transportera i VW Caddy w naszej fabryce - mówi Anna Lechowicz, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty