Volkswagen Caddy

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Premiera nowego, użytkowego Volkswagena o nazwie Caddy odbyła się przed miesiącem na wystawie w Amsterdamie. Przed tygodniem mogliśmy sprawdzić ten pojazd w warunkach drogowych.

Dwie wersje z jednego
Nadwozie nowego Volkswagena ma długość 4405 mm, szerokość 1802 mm i wysokość 1833 mm, przy rozstawie osi 2682 mm. W ofercie pojawią się dwie wersje, które z zewnątrz różnią się tylko liczbą szyb i lakierowanymi zderzakami. Więcej zmian widać wewnątrz - Caddy dostępne jest z dwu- lub maksymalnie siedmioosobowej wersji. Pierwszy - pozbawiony bocznych szyb model to dostawcza odmiana furgon, posiadająca tylko dwa miejsca siedzące w kabinie. Za fotelami znajduje się przegroda, stanowiąca dodatkowe zabezpieczenie podczas wypadku - do przedziału ładunkowego dostajemy się przez boczne, umieszczone po stronie pasażera odchylane drzwi lub od tyłu. Przedział ładunkowy tej wersji ma ładowność 750 kg i objętość 3,2 metra sześciennego. Szerokość przestrzeni ładunkowej pomiędzy nadkolami wynosi 1781 mm, a płaska podłoga przedziału ładunkowego umożliwia przewóz europalet. W ofercie znajdziemy odmianę Kombi z szybami na wysokości przedziału ładunkowego, która w zależności od konfiguracji pozwala przewozić od dwóch do siedmiu osób.
Od środka
Na uwagę zasługują wysokiej jakości materiały wykończeniowe i spokrewnione z minivanem Touran stylistyka tablicy przyrządów. Czytelny układ wskaźników pozwala łatwo orientować się w przekazywanych informacjach. Pod ręką znajdują się pokrętła wentylacji i obsługi radia. W wyposażeniu seryjnym jest także regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza. Podczas podróży - w pracy, jak i podczas rodzinnych wyjazdów - przyda się umieszczony tuż nad przednią szybą schowek.
Na liście wypsażenia znajdziemy m. in. pasy bezpieczeństwa z napinaczami, trzypunktowe pasy dla każdego pasażera, przednie i boczne poduszki powietrzne, a także seryjnie montowany układ ABS, wspomaganie systemu hamowania oraz ASR. Jest także w opcji system ESP, a także uprzyjemniające podróż dodatki audio - radio z CD i system satelitarnej łączności GPS.
W drogę
Gama silników obejmuje dwie benzynowe i dwie wysokoprężne jednostki. Najsłabsza benzynowa wersja z pojemności 1.4 litra osiąga moc 75 KM, mocniejsza, bo 102-konna wersja ma pojemności 1.6 litra. W gamie znajdziemy także silnik SDI o pojemności 2.0 litra i mocy 70 KM, a także silnik 1.9 TDI z układem pompowtryskiw mocy 104 KM.
Do jazd próbnych wybraliśmy silnik 2.0 SDI w modelu furgon - pojazd nie zaskakuje osiągami - średnie zużycie paliwa waha się w granicach 6.4 litra na 100 kilometrów. Model 1.9 TDI o dziwo zużywa o 0.3 litra paliwa mniej na 100 kilometrów, oferując lepsze osiągi, ale zapewne będzie też znacznie droższy.
Tylko Poznań
Nowy VW Caddy produkowany jest tylko w Poznaniu. Od dłuższego czasu trwały przygotowania do uruchomienia w fabryce VW Poznań miejskiego samochodu dostawczego, który od kilku dni nosi oficjalnie nazwę Caddy. - Zarząd koncernu Volkswagen AG obdarzył nas dużym zaufaniem, umieszczając produkcję Transportera i VW Caddy w naszej fabryce - mówi Anna Lechowicz, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie