Volkswagen Caddy Alltrack. Osiem silników do wyboru

Michał Kij
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij
Udostępnij:
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion.
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij

Caddy Alltrack jest już w polskich salonach Volkswagena. Ceny 5-osobowego wariantu kombi zaczynają się od 93 603 zł brutto. Tyle kosztuje benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 84 KM. 75-konny diesel 2.0 TDI wymaga dopłacenia około 5000 zł. Na szczycie oferty jest 150-konny TDI z 6-biegową skrzynią DSG i napędem 4Motion za 135 423 zł. Naturalnie 2-miejscowe furgony „blaszaki” Alltrack są tańsze – średnio o 18 000 zł (ceny brutto). Ciekawostkę stanowi wersja na sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy 110 KM, która jako kombi kosztuje 110 939 zł.

Do wyboru jest osiem odmian silnikowych „opakowanych” w nadwozie z poziomem wyposażenia Trendline, uzupełnionym o kilka ładnych i praktycznych dodatków. Do standardu należy system Front Assist ostrzegający przed kolizją z przeszkodą z przodu i ograniczający jej ewentualne skutki poprzez automatyczne uruchomienie hamulców, a także układ hamowania po wypadku. Zapobiega on uderzeniu w kolejne przeszkody. Caddy Alltrack ma również ESP oraz system stabilizacji przyczepy.

Zważywszy na uniwersalny charakter tego modelu Volkswagena są to ważne akcesoria, przydatne kierowcom, którzy choć nie jeżdżą zawodowo, używają samochodu na co dzień i rzadko się z nim rozstają. Jako pakiet wyposażenia, Alltrack znacznie podnosi atrakcyjność Caddy. Plastikowe obramowania kół, szeroki próg i listwy pod zderzakami czynią go bardziej drapieżnym. Korespondują z tym relingi dachowe i przyciemnione klosze tylnych świateł. Specjalnie dla tego modelu zarezerwowano efektowne, 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkich Quito. Zderzaki i lusterka są lakierowane w kolorze nadwozia. Na wlocie powietrza są trzy, chromowane listwy, charakterystyczne dla Alltracka. Do standardu należą światła przeciwmgielne.

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij

Wewnątrz znajdziemy konsolę środkową z wygodnym, regulowanym podłokietnikiem i przyjemny w dotyku „pakiet skórzany” złożony z kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego obszytych skórą. Pedały mają aluminiowe nakładki, a wystrój wnętrza, podobnie jak na zewnątrz, wzbogacają elementy chromowane. Na pokładzie jest także klimatyzacja manualna.

Na tle zwykłego Caddy, Alltrack nie prowadzi się ani lepiej, ani gorzej. Co innego wersja 4Motion, która występuje wyłącznie z silnikami diesla w dwóch odmianach: 122-konnej z ręczną skrzynią 6-biegową oraz 150-konnej ze zautomatyzowaną „szóstką” DSG. Do przenoszenia napędu na obie osie konstruktorzy wykorzystali sprzęgło Haldex piątej generacji. W porównaniu z poprzednią wersją odznacza się ono bardziej zwartą budową, niższą masą i jeszcze bardziej precyzyjnie steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi osiami. W praktyce Alltrack 4Motion lepiej sobie radzi na niestabilnym podłożu. Łatwiej pokonuje podjazdy pokryte luźnymi kamykami, trudniej go unieruchomić na grząskiej drodze. Nie należy jednak mieć złudzeń: to nie terenówka, zwłaszcza że prześwit nie przekracza kilkunastu centymetrów. Zalety 4Motion mogą okazać się bezcenne w górach, przy zmiennej pogodzie, gdy trzeba radzić sobie z drogami zaśnieżonym i oblodzonymi. Napęd czterech kół znacząco podnosi wówczas bezpieczeństwo jazdy.

Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion
Nowy model jest następcą wersji Cross. Wystrój nadwozia został zapożyczony z samochodów terenowych, a dla wymagających jest również napęd obu osi 4Motion / Fot. Michał Kij

Jak na model z założenia dostawczy, Caddy Alltrack prezentuje bardzo dobrą jakość wykończenia i pozwala na długie podróże w komfortowych warunkach, choć z tyłu jest zwykła, sztywna oś na resorach piórowych. Dość łatwo można „wyczuć” gabaryty samochodu, a obsługa wszelkich urządzeń rozlokowanych w kabinie jest intuicyjna. Dotyczy to również systemu multimedialnego który w Alltracku należy do normy, choć w wersji 4Motion jest bardziej rozbudowany. Tak z przodu, jak z tyłu jest dużo miejsca, a jedyne zastrzeżenia można mieć do liczby i wielkości schowków, choć Caddy i tak jest pod tym względem niezłe w porównaniu z modelami konkurencji. Składając tylną kanapę bagażnik kombi można powiększyć do 3 m3, co odpowiada w praktyce ładowni, jaką mają do dyspozycji nabywcy furgonu Caddy. Można przewieźć naprawdę dużo i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,3 t.

Wszystkie Caddy Alltrack występują w „przyjaznej dla środowiska” wersji Blue Motion. W stosunku do analogicznych, zwykłych Trendline Blue Motion są droższe o około 10 000 zł.

Volkswagen Caddy Alltrack i konkurenci:

Marka/modelVolkswagen Caddy Alltrack 2,0 TDI 102 KM TrendlineFiat Doblò 2,0 Multijet 16v 135 KM LoungeRenault Kangoo 1,5 dCi 110 KM Extrem
Cena (zł)*106 33480 90082 450
Typ nadwozia/liczba drzwikombi/5kombi/5kombi/5
Liczba miejsc555
Wymiary i masy   
Długość/szerokość/wysokość (mm)4408/1793/18584406/1832/18954282/1829/1799
Rozstaw kół: przód/tył (mm)bd1510/15301521/1533
Rozstaw osi (mm)268227552697
Masa własna (kg)164014801320
Pojemność bagażnika (l)750/3030790/3200660/2866
Pojemność zbiornika paliwa (l)606060
Układ napędowy   
Rodzaj paliwaolej napędowyolej napędowyolej napędowy
Pojemność (cm3)196819561461
Liczba cylindrów444
Napędzana ośprzedniaprzedniaprzednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńręczna/5ręczna/6ręczna/6
Osiągi   
Moc (KM) przy obr./min102 przy 2900-4500135 przy 3500110 przy 4000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min250 przy 1300-2800320 przy 1500240 przy 2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)1311,312,3
Prędkość maksymalna (km/h)170179170
Średnie spalanie (l/100 km)5,15,94,6
Emisja CO2 (g/km)132156119

*ceny zawierają VAT

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Promiler

Promiler AL 7010

359,00 zł292,64 zł-18%
miejsce #2

Promiler

PROMILER DXP600

299,00 zł248,95 zł-17%
miejsce #3

Promiler

Promiler iBlow 10

1 799,00 zł1 538,00 zł-15%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie