Nowa wersja to już trzecia generacja Beetle 'a (żuka), zwanego w Polsce

„garbusem” Ostatnia pojawiła się w 1998 roku. Model przygotowany na 2012 rok jest o 15,2 cm dłuższy niż jego poprzednik i o 8,4 cm szerszy. Zwiększono rozstaw osi (o 2,2 cm) i rozstaw kół, dzięki czemu w kabinie jest więcej miejsca dla podróżujących. Bagażnik urósł znacząco, bo aż o 100 litrów, czyli do 310 litrów.
Auto nawiązuje oczywiście, do swojego klasycznego poprzednika i jest bardziej retro niż pierwsza generacja następcy kultowego “garbusa”. Samochód zachował typowy kształty nadwozia, choć zostały one nieco zmodyfikowane i obecnie model ten ma bardziej dynamiczny wygląd.
Projektanci pracujący pod kierownictwem słynnego Waltera de Silvy postarali się aby auto nawiązywało do przeszłości, a przy tym wpisywało się w obecnie obowiązujące stylistyczne trendy. Stylistyka tego samochodu w dużej mierze opiera się na zaprezentowanym w 2005 roku koncepcyjnym modelu Ragster.

Jego charakterystycznym elementem był niski i spłaszczony dach. Z nazwy zniknął też wyraz „New”. Zostało po prostu Beetle.W kabinie kokpit jest przejrzysty, ale nie ma w nim śladu ekstrawagancji. Całośc przypomina praktyczne, ale nieco nudne wnętrza innych modeli tego producenta. Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia - Beetle, Design i Sport. Każdy z nich będzie miał swój indywidualny charakter. Po raz pierwszy w „garbusie” znajdą się diodowe światła do jazdy dziennej, biksenonowe reflektory, panoramiczny dach oraz nawigacja. Klienci będą mieli także szeroki wybór pakietów stylistycznych, które nadadzą temu samochodowi bardziej sportowy charakter.
W opcji będzie można zakupić m.in. 19-calowe felgi z lekkich stopów oraz duży tylny spoiler. Wśród jednostek napędowych, które wybrano dla tego modelu, znalazły się m.in. 1,2-litrowy TSI o mocy 105 KM, 1,4-litrowy TSI generujący 160 KM, oraz 2-litrowe TFSI o mocy 200 KM. Jeśli chodzi o Diesle, klienci będą mogli wybrać pomiędzy 1,6-litrowym TDI o mocy 105 KM oraz 2-litrowym TDI rozwijającym 140 KM i współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną, lub dwusprzęgłowym automatem DSG.
Dodatkowo, na rynku północnoamerykańskim dostępny będzie 2,5-litrowy

silnik o mocy 170 KM i momencie obrotowym 240 Nm, jednak na razie nie wiadomo, czy ta wersja pojawi się w Europie. Producent poświęcił wiele uwagi sprawom bezpieczeństwa, dlatego Beetle ma na wyposażeniu system ESP, 6 poduszek powietrznych, a w najmocniejszej, 200-konnej odmianie, także system elektronicznej blokady dyferencjału XDS, zapożyczony z Golfa GTI. Warto wspomnieć, że pierwszy model „garbusa”, przez 73 lata od swojej premiery w 1938 roku, sprzedano się w liczbie 21,5 miliona egzemplarzy.
Drugi, czyli New Beetle, zaprezentowany w 1998 roku, do końca ubiegłego roku znalazł niewiele ponad milion nabywców. Pokładano w nim spore nadzieje, ale nigdy nie powtórzył sukcesu poprzednika.
Wybrane dane techniczne VW Beetle i konkurentów:
Marka / model | Volkswagen Beetle | Audi A3 | Alfa Romeo Giulietta |
Cena (zł) | 68 990 | 82 700 | 66 900 |
Silnik | Benzynowy | Benzynowy | Benzynowy |
Pojemność (l) | 1197 | 1197 | 1368 |
Moc (KM) | 105 | 105 | 120 |
Moment obrotowy (Nm) | 175 | 175 | 206 |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 10,9 | 11,0 | 9,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 192 | 195 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 5,9 | 5,5 | 6,4 |
Emisja CO2 (g/km) | 127 | 127 | 149 |
Skrzynia biegów | manualna | manualna | manualna |
Pojemność bagażnika (l) | 310 | 350 | 350 |
**więcej zdjęć Volkswagena Beetle w
naszej galerii**
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?