Verva Street Racing 2011 [GALERIA]

(pp)
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
18 czerwca w centrum Warszawy miała miejsce druga edycja imprezy Verva Streetracing. Tłumnie przybyli kibice mieli okazję podziwiać wspaniałe pojazdy oraz czołówkę światowych kierowców wyścigowych oraz rajdowych.
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

Warszawskie ulice Senatorska, Moliera oraz Wierzbowa, przez jeden dzień pełniły funkcję toru wyścigowego o łącznej długości ponad 1200 metrów. Na tej trasie kibice mogli podziwiać m.in. bolidy Formuły 1, DTM, Porsche Supercup, Formuły 3 oraz wyścigowe ciągniki siodłowe.

**CZYTAJ TAKŻE

Verva Street Racing w centrum Warszawy


"Piękna strona" Verva Street Racing 2011

**

Imprezę rozpoczęło tzw. Pit Party, czyli specjalna strefa dla zwiedzających, gdzie mogli oni obejrzeć z bliska pracę mechaników przygotowujących wyścigowe maszyny. Była to także

Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

okazja do zdobycia autografów od np. Stefana Rosiny startującego w Porsche Supercup czy też Josefa Krala na codzień ścigającego się w serii GP2.

Jako pierwsi na tor wyjechali jednak nie kierowcy wyścigowi, lecz freestylerzy Red Bull X-Fighters Jam. Rozgrzali zgromadzoną publiczność efektownymi skokami oraz ewolucjami wykonywanymi w powietrzu.

Zaraz po ich występach rozpoczęły się prawdziwe wyścigi. Niestety ciasny tor z niewielką ilością zakrętów bardzo utrudnił zawodnikom wykonywanie manewrów wyprzedzania. Mimo to, większość startujących kierowców starała się jechać "na limicie", dzięki czemu kibice mogli podziwiać spektakularne poślizgi, a niesiony echem ryk wyczynowych silników pozwalał poczuć się zgromadzonym gościom jak podczas prawdziwego grand

Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

prix.

Wielką atrakcją był pokazowy wyścig bolidów F1 stajni Team Lotus, która przywiozła na tę imprezę aż 6 swoich historycznych samochodów. Były to zarówno pojazdy z lat '60, '70, '80 jak i model z 1992 roku. Można było zatem zobaczyć ewolucję bolidów Formuły 1 na własne oczy.

Jedyne co nie dopisało to pogoda. Wyścigi na pewien czas musiały zostać przerwane z powodu ulewnego deszczu. Na szczęście dla kibiców opady były jedynie przelotne, a po wznowieniu startów na torze pojawiły się jeszcze m.in. amerykańskie dragstery,

Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

samochody serii NASCAR oraz pojazdy startujące w rajdzie Dakar. Imprezę zakończyła efektowna parada, w której wzięły wszystkie startujące w zawodach samochody.

Verva Street Racing debiutowała w sierpniu 2010 roku na torze zbudowanym wokół placów Piłsudskiego i Teatralnego. 75 tysięcy widzów przez cały dzień podziwiało ponad 60 samochodów wyścigowych i rajdowych, a także kilkanaście motocykli. Impreza była ogromnym wyzwaniem logistycznym i organizacyjnym - teren przeobraził się w prawdziwe wyścigowe miasteczko z infrastrukturą multimedialną, nagłośnieniową, systemem zabezpieczeń toru i trybunami na kilka tysięcy osób.

Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty