Vany mniej bezpieczne od osobówek. Zobacz testy zderzeniowe (FILMY)

redakcja.regiomoto
Ford Transit jako jedyny z vanów dostał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
Ford Transit jako jedyny z vanów dostał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
Organizacja Euro NCAP sprawdziła, jak bezpieczne są popularne vany jak Fiat Scudo, Ford Transit czy Renault Traffic. Wyniki są niepokojące - większość badanych aut wypadła w testach zderzeniowych gorzej od osobówek.
Ford Transit jako jedyny z vanów dostał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
Ford Transit jako jedyny z vanów dostał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Ośmio- i dziewięcioosobowe furgonetki są alternatywą dla rodzinnych minivanów. Specjaliści od testów z Euro NCAP przekonują jednak, że samochody na bazie dostawczaków są mniej bezpieczne od aut osobowych. W grudniu przeprowadzili testy zderzeniowe popularnych vanów - w tym siostrzanych modeli Fiata, Citroena i Peugeota oraz Renault, Nissana i Opla.

Sprawdzono poziom bezpieczeństwa podczas zderzeń czołowych, bocznych, uderzenia w słup i sytuacij, gdy na tył auta najedzie inny pojazd. Przeprowadzono też symulację potrącenia pieszego i test sprawdzający działanie układów stabilizacji toru jazdy.

Furgonetki wypadły gorzej od mniejszych konkurentów. Tylko Ford Transit Custom dostał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. W przeciwieństwie do innych vanów na bazie dostawczaków ma on kurtyny boczne, chroniące pasażerów w razie zderzenia bocznego.

Tak wyglądały przygotowania do testów zderzeniowych:

A oto wyniki najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP:

FIAT SCUDO/CITROEN JUMPY/PEUGEOT EXPERT

ocena łączna: trzy gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 59 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 26 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 26 proc.

FORD TRANSIT CUSTOM

ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

HYUNDAI H1

ocena łączna: trzy gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 55 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43 proc.

RENAULT TRAFIC/NISSAN PRIMASTAR/OPEL VIVARO

ocena łączna: dwie gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 58 proc.
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28 proc.
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 14 proc.

Źródło: Euro NCAP 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty