„Każdego roku latem, a później wraz z nadejściem zimy, rośnie zapotrzebowanie na większe samochody rodzinne. Na ogół ma to związek z planowanymi wyjazdami wakacyjnymi, kiedy wiele osób decyduje się na wymianę samochodu na nowszy, często bardziej przestronny. W tym roku sprzedaż większych samochodów wzrosła do 52% całego wolumenu samochodów, które klienci kupili w naszych salonach w Polsce. Okazuje się, że Polacy preferują SUV-y, które stanowią już jedną czwartą naszej sprzedaży. W tym roku mamy wyjątkowy sezon, ponieważ sprzedaż w AAA AUTO jest najwyższa w naszej ponad trzydziestoletniej historii. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy w całej naszej grupie AURES Holdings sprzedaliśmy łącznie 64 000 samochodów” – , operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.
W ostatnich latach pozycja hatchbacków osłabła, pomimo chwilowego wzrostu popytu po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, kiedy ceny paliw zaczęły rosnąć, a kupujący poszukiwali bardziej oszczędnych samochodów. W 2019 roku hatchbacki stanowiły 45% całej sprzedaży AAA AUTO w Polsce, a w tym roku jest to już tylko 35%. Stopniowo wypierają je SUV-y, z kolei kombi utrzymują stabilną pozycję na trzecim miejscu z 19% udziałem.
Z danych AAA AUTO wynika, że 15,1% dużych samochodów rodzinnych sprzedawanych w oddziałach firmy w Polsce, posiada napęd na cztery koła, a 34,6% ma automatyczną skrzynię biegów. Prawie połowa samochodów rodzinnych napędzana jest benzyną (48,2%), a 39,4% olejem napędowym.
ZOBACZ TAKŻE: Audi Q6 e-tron. Pierwsza jazda, wrażenia, dane techniczne, wyposażenie i ceny
„W związku z ogólnie rosnącym popytem na samochody elektryczne, wśród większych aut rośnie także udział samochodów z silnikiem elektrycznym. Oferta w tej kategorii jest jednak nadal dość ograniczona. Dlatego Škoda Enyaq jest tak popularna, a dzięki swoim rozmiarom zyskuje coraz większą rzeszę fanów” – dodała Karolína Topolová.
Najlepiej sprzedające się używane samochody rodzinne w 2024 roku w polskiej sieci salonów samochodowych AAA AUTO