Używany Renault Kadjar I. Nadwozie/wnętrze
Wystarczy rzut oka na to auto, a od razu wiadomo, że to Renault i stylistycznie nawiązuje do innych modeli tj. Clio, Captur, a nawet największy Koleos. O ile wspomniany Koleos nieco odbiega pod względem proporcji, tak Clio i Captur wydają się niemal skurczonymi wersjami Kadjara. W przedniej części mamy specyficzny grill z bardzo dużym logo Renault, po bokach zaś smukłe klosze lamp z ładną grafiką wewnętrzną. W tym modelu zabrakło jednak charakterystycznego kija hokejowego, który był cechą rozpoznawczą Clio i Captura. Nawet po liftingu z 2018 nie zdecydowano się na wpradzenie tego elementu stylistycznego.
W bocznej części zwracają na siebie uwagę mocno uwydatnione, wręcz muskularne nadkola, które mogą być wypełnione nawet 19-calowymi felgami. Wygląda to naprawdę nieźle, choć pewnie negatywnie wpływa na komfort podróży. Nie zabrakło bardzo charakterystycznej listwy w dolnej części drzwi, która optycznie podwyższa nadwozie i dodaje mu dynamizmu. Tylna część to łagodnie wyprofilowana klapa bagażnika, smukłe klosze lamp i podkreślony zderzak z dużą nakładką z tworzywa sztucznego. Renault Kadjar to przede wszystkim płynne, łagodne linie, z ogromną przewagą obłości i zaokrągleń. To zdecydowane przeciwieństwo np. Skody Karoq, gdzie królują ostre przetłoczenia i symetryczne kształty.
We wnętrzu jest podobnie, choć można odnieść wrażenie, że styliści starali się nieco złagodzić stylistykę. Również jest spokojnie i bez zdecydowanych elementów, choć można tutaj znaleźć nieco więcej nawiązań do czeskiej lub niemieckiej konkurencji. Proste w formie nawiewy, wkomponowany w deskę rozdzielczą ekran systemu info-rozrywki, tradycyjne dla Renault pokrętła do sterowania klimatyzacją i nawiewami, klasyczna konsola centralna, a w wyższych odmianach przed oczami kierowcy dzielony na trzy części ekran wirtualnego kokpitu. Nie można również narzekać na przestrzeń, bowiem bagażnik ma pojemność od 472 do 1478 litrów.
Używany Renault Kadjar I. Silniki/układ napędowy
Oferta silnikowa Renault Kadjara nie była zbyt obszerna, ale jej uniwersalność sprawiła, że większość była w stanie wybrać coś dla siebie. Przed liftingiem z 2018 roku w ofercie były dwa silniki benzynowe – 1.2 TCe o mocy 130 KM oraz 1.6 TCe o mocy 163 KM. W 2018 roku do oferty wprowadzono nowe jednostki napędowe 1.3 TCe o mocy 140 oraz 160 KM. Jeśli chodzi o silniki Diesla, oferta obejmowała jednostki 1.5 dCi o mocy 110 i 115 KM, 1.6 dCi o mocy 130 KM oraz 1.7 dCi generujący 150 KM.
Jeśli chodzi o awaryjność, żadna z jednostek nie charakteryzuje się konkretnym problemem. Oczywiście w przypadku silników wysokoprężnych warto uważać na filtr cząstek stałych, przy wyższych przebiegach zaczyna szwankować elektronika sterująca jednostką napędową, zdarzają się sporadyczne wycieki i problemy z turbosprężarkami w przypadku modeli intensywnie eksploatowanych. Bardzo ważna jest regularna wymiana oleju i skrócone interwały pomiędzy wymianami. Mniejsze jednostki są mocniej obciążone i przez to wrażliwe na szybko zużywające się płyny eksploatacyjne.
Używany Renault Kadjar I. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa
Wielu użytkowników Renault Kadjara skarży się na dość wysoki poziom głośności w czasie jazdy przy wysokich prędkościach. Warto skontrolować stan uszczelek przy drzwiach i słupkach A. Oczywiście problemem większości modeli francuskich marek jest elektronika i elektryka. W samochodach z dużymi przebiegami, które były użytkowane intensywnie, szwankować może klimatyzacja, panel do jej sterowania, jak również inne elementy sterowania tj. szybami, hamulcem elektrycznym itp. Od czasu do czasu pojawiają się problemu z działaniem skrzyni biegów, która szarpie pomiędzy 1 i 2 biegiem. Przy wyższych przebiegach problemy z jakością ma również tapicerka.
Za dobrze wyposażony model sprzed liftingu z silnikiem wysokoprężnym i przebiegiem około 150 000 kilometrów trzeba zapłacić około 60 000 złotych. Modele z lat 2020-2021 to koszt około 100 000 złotych.
Używany Renault Kadjar I. Podsumowanie
Renault Kadjar to ciekawe, ale nie pozbawione wad auto. Ma spory bagażnik, ciekawą sylwetkę i oferuje sporo komfortu, ale jakość materiałów i spasowania we wnętrzu mogłaby być wyższa. Wysilone jednostki napędowe o pojemności 1.2 i 1.3 wymagają uważnej eksploatacji i regularnej wymiany oleju. Mimo to auto odwdzięcza się świetną stylistyką i komfortem jazdy.
Używany Renault Kadjar I zalety:
- bardzo ładna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach;
- komfortowe i nieźle wyposażone wnętrze;
- przyzwoity wybór jednostek napędowych (jest również wersja 4x4);
- spory wybór na rynku wtórnym;
- rozsądne ceny.
Używany Renault Kadjar I wady:
- jakość materiałów we wnętrzu;
- przeciętnej jakości materiały we wnętrzu;
- problemy z elektryką/elektroniką.
Używany Renault Kadjar I opinie:
Barbara z Michałowic
Czas użytkowania nie jest długi (niecałe 1,5 roku) podobnie ja i przebieg (ok.23 000 km), ale mamy za sobą już i wyjazdy wakacyjne, jak i codzienną eksploatacje w drodze do pracy itp. Zanim kupiliśmy Kadjara w wersji Easy Life z pakietem Winter i wypinanym hakiem, zwiedziliśmy całkiem sporą liczbę salonów różnych marek i auta w podobnym wyposażeniu i o podobnej mocy silnika/momencie obrotowym były zdecydowanie droższe, od 10 do 30 tys. zł. Zdecydowaliśmy się na Renaulta bo jednego już mamy i ponieważ nic się z nim nie dzieje, to nie mieliśmy żadnych uprzedzeń do tej marki. Ogólnie jestem z auta zadowolona, wiadomo, że nie jest to marka premium, ale jakość wykonania niezła, silnik pomimo niedużej pojemności całkiem żwawy i bardzo ekonomiczny (ok. 6,3 l/100km). Samochód nie jest mały i w ciasnych miejskich uliczkach może nie być tak łatwo nim się poruszać, ale na szczęście w ślad za gabarytami idzie niemała przestrzeń w środku. Rodzina 4-osobowa z pokaźnym bagażem pomieści się bez większego problemu na wakacje.Karol z Karpacza
Bardzo fajny samochód. Wygodny i wystarczająco mocny do sprawnej jazdy w trasie a jednocześnie przyzwoicie sprawuje się w mieście. Silnik elastyczny i mocny. Spalanie 5,7-6,5 l/100km zależnie od pory roku. Skrzynia znośna, chociaż trochę źle zestopniowana - za krótka jedynka, za słaba dwójka. W mieście to przeszkadza. Wnętrze mi się podoba. Mam wersję bez dotykowego ekranu. Wszystko działa i jest ergonomicznie rozmieszczone. Teraz trochę minusów. Ktoś tu pisał, ze mu się włącza wentylator po krótkich jazdach, nawet zimą. U mnie jest to samo. Podobno to wypala się FAP i nie wolno wtedy gasić silnika. Tylko co zrobić jak trzeba np. iść do pracy? Druga rzecz, która mnie denerwuje to system wspomagający ruszanie pod górkę. Za chiny nie wiadomo kiedy złapie, a kiedy nie. Parę razy przez to ustrojstwo auto mi zgasło przy ruszaniu bo górka żadna a system złapał. Kolejna sprawa to klimatyzacja, która tradycyjnie w Renówkach szału nie robi. Ręcznie można sobie kręcić a i tak działa po swojemu. Najlepiej włączyć na AUTO i cierpliwie czekać aż klima się połapie co i jak i zacznie chłodzić albo grzać w zależności od warunków. Małe i bezużyteczne cupholdery i mało miejsca na drobiazgi np. telefon. Jak na spore auto, przestrzeni w środku za dużo nie ma. Ciężko się zmieścić w 5 osób z bagażami. Tak czy siak, tym autem bardzo lubię jeździć. Lepszego dotąd nie miałem, a jeżdżę 30 lat.Marcin z Płocka
Auto ogólnie wykonane poprawnie. Nie powala ale też nie jest źle. Miękkie materiały w kokpicie oraz na boczkach drzwi ,wygodne siedzenia. Oszczędny wyświetlacz cyfrowy (wspólnie prędkość i obroty w jednym talerzu). We wnętrzu czuć sporo przestrzeni. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy więc poprawiono tę bolączkę. Spory bagażnik i plus za koło dojazdowe. Podgrzewana przednia szyba- bardzo przydatna. Start stop działa poprawnie bez opóźnienia. R link2 znośny ale nawigacja słaba-proponuję mieć drugą do weryfikacji.
Wybrane jednostki napędowe w Renault Kadjar I:
Silnik | Pojemność | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.2 Energy TCe | 1197 cm3 | 130 KM | 205 Nm | 192 km/h | 10,1 s | 5,8 l/100km | 132 g/km |
1.6 Energy TCe | 1618 cm3 | 163 KM | 240 Nm | 207 km/h | 9,2 s | 6,2 l/100km | 139 g/km |
1.3 TCe | 1332 cm3 | 140 KM | 240 Nm | 196 km/h | 9,4 s | 6 l/100km | 135 g/km |
1.3 TCe | 1332 cm3 | 160 KM | 260 Nm | 207 km/h | 9,2 s | 6 l/100km | 135 g/km |
1.5 dCi | 1461 cm3 | 110 KM | 260 Nm | 182 km/h | 11,9 s | 3,9 l/100km | 103 g/km |
1.6 dCi | 1598 cm3 | 130 KM | 320 Nm | 190 km/h | 9,9 s | 4,1 l/100km | 117 g/km |
Zobacz także: Tak prezentuje się Dacia Jogger