Jeśli chodzi o usterki, w opiniach użytkowników, Peugeot 5008 II generacji wypada bardzo pozytywnie. Auto korzysta z podzespołów używanych także w innych modelach ówczesnej grupy PSA, w tym mniejszego Peugeota 3008. Znane problemy? Modele z pierwszych lat produkcji miały akcje serwisowe, na przykład dotyczące wymiany okablowania rozrusznika, które mogło się przecierać i unieruchomić pojazd. Były też akcje serwisowe dotyczące modeli z silnikami Diesla, polegające na kontroli filtrów cząstek stałych. Niektórzy użytkownicy zgłaszali hałas dochodzący z okolic drzwi i uszczelek przy wyższych prędkościach oraz sporadyczne problemy z fabrycznymi akumulatorami.
Jako że Peugeot 5008 to auto rodzinne, często użytkowane w mieście, warto sprawdzić stan zawieszenia, lakier pod kątem uszkodzeń parkingowych oraz wnętrze, które może być mocno zużyte lub poplamione. A jak wygląda oferta aut z drugiej ręki w popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi? W dniu publikacji umieszczonych było około 350 ogłoszeń dotyczących Peugeota 5008 II. Przykładowo model z 2017 roku z przebiegiem 50 000 kilometrów, w odmianie GT Line z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 165 KM to koszt 55 000 złotych. Za około 110 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2020 roku, z przebiegiem około 120 000 kilometrów oraz silnikiem 2.0 BlueHDi z automatyczną skrzynią biegów.
ZOBACZ TAKŻE: Renault Rafale. Pierwsza jazda, wrażenia, dane techniczne, ceny i wyposażenie
Używany Peugeot 5008 II zalety:
- auto wciąż prezentuje się nowocześnie i świeżo;
- bardzo przestronne i praktyczne wnętrze dla dużej rodziny;
- oszczędne silniki wysokoprężne i dynamiczne jednostki benzynowe 1.6 THP;
- spora oferta na rynku wtórnym.
Używany Peugeot 5008 II wady:
- bazowe silniki są za słabe do tego auta;
- układ deski rozdzielczej nie spodoba się tradycjonalistom.