Używany Peugeot 1007 (2004-2009). Silniki, wady, zalety, ceny

Bogusław Korzeniowski
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.Fot. Bogusław Korzeniowski
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.Fot. Bogusław Korzeniowski
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w nazwie, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.

Długość pojazdu wynosi zaledwie 3730 mm, co umożliwia wjazd nawet w najciaśniejsze miejsce parkingowe. Odmiennością od innych modeli jest otwieranie drzwi. Wystarczy nacisnąć na odpowiedni przycisk pilota zdalnego sterowania lub przycisk wewnątrz pojazdu, a drzwi przesuną się do tyłu, wysuwając się poza bok pojazdu zaledwie o ok 15 cm. Zapewnia to swobodne wejście o szerokości 920 mm, zacierając różnicę między wnętrzem i „światem” zewnętrznym. Ten system samoczynnego otwierania drzwi był wprawdzie dostępny w 2004 roku w dużym vanie Peugeot 807, czy Fiat Ulysse, ale stosowanie tej konstrukcji w samochodach małych było jedynie ciekawostką na salonach samochodowych.

W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.

Fot. Bogusław Korzeniowski

Trzeba przyznać, że to szerokie otwieranie drzwi jest bardzo atrakcyjną formą dostępu do wnętrza samochodu dla osób jeżdżących z dziećmi, gdyż zapewnia pełną kontrolę nad pociechami przy równoczesnej wygodzie zajmowania miejsca. Ponadto, uwzględniając częstą podróż pojazdem miejskim rodziców z dziećmi, zadbano o należyte bezpieczeństwo maluchów i po przekroczeniu  przez pojazd prędkości 5 km/h otwarcie drzwi jest niemożliwe.

Nie tylko system otwierania drzwi jest odmienny od wszystkich jeżdżących modeli segmentu B,

Interesujące  jest także zagospodarowanie wnętrza pojazdu. Z przodu umieszczono dwa wygodne fotele, które można przesuwać wzdłużnie: o 230 mm (kierowcy) i 280 mm (fotel pasażera), a z tyłu umieszczono dwa niezależne fotele, które mają regulację wzdłużną, każdy z osobna o 230 mm. Ponadto można dostosować indywidualne nachylenia oparć foteli tylnych, oparcie można złożyć tworząc stolik do pisania, oraz umieścić je w położeniu „portfelowym” za przednimi fotelami.
Model ten miał jeszcze jedną odmienność od wszystkich samochodów. Na przełomie 1999/2000 stylistki firmy Volvo (kobiety!!! TO WAŻNE) zaprezentowały concept  YCC (Your Concept Car), który poprzez zmianę tapicerki można było „dostosować do swego ubrania i nastroju”. Peugeot 1007 był pierwszym (i na razie jedynym) modelem seryjnym który zrealizował ten projekt. Dzięki zmianie dywaników na podłodze i desce rozdzielczej,  maskownic wlotów powietrza na desce rozdzielczej i poszyć foteli, można całkowicie zmienić styl pojazdu. Szukając na stronach ebay udało się znaleźć oryginalne tapicerskie KITy dywaników za 80 Euro (podróbki za 20 Euro) i maskownice za 30 Euro, ale poszyć tapicerskich foteli w chwili sprawdzania nie było w ofercie.

Pisząc o tym modelu muszę wypomnieć o walorach eksploatacji, szeroko otwieranych drzwi. Ponieważ testowałem ten model sześciokrotnie i w różnych warunkach pogodowych, zaobserwowałem cztery aspekty:

1. Samochód robi na przechodniach i innych uczestnikach ruchu stojących obok ogromne wrażenie;
2. Odsuwane drzwi nie zapewniają swobody zajmowania miejsca na parkingu. Co z tego bowiem, że zaparkujemy w wąskim przesmyku i swobodnie wyjdziemy, jak wsiadający do zaparkowanego obok nas samochodu ( obok którego udało się „wpasować”) uderzy swoimi drzwiami w nasz bok;
3. Duże otwarcie drzwi to także… momentalne wychłodzenie wnętrza. Pal licho jeżeli w nagrzanym samochodzie otworzymy drzwi i wewnątrz momentalnie będzie jesienne „+5”. W przypadku zimy, otwarcie drzwi, stanowiących znaczną część powierzchni bocznej samochodu, powodowało natychmiastowe wychłodzenie wnętrza. Nie dość że temperatura z „+20” momentalnie będzie „0”, czy „-5”, to padający śnieg sprawia, że biały puch sypie się wprost na dywaniki i siedzenia;
4. W zimie okazuje się też, ze przesuwane drzwi – tak podziwiane i wychwalane w lecie – są ogromne i ciężkie, a elektryczny silnik z trudem je porusza. Dodatkowo po nocnych opadach marznącej mżawki i mokrego śniegu w czasie testu, drzwi udało mi się wprawdzie otworzyć, ale podczas zamykania… dojeżdżały do przedniego słupka i samoczynnie powracały do pozycji otwartej. Aby ruszyć, trzeba było poczekać, aż nagrzeje się wnętrze i stopnieje lód w zamkach oraz szynie prowadzącej drzwi. Na szczęście drzwi można było też pociągnąć ręcznie i jechać z wpół domkniętymi...

W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.

Fot. Bogusław Korzeniowski

Do napędu pojazdu stosowane były silniki które znamy już z samochodów koncernu Citroen-Peugeot. Trzy to jednostki benzynowe: 1400 ccm (73 KM) i (88KM) oraz 1600 ccm (109 KM), a dwa dalsze to diesle: 1400 HDI o mocy 68 KM i 1600 ccm HDi o mocy 109 KM.

Wszystkie wersje skonfigurowane były z pięciobiegową manualną skrzynią przekładniową. Dodatkowo w wersjach benzynowych dostępna też była przekładnia „tronic 2”, pracująca w dwóch zakresach: pełnej automatyki lub wyboru biegu przez kierowcą poprzez popchnięcie lewarka.

Osobiście polecam model z silnikiem benzynowym 1.4l/88 KM lub 1.6/109 KM. Jest to optimum w warunkach w jakich „żyje ten pojazd”, czyli głównie miasto i sporadyczne wyjazdy. Oczywiście jako miłośnik wersji diesel (zwłaszcza fantastycznych HDI z tamtego okresu), polecam również te wersje, ale… nigdy nie wykorzystacie ich zalet. Zważywszy jednak na brak dużego wyboru i niewielkie różnice cenowe, osobom zainteresowanymi polecam… „Brać samochód w dobrym stanie mechanicznym i silnikowym”. Ważne jednak, aby dokładnie sprawdzić ewentualne wady i problemy z zamykaniem drzwi.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Niestety pojazd nie odniósł sukcesu handlowego. Podczas okresu produkcyjnego sprzedano w kolejnych latach:
2004 – 1100 egz.
2005 – 53 800 egz.
2006 – 34 100 egz.  
2007 – 18 600 egz.  
2008 – 11 000 egz.  
2009 – 5 200 egz.  
O klęsce modelu najlepiej świadczy fakt, że w roku 2009 w Niemczech sprzedano 715 sztuk, a do końca 2008 w Austrii nabywców zalazło tylko 1294 sztuki.

Ogółem na rynek europejski wprowadzono w ciągu 5 lat nieco ponad 120 000 egzemplarzy tego auta.


W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym
W swojej definicji Peugeot 1007 (pierwszy Peugeot w którym zastosowano symbolikę dwóch zer w symbolu, jako podkreślenie specjalnej wersji) jest małym pojazdem jednobryłowym , wyposażonym w zupełnie nowe rozwiązania otwierania drzwi, nadające nowe znaczenie przyjemności jazdy samochodem.

Fot. Bogusław Korzeniowski

Rynek wtórny?!?

T

o co spowodowało słabe zainteresowanie na rynku pierwotnym, czyli bogate wyposażenie (m.in. ABS, ASR), doskonałe wykończenie i ekstrawagancja stylistyczne, jest atutem wśród aut używanych. Peugeot 1007 jest bowiem modelem dla indywidualistów i jawi się jako pomost między małymi wersjami kabrio typu kabrio/coupé i klasycznymi wersjami segmentu B. Z pewnościom nie jest to model rodzinny i odradzam go młodym rodzinom. Jednakże dla nabywców Tigry coupé/Cabrio, Citroena Pluriel, czy Nissana Micra C+C, Peugeot 1007 z pewnością jest ofertą wartą zainteresowania.

Chronologia

Październik 2002 – prezentacja podczas Salonu Samochodowego prototypu SEZAM zaprojektowanego przez Pininfarina Spa;
Październik 2004 – premiera samochodu podczas Salonu w Paryżu. Dostępne silniki benzynowe 1.4 (73 KM) i (88KM) oraz 1.6 (109 KM), a także diesel 1.4 HDI (68 KM)
Styczeń 2007 – wprowadzenie do oferty silnika diesel 1.6 HDI;
Jesień 2007 – prezentacja podczas Salonu w Paryżu modelu 1007 RC o mocy 140 KM (nie wszedł do produkcji);
Lato 2009 – decyzja o zaprzestaniu produkcji;
Rok 2010 – ostateczna wyprzedaż modeli pozostających w salonach.

Dane techniczne:


1.4 HDI 701.6 HDI 1101.4 751.5 901.6 110
Silnik/zawory4 cyl/24 cyl/44 cyl/24 cyl/44 cyl/4
Poj [ccm]13981560136013601587
Moc [KM /obr/min]68/4000109/400073/540088/5250109/5750
Moment [Nm]160/2000245/1750118/3300133/3250147/4000
skrzyniaManual 5Manual 5Manual 5 (automat)Manual 5 Manual 5 (automat)
Prędkość [km/h]160185165 (165)173190 (190)
Przysp [s]15,411,414,4 (16,6)13,611,1 (11,8)
Śr spalanie [l/100 km]4,74,86,5 (6,3)6,46,5 (6,6)

Średnie ceny modeli dostępnych na naszym rynku:

rocznik2005200620072008
Cena [zł]10900117001300013700
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty