Używany Opel Astra K (2015-2022). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie?
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie? Opel
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie?

Spis treści

Używany Opel Astra K. Nadwozie/wnętrze

Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie? Opel

Wiele osób uważa Astrę za samochód bezbarwny, anonimowy, niespecjalnie ujmujący. Jest w tym wiele prawdy, ale Opel Astra nigdy nie miał być autem, które zachwyca tłumy. To miało być auto, które spodoba się wielu odbiorcom, zaoferuje solidność i miły dla oka design. Nic więcej. Nie jest liderem w swojej klasie, nie zdobywa zbyt wielu nagród, ale oferuje dość dużo za rozsądne pieniądze, przestronne wnętrze i funkcjonalność. Wygląd? Jest po prostu poprawnie, a w odpowiednio skonfigurowanej wersji, o ile nie przeszkadza nam srebrny, biały lub grafitowy kolor (zdecydowana większość w ofertach), możemy znaleźć ciekawe i w pewnym sensie ponadczasowe auto o ładnej linii bocznej (szczególnie 5-drzwiowy hatchback) i kilkoma naprawdę gustownymi dodatkami.

Warto zwrócić uwagę na przedni zderzak z ładnie wkomponowanymi po bokach światłami przeciwmgłowymi. Ładnie prezentują się również klosze lamp, których wewnętrzny wzór ładnie zgrywa się z grillem. Także tylne światła prezentują się całkiem nieźle, wraz z ładnie wyprofilowaną klapą bagażnika. Z profilu najbardziej rzuca się w oczy słupek C, który wizualnie oddziela się od linii dachu. Jeśli uda się trafić na dobrze wyposażoną wersję z czerwonym lakierem i ładnymi felgami, Astra K może się podobać. Niestety warto mieć na uwadze fakt, że ogromną część ofert będą stanowiły raczej przeciętnie skonfigurowane wersje, nierzadko poflotowe.

A wnętrze?

Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie? Opel

Tutaj także wiele zależy od wersji wyposażenia. Musimy liczyć się z obecnością sporej ilości fortepianowej czerni, ale poza tym układ deski rozdzielczej i konsoli środkowej jest bez zarzutu. Na plus zasługuje przede wszystkim ponadprzeciętna ergonomią i funkcjonalność. Wszystko jest na swoim miejscu, pod ręką, jest dużo przycisków i pokręteł, nie zabrakło wygodnego panelu do sterowania klimatyzacją i kilku praktycznych schowków. Szczególnie po liftingu Astra w środku prezentuje się przyzwoicie. Można powiedzieć, że to typowy Opel, więc jeśli komuś odpowiada taka stylistyka, w Astrze K poczuje się bardzo dobrze. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej hatchback to 370 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1210 litrów.

Używany Opel Astra K. Silniki/układ napędowy

Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie? Opel

Co prawda oferta silnikowa Astry K nie jest tak obszerna jak Golfa, ale nie ma na co narzekać. Jest kilka propozycji benzynowych oraz wysokoprężnych, w tym kilka perełek, ale po kolei. Zacznijmy od jednostki 1.0 Turbo o mocy 105 KM i momencie obrotowym 170 Nm, która zapewnia podstawową dynamikę i niezłe spalanie. Alternatywą jest silnik 1.4 TwinPort o mocy 100 KM oraz odmiany Turbo o mocy 125 oraz 150 KM. Ta mocniejsza dostarcza 245 Nm momentu obrotowego i jest świetną alternatywą dla 1.5 TSI z Volkswagena. Astra K z tą jednostką rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy i rozpędza się do 215 km/h. Całkiem nieźle. Jest również silnik 1.6 Turbo o mocy 200 KM i momencie obrotowym 300 Nm. To już świetny materiał na „warm hatch” z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7 sekund i prędkością maksymalną 235 km/h. Mało? Można trafić również na 2-litrową wersję Turbo o mocy 280 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund i 250 km/h w Astrze? Naprawdę imponujące! Po liftingu oferta silnikowa skurczyła się do jednostki 1.2 Turbo o mocy 110, 130 i 145 KM oraz 1.4 Turbo o mocy 145 KM. Była też jednostka 1.4 Turbo z instalacją CNG o mocy 110 KM.

Oferta silników wysokoprężnych składała się z jednostki 1.6 CDTI w kilku wariantach mocy od 95 do 150 KM, a w odmianie BiTurbo – 160 KM. Wersja 150-konna oferowała 350 Nm momentu obrotowego i całkiem niezłe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 225 km/h przy średnim spalaniu 4,2 l/100km. Po liftingu oferta obejmowała silnik 1.5 Diesel o mocy 105 lub 122 KM. Mocniejsza oferowała 300 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 sekundy a prędkość maksymalna to 210 km/h. Średnie spalanie – 4,8 l/100km.

Używany Opel Astra K. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla
Podczas wyboru używanego, ale wciąż świeżego auta kompaktowego nie sposób pominąć niepozornej propozycji z Niemiec. Nie chodzi o Golfa, tylko o Opla Astrę K. Model ten w 2016 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku, choć pewnie niewiele osób bierze pod uwagę zakup tego modelu. Czy słusznie? Opel

Opel Astra K to auto bardzo często wykorzystywane jako samochód służbowy do pokonywania dużych odległości, dlatego też trzeba dokładnie sprawdzić stan oraz historię serwisową. Duży przebieg nie zawsze musi oznaczać kłopoty, ale takie auta trzeba skrupulatnie weryfikować. Poza tym było kilka akcji serwisowych. Przykładowo w modelach wyprodukowanych między 25 sierpnia a 1 grudnia 2016 roku boczne poduszki powietrzne mogą nie zadziałać prawidłowo. Poza tym Astry z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i manualną skrzynią biegów, które zostały wyprodukowane w latach 2016-2018, mogły mieć problem z wydłużonym skokiem pedału hamulca przy delikatnym zwalnianiu. Warto sprawdzić, czy sprawdzany model nie kwalifikował się do powyższych akcji serwisowych.

W dniu publikacji ilość ofert na popularnym portalu z ogłoszeniami przekraczała 1100. Wybór jest więc ogromny, ale jak wspomniałem, należy uważać na mocno wyeksploatowane egzemplarze, szczególnie z nadwoziem kombi. Przykładowo model z 2019 roku z silnikiem 1.2 Turbo i przebiegiem 85 000 kilometrów to koszt około 61 000 złotych. Za około 44 000 złotych kupimy model z 2017 roku z silnikiem 1.0 Turbo i przebiegiem 77 000 kilometrów.

Używany Opel Astra K. Podsumowanie

Opel Astra K to dość niedoceniana propozycja z segmentu C, która co prawda nie zachwyca wyglądem (w większości wersji dostępnych w ofertach), ale wynagradza to przestronnym wnętrzem i funkcjonalnością. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz w ciekawej konfiguracji, a ofert jest naprawdę sporo, warto rozważyć zakup po uprzednim dokładnym sprawdzeniu historii serwisowej.

Używany Opel Astra K zalety:

  • ładna, spójna i w odpowiedniej wersji, przyjemna dla oka stylistyka;
  • przestronne i bardzo praktyczne wnętrze;
  • spory wybór jednostek napędowych;
  • w wyższych wersjach przyzwoite wyposażenie;
  • bardzo dobre właściwości jezdne i przyjemne prowadzenie.

Używany Opel Astra K wady:

  • w większości wersji stylistyka jest po prostu przeciętna;
  • raczej smutne i nijakie wnętrze;
  • na rynku znajdziemy mnóstwo mocno zużytych modeli poflotowych.

Używany Opel Astra K opinie:

Krystian z Brzezin
Bardzo poprawny samochód jak na obecne czasy. Brak usterek oraz awarii. W momencie zakupu był najlepszym wynikiem w kategorii wygląd/cena/wyposażenie. Silnik 1.4 Turbo jest dynamiczny, wyprzedzanie samochodem jest bardzo wygodne, ponieważ biegi są długie 2- do 100 km/h, 3 - do 150 km/h dzięki czemu zawsze i bez problemu można wyprzedzić. Samochód posiada bardzo dużo zalet, zaś wad tylko kilka. Wady: system start-stop działa nieintuicyjnie, nie zawsze prawidłowo reaguje, przez co samochód może zjechać na wzniesieniu. Ponadto zimą zdarza się zaparować kamerce Opel-Eye, przez co przestaje działać wykrywanie znaków. Poza tym jest całkiem dobrze.

Katarzyna z Sosnowca
Używam służbowego 1.2 Turbo od kilku miesięcy. Prywatnie mam 1.4 turbo i w kulturze pracy silnika w porównaniu do 4 cylindrów to przepaść i dużo hałasu oraz wibracji przy przyspieszaniu. Poza tym zmieniony wyświetlacz na gorszy. Jak ktoś nie ma długich rąk to gorzej obsługuję się przełączanie stacji radiowych które są umieszczone u góry, a nie na dole ekranu jak wcześniej. Brak przewijania kolejności stacji do tyłu (została tylko do przodu, żeby wrócić wstecz trzeba przewijać wszystkie do przodu). Brak wyświetlania stacji radiowych przy zmianie podczas korzystania z nawigacji. Brak na głównym ekranie widoku czujników parkowania. Tylko między zegarami co powoduje zasłanianie widoku czujników przy skręconej kierownicy. Plus, że można dodać więcej niż jeden telefon. Poza tym to ten sam samochód w środku. Plus za większy zbiornik paliwa nie 45, a 48 litrów. Brak asystenta ruszania na wzniesieniu.

Patryk z Kielc
Ciężko się do czegoś przyczepić, ale nic również nie zachwyca. To uczciwy samochód, spokojnie dla rodziny 2+2. Mało pali, sporo pomieści. Silnik 1.4 Turbi z fajną kulturą pracy. Jeśli poszukuje się emocji - nie tędy droga. Jeśli szuka się samochodu, który zapakuje dzieciaki, zakupy i po prostu będzie samochodem - jak najbardziej tak. Dobrze wyposażony nawet w serii, sporo przestrzeni w środku. Zawsze podoba mi się widok wskazówek na wyświetlaczach, które przy odpalaniu zamykają swoje skale i potem leniwie wracają na pozycje wyjściowe - cieszą oko.

Wybrane jednostki napędowe w Opel Astra K:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.0 Turbo

999 ccm

105 KM

170 Nm

195 km/h

11,6 s

4,3 l/100km

102 g/km

1.4 Turbo

1399 ccm

125 KM

245 Nm

205 km/h

9,5 s

5,5 l/100km

128 g/km

1.4 Turbo

1399 ccm

150 KM

245 Nm

215 km/h

8,5 s

5,5 l/100km

128 g/km

1.4 TwinPort

1399 ccm

100 KM

130 Nm

185 km/h

12,3 s

5,5 l/100km

124 g/km

1.6 Turbo

1598 ccm

200 KM

300 Nm

235 km/h

7 s

6,1 l/100km

140 g/km

1.2 Turbo

1199 ccm

110 KM

195 Nm

200 km/h

10,4 s

5,5 l/100km

126 g/km

1.5 Diesel

1496 ccm

122 KM

300 Nm

210 km/h

10,2 s

4,8 l/100km

126 g/km

1.6 CDTI

1598 ccm

95 KM

280 Nm

185 km/h

12,7 s

3,7 l/100km

97 g/km

1.6 CDTI

1598 ccm

136 KM

320 Nm

213 km/h

9,4 s

3,9 l/100km

108 g/km

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie