Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Nissan X-Trail II (2007-2013). Czy warto kupić?

(MRO, MDO) / (kr)
Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Używany Nissan X-Trail drugiej generacji to z pewnością auto niezawodne. Dobrze poradzi sobie w terenie, a jego nadwozie jest zaskakująco przestronne. Na minus należy zapisać wąską gamę silników i dość wysokie ceny modeli używanych.
Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO

Kompaktowy SUV Nissana może nie zachwyca wizualnie, ale na pewno różni się od swojego poprzednika. Co prawda kształtem auto przypomina pierwszą generację X-Trail, jednak zostało ono skonstruowane na płycie podłogowej Qashqaia, podczas gdy pierwowzór - na płycie Almery.

Pojazd był produkowany od końcówki 2007 roku do 2013 roku, a pięć lat temu przeszedł lifting (2010 rok). Otrzymał wtedy nowe, przestylizowane zderzaki, czy oparte na technologii LED oświetlenie.

Wnętrze i wyposażenie

Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO

Największą zaletą tego modelu jest jego funkcjonalność oraz duża przestrzeń w środku. Samochód ma 4630 mm długości (w poprzedniku 4511 lub 4455 mm w zależności od rodzaju napędu), 1796 mm szerokości (poprzednik 1765, a po faceliftingu 1758 mm) i 1689 mm wysokości (dla wersji z napędem na obie osie 1770 mm), gdy tymczasem w poprzedniku było to odpowiednio 1674 i 1750 mm.

Bagażnik może pochwalić się pojemnością w wysokości 603 litrów (dla porównania, konkurencyjna Honda CR-V oferuje jedynie 524 litry).

Jedną z największych zmian we wnętrzu, w stosunku do wcześniejszej generacji, jest zainstalowanie deski rozdzielczej, ze wskaźnikami za kierownicą, a nie na środku. Poprawiono również jakość plastików, które w pierwszej wersji były bardzo kiepskie.

Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO

Na rynku dostępnych jest sporo modeli m.in. z nawigacją satelitarną, czy skórzanymi fotelami, a zdarzają się również auta wyposażone w panoramiczny dach.

Wśród wersji wyposażeniowych znajdziemy: XE, SE, I-Way, LE (najbogatsza wersja wyposażona między innymi w panoramiczny dach i skórzaną tapicerkę), X-Tremer. W standardzie otrzymamy m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, układ stabilizacji toru jazdy czy klimatyzację.

Silniki

Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO

X-Trail był produkowany z sześciobiegową skrzynią manualną, bezstopniowym automatem CVT w wersjach benzynowych i sześciobiegowym automatem w dieslach. Gama silników jest dość skromna, ale są to udane jednostki.

Benzynowe motory słyną z dużej niezawodności. Zarówno w 2-litrowym, jak i 2,5-litrowym silniku nie poleca się jednak montowania instalacji gazowej. Znane są przypadki spowodowanych tym uszkodzeń katalizatora.

Diesle również mają opinię trwałych, jednak nie dorównują "benzyniakom". Dwie dostępne wersje mają pojemność dwóch litrów i generują kolejno 150 oraz 173 KM mocy. Szczególnie druga jednostka zasługuje na uwagę, ponieważ charakteryzuje się dobrym przyspieszeniem i niewysokim spalaniem.

Zawieszenie

Nissan X-Trail II / Fot. MRO
Nissan X-Trail II / Fot. MRO

Bazujący na pierwszym Qashqaiu X-Trail posiada z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną (wersje z napędem na przód) lub układ wielowahaczowy (wersje 4x4). Napęd 4x4 może kierować moc na przednią oś, bądź działać w trybie auto oraz z blokadą 50/50. Posiada również system ułatwiający ruszanie pod górkę.

Należy jednak pamiętać, że choć auto nieźle poradzi sobie poza asfaltem, to nie jest to typowa terenówka.

Podsumowanie

Ceny drugiej generacji Nissana X-Trail mogą oscylować wokół kwoty 40 tys. zł. Tyle zapłacimy za dobrze wyposażoną i utrzymaną wersję. Choć pojazd jest w zasadzie bezawaryjny to należy pamiętać, że w większości wypadków po zakupie czeka nas wymiana sprzęgła (koszt ok. 1000 zł).

 

Gama silników Nissana X-Trail II:

Benzynowe:

Rodzaj
silnika
Moc i moment
obrotowy
Przyspieszenie
0-100 km/h
Maksymalna
prędkość
Średnie spalanie
miasto/trasa/mieszane
Oznaczenie silnika
i okres produkcji
2.0 R4141 KM i 196 Nm11,1 s184 km/h11,1/7,3/8,7 l/100kmMR20DE, od 06.2007 r.
2.5 R4169 KM i 233 Nm9,8 s194 km/h13,0/7,7/9,6 l/100kmQR25DE, od 09.2011 r.

 

Diesle:

Rodzaj
silnika
Moc i moment
obrotowy
Przyspieszenie
0-100 km/h
Maksymalna
prędkosć
Średnie spalanie
miasto/trasa/mieszane
Oznaczenie silnika
i okres produkcji
2.0 dCi R4150 KM i 320 Nm11,2 s188 km/h10,5/6,7/8,1 l/100kmM9R, od 06.2007 r.
2.0 dCi R4173 KM i 360 Nm10 s200 km/h7,8/5,5/6,4 l/100kmM9R 760, od 06.2007 r.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty