Mercedes klasy E W210 zadebiutował w 1995 r. Zastąpił popularnego „Trapeza”, czyli niezwykle udany model W124 produkowany przez koncern ze Stuttgartu w latach 1984–1997. Auto urosło, ale zadziwiło przede wszystkim odważnym designem, zrywającym z kanciastymi liniami znanymi z poprzednich modeli. Jak podaje producent, zastosowanie ponad dwudziestu nowych rozwiązań projektowych pozwoliło znacznie obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego. Dzięki nowym, okrągłym reflektorom kierowcy nazwali je „Okularnikiem”.

Na rynku wtórnym Mercedes W210 wciąż jest jednym z najbardziej poszukiwanych modeli Mercedesa. Kierowcy cenią go za trwałe i ekonomiczne silniki oraz komfortowe zawieszenie. Ceny używanych egzemplarzy są niskie, co nie jest jednak przypadkiem. Karoserie wielu używanych Mercedesów W210 pustoszy korozja.
fot. Mercedes
W 1999 r. E-klasa przeszła solidny lifting, w ramach którego wymieniono bądź udoskonalono 1800 części. Mercedes zaoferował przede wszystkim nową gamę silników (głównie jednostki CDI) oraz większą liczbę dodatków (m.in. kurtyny powietrzne, system ESP czy wielofunkcyjną kierownicę). Na zewnątrz odświeżonego „Okularnika” można poznać po kierunkowskazach w bocznych lusterkach, grillu z trzema chromowanymi listwami czy zderzakach płynniej przechodzących w płaszczyzny błotników i pasa przedniego. W takiej wersji W210 był produkowany do 2002 roku, a kombi, czyli S210 nawet do 2003 r.