Używany Hyundai Kona (2017-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai
Hybryda, elektryk, benzyna, a może silnik Diesla? Spokojny crossover do miasta, a może sportowy łobuz, który strzela z wydechu i jest w stanie zostawić większość sportowych aut daleko w tyle? Przeglądając ofertę Hyundaia Kony można dostać zawrotów głowy – jest tam niemal wszystko. Czym charakteryzuje się to auto i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?

Spis treści

Używany Hyundai Kona. Nadwozie/wnętrze

Klasyczny crossover segmentu B, a może nieco ekscentryczny przedstawiciel tego popularnego gatunku? Spoglądając na dobrze wyposażony egzemplarz Hyundaia Kony można dojść do wniosku, że styliści chcieli stworzyć z jednej strony zwinne i praktyczne auto miejskie o uterenowionym charakterze, ale z drugiej starali się zaprojektować samochód wyróżniający się z tłumu i skierowany przede wszystkim do młodszych odbiorców. Trzeba się bardzo postarać i wybrać całkowicie szarą i skromną wersję, aby skutecznie wtopić się w tłum. Decydując się na Hyundaia Konę lepiej iść w przeciwnym kierunku i postawić na żywy kolor, bowiem wtedy widać wszystkie walory stylistyczne auta. Fakt, jednym się podoba, inni spoglądają na Konę jak na dziwaka – dzielona przednie światła, z tyłu klosze również nie są tradycyjne, do tego sporo nakładem z tworzywa sztucznego (mogą być lakierowane w wersji N lub N Line) i zwarta, odrobinę muskularna sylwetka.

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai

Warto szerzej wspomnieć o wersjach wyposażenia, bowiem w zależności od tego, jaki wariant wybierzemy, Hyundai Kona może być łagodnym i raczej spokojnym miejskim crossoverem, jak również wyróżniającym się z tłumu, nieco ekscentrycznym autem. Wybierając odmianę elektryczną w żywym kolorze, z pewnością wyróżnimy się na tle innych aut. Cechą szczególną będzie m.in. nieco zmieniony przedni pas oraz mocno zmodyfikowane wnętrze, w którym zastosowano zupełnie inną konsolę środkową. W odmianie N Line możemy liczyć na większe felgi i lakierowane w kolorze nadwozia dodatki oraz nakładki na nadkola. Na szczycie jest oczywiście Kona N z bardzo mocną jednostką napędową, dużymi felgami w grafitowym kolorze, licznymi dodatkami podkreślającymi sportowy charakter i dwiema rurami wydechowymi o słusznej średnicy i donośnym brzmieniu.

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai

O ile z zewnątrz Hyundai Kona wyróżnia się nietypowymi kształtami i stylistycznymi smaczkami, tak w środku serwuje kierowcy dużo spokoju i ładu. Duży ekran co prawda wystaje ponad obrys deski rozdzielczej, ale nie zasłania widoku i posiada przyciski będące skrótami do najważniejszych funkcji. Jeszcze niżej umieszczono nawiewy, a pod nimi panel do sterowania klimatyzacją i najważniejszymi funkcjami. Konsola środkowa w wersji benzynowej również jest konwencjonalna, a wokół lewarka zmiany biegów umieszczono kolejne przyciski m.in. do podgrzewanych i wentylowanych foteli, podgrzewanej kierownicy itp. Jest także miejsce na smartfona, drobiazgi, uchwyty na kubki etc. Pod względem funkcjonalności Kona jest bez zarzutu. Dobór materiałów, jak na ten segment, jest w porządku, za to wyposażenie wyższych wariantów potrafi zaskoczyć. Wentylowane, podgrzewane fotele i kierownica w crossoverze segmentu B? Czasami w modelach marek premium tego brakuje. Pod względem przestrzeni jest w porządku, choć z tyłu bywa ciasno (głównie na nogi), a bagażnik nie bije rekordów w segmencie – 361 litrów w konfiguracji 5-osobowej i 1143 litry po złożeniu oparć tylnej kanapy.

Używany Hyundai Kona. Silniki/układ napędowy

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai

Wystarczy rzut oka na ofertę silnikową Hyundaia Kony, aby dojść do wniosku, że to auto niemal dla każdego. Są oszczędne jednostki dla spokojnych kierowców, mocniejsze dla tych, którzy oczekują więcej dynamiki, ale w rozsądnym zakresie, jak również mocna wersja dla tych, którzy chcą mieć charakter hot hatch’a o wyglądzie crossovera. Jest również wersja elektryczna oraz hybrydowa. W skrócie – jest w czym przebierać! Trudno wymienić wszystkie wersje, ale na pewno warto wspomnieć o silniku 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie obrotowym 172 Nm, który świetnie sprawdzi się w mieście, ale nie da zbyt wiele elastyczności i dynamiki w trasie. Tutaj o wiele lepiej sprawdzi się wersja z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 177 KM i momencie obrotowym 265 Nm (po 2021 roku – 198 KM i 265 Nm), która co prawda nie jest tak oszczędna jak mniejsza wersja, ale daje sporo frajdy z jazdy i swego rodzaju pomost do topowej wersji N. Ogromną zaletą tego wariantu jest opcjonalny napęd na wszystkie koła, co jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy szukają nieco więcej trakcji w trudnych warunkach.

Nie można oczywiście zapomnieć o silnikach wysokoprężnych dla tych, którzy po mieście jeżdżą niewiele lub dojeżdżają do pracy z mniejszych miejscowości. Do wyboru jest silnik 1.6 CRDi o mocy 115 lub 136 KM. Ten mocniejszy dysponuje momentem obrotowym 280 Nm i zadowala się średnio 4,5 l/100km. Po liftingu z 2021 roku silniki wysokoprężne opuściły ofertę, ale alternatywą może być np. napęd hybrydowy 1.6 GDI Hybrid o mocy systemowej 141 KM i momencie obrotowym 265 Nm, który nie daje zbyt imponującej dynamiki, ale spalanie jest porównywalne z odmianą wysokoprężną. Coś innego? Jest jeszcze model Kona Electric w dwóch wersjach z silnikiem o mocy 136 KM i baterią 39,2 kWh oraz 204 KM i baterią o pojemności 64 kWh. Ten mocniejszy wariant nie dość, że jest bardzo dynamiczny, to zapewnia realny zasięg ponad 400 km (maksymalny sporo ponad 550 km). Coś dla wymagających? Na szczycie oferty jest Hyundai Kona N z silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 280 KM i momencie obrotowym 392 Nm. Jak widać, jest w czym wybierać.

Używany Hyundai Kona. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai

Nie są to zbyt często spotykane wersje, ale niektóre modele posiadają napęd na cztery koła, a więc poprzedni właściciel mógł od czasu do czasu opuszczać równe drogi i próbować swoich sił w terenie, dlatego też warto sprawdzić podwozie pod kątem uszkodzeń. Poza tym to auta, które większość swojego motoryzacyjnego życia spędzają w mieście, więc warto dokładnie obejrzeć wszystkie elementy w poszukiwaniu wgnieceń lub nieumiejętnych napraw blacharsko-lakierniczych. Niektóre egzemplarze mają problem z oprogramowaniem jednostki sterującej poduszek powietrznych, co może oznaczać, że niektóre poduszki powietrzne nie zostaną prawidłowo wyzwolone podczas kolizji. Wycofanie zostało wysłane do właścicieli, prosząc ich o przyprowadzenie swoich samochodów do dealera Hyundai w celu aktualizacji oprogramowania i rozwiązania tego problemu. Warto sprawdzić, czy dany egzemplarz nie był poddany takiej akcji. Poza tym Hyundai Kona nie cierpi na żadne powtarzające się i uporczywe problemy.

W dniu publikacji na popularnym portalu z ogłoszeniami było około 230 ofert związanych z Hyundaiem Koną. Wybór jest więc dość spory i przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 20 000 kilometrów w wersji z silnikiem 1.0 T-GDI to koszt około 80 000 złotych. Za około 128 000 złotych kupimy model z 2021 roku z przebiegiem 15 000 kilometrów z silnikiem 1.6 T-GDI oraz napędem na cztery koła.

Używany Hyundai Kona. Podsumowanie

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale
Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją Hyundai

Hyundai Kona to w mojej opinii jeden z najciekawszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Są przeciętne odmiany z bazową jednostką benzynowa, ale mocniejsze wersje ze skrzynią automatyczną odznaczają się świetną dynamiką, wyposażeniem czy przyjemnością z prowadzenia. Są również wersje hybrydowe, elektryczne i topowa N, która dostarcza mnóstwa emocji. Warto poszukać zadbanego egzemplarza, aby cieszył długą i bezproblemową eksploatacją

Używany Hyundai Kona zalety:

  • ciekawa, nieco ekscentryczna, ale w odpowiedniej wersji, przyjemna dla oka stylistyka;
  • nieźle wykończone i świetnie wyposażone wnętrze;
  • mnóstwo odmian i wersji silnikowych;
  • kompaktowy, ale wystarczająco praktyczny;
  • wysoki komfort podróży i przyjemne prowadzenie.

Używany Hyundai Kona wady:

  • w niższych wersjach – przeciętna stylistyka i dynamika napędu;
  • dość dużo twardego plastiku we wnętrzu;
  • trochę słabe wyciszenie wnętrza.

Używany Hyundai Kona opinie

Krzysztof z Krakowa
Fajne miejskie autko. Dobrze spisuje się na dłuższych i krótszych trasach. Mocny silnik 1.6 T-GDI sprawia dużo radości z jazdy. Skrzynia automatyczna zapewnia komfort w podróżowaniu. Spośród wszystkich mini SUV-ów którymi udało mi się jeździć ten wydaje mi się, że jest najdynamiczniejszy. Limonkowy kolor nadwozia i limonkowe dodatki stylizacyjne w pakiecie z limonkowymi pasami robią różnicę. To też jeden z nielicznych małych SUV-ów z napędem 4x4 co też zdecydowało o jego kupnie.

Patryk z Tczewa
Auto mam od 2 miesięcy, więc za krótko na miarodajną ocenę. Jednak w tym krótkim czasie samochodem jeździ mi się bardzo dobrze i jestem zadowolony. Silnik 1.6 T-GDI bardzo dynamiczny i kulturalny. Ciężko powiedzieć o spalaniu. Jadąc 90-110 km/h jednostajnie komputer pokazuje około 6 l/100km. Obawiałem się wysokiego spalania, ale myślę, że da się jeździć ekonomicznie. W mieście 9-11 litrów. System start-stop zawsze wyłączony. Czas pokaże czy był to dobry wybór. Auto mi się podoba wizualnie, jest oryginalne i trochę się wyróżnia.

Tobiasz z Lęborka
Zanim dokonałem zakupu testowałem niemal wszystkie modele crossoverów jakie są w Polsce. Wrażenie zrobił na mnie silnik i automat, a jeżdżę od 20 lat tylko automatem. Szukałem auta długości Golfa (DSG) bo jeżdżę głównie po mieście. Kona spełnia te kryteria, pomimo że spala o 1 l/100km więcej, ale komfort jazdy nieporównywalny. No i cena! Za topowe marki trzeba z tym wyposażeniem dopłacić kilkadziesiąt tysięcy!

Wybrane jednostki napędowe w Hyundai Kona:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa/energii

Emisja CO2

1.0 T-GDI

998 ccm

120 KM

172 Nm

181 km/h

12 s

5,7 l/100km

129 g/km

1.6 T-GDI

1591 ccm

177 KM

265 Nm

210 km/h

7,9 s

7,3 l/100km

169 g/km

2.0 T-GDI (N)

1998 ccm

280 KM

392 Nm

240 km/h

5,5 s

8,6 l/100km

194 g/km

1.6 GDI Hybrid

1580 ccm

141 KM

265 Nm

160 km/h

11,6 s

4,3 l/100km

99 g/km

Elektryczny

39,2 kWh

136 KM

395 Nm

155 km/h

9,7 s

14,8 kWh/100km

n.d.

Elektryczny

64 kWh

204 KM

395 Nm

167 km/h

7,9 s

16,2 kWh/100km

n.d.

1.6 CRDi

1582 ccm

116 KM

255 Nm

181 km/h

11,2 s

4,2 l/100km

110 g/km

1.6 CRDi

1582 ccm

136 KM

280 Nm

191 km/h

10,2 s

4,5 l/100km

115 g/km

Proszę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty