Spis treści
Używany Hyundai i30 III. Nadwozie/wnętrze
Hyundai i30 III to samochód, który łączy atrakcyjną, typowo koreańską stylistykę i praktyczność w jednym. Sylwetka jest dynamiczna i nowoczesna, a jednocześnie posiada subtelne i eleganckie linie, które dodają mu wyjątkowego wyglądu. Przednia część samochodu jest charakterystyczna dla marki Hyundai, z wyrazistym, dużym grillem i smukłymi reflektorami zintegrowanymi z linią nadwozia. Kolejną ważną cechą stylistyczną jest linia dachu, która jest płynna i opada delikatnie ku tyłowi samochodu. Tył jest również stylowy, z tylną szybą o ostrych krawędziach ze zintegrowanym spojlerem dachowym i szerokimi kloszami lamp tylnych. O ile w białym kolorze i w bazowej wersji Hyundai i30 niespecjalnie wyróżnia się z tłumu, tak czerwony lakier i wersja N Line nadaje całości naprawdę wyrazistego, ciekawego stylu. Poza tym możemy skusić się na nadwozie Fastback, które w tym segmencie jest niemal ewenementem. Kombi również dobrze się prezentuje, ale szukający dynamicznych linii powinni celować w wersję 5-drzwiową lub wspomnianą Fastback. Oczywiście zupełnie inną ligą jest „prawdziwa” N-ka, naszpikowana sportowymi akcentami, ale nie każdy jest w stanie wytrzymać z takim autem codzienną, tradycyjną eksploatację tj. dojazdy do pracy, na zakupy, odwożenie dzieci do szkoły itp. A co znajdziemy w środku?
Wnętrze Hyundai i30 III jest przestronne i nowoczesne, co czyni je wygodnym dla kierowcy i pasażerów. Deska rozdzielcza jest elegancka i prosta, a fotele są wygodne i wyposażone w dość szeroki zakres regulacji m.in. regulację podparcia lędźwiowego, a w topowych wersjachm nawet wentylację. Samochód jest wyposażony w wiele schowków, takich jak schowek na okulary, schowek pod fotelem pasażera, uchwyty na kubki pod roletką – to wszystko podnosi walor funkcjonalny i pozwala na łatwe przechowywanie małych przedmiotów. System multimedialny z ekranem dotykowym jest łatwy w obsłudze i pozwala na bezproblemowy dostęp do różnych funkcji, takich jak radio, nawigacja GPS, Bluetooth i Apple CarPlay/Android Auto. Wnętrze Hyundai i30 III wykonano z wysokiej jakości materiałów i jest solidne oraz trwałe. Wszystko jest dobrze spasowane, co pozwala na poczucie solidności i komfortu podczas jazdy. Bagażnik jest pojemny i pomieści duże przedmioty, takie jak walizki lub sprzęt sportowy. W kombi do dyspozycji jest 602/1650 litrów przestrzeni, natomiast w hatchbacku – 395/1301 litrów. Fastback zaskakująco oferuje nieco więcej tj. 450/1351 litrów, a otwierana klapa wraz z szybą pozwala w pełni wykorzystać jego potencjał. Minus? W wersji 5-drzwiowej bagażnik jest nieco wyższy, podczas gdy w Fastbacku musimy pogodzić się z nieco niższą przestrzenią bagażową.
Używany Hyundai i30 III. Silniki/układ napędowy
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, nie ma na co narzekać, choć brakuje takiej elastyczności, jaką oferuje np. wspominany Golf. W palecie jednostek benzynowych jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie obrotowym 171 Nm, jak również 1.4 w wersji MPI o mocy 100 KM i momencie obrotowym 134 Nm oraz T-GDI generujące 140 KM i 242 Nm. Po liftingu w 2020 roku silnik 1.4 został zastąpiony przez 1.5, również w dwóch odmianach tj. 110-konnej DPI oraz 160-konnej T-GDI z instalacją miękkiej hybrydy. To bardzo przyjemna i dynamiczna jednostka napędowa, która oferuje 253 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Średnie spalanie wg. producenta to 5,9 l/100km. Jest również wspominana wersja N, która posiada 2-litrowy silnik T-GDI o mocy 250 lub 280 KM (w zależności od wariantu). Mocniejsza (392 Nm) jest w stanie rozpędzić i30 od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, w ofercie jest tylko 1.6 CRDI o mocy od 95 do 136 KM. Ten najmocniejszy legitymuje się 280 Nm momentu obrotowego i jest świetną propozycją dla tych, którzy planują zakup wersji kombi i chcą często pokonywać długie dystanse. Niezłe osiągi – 10 sekund do setki i 200 km/h – oraz bardzo niskie spalanie – poniżej 4 l/100km w cyklu mieszanym – czyni z takiej konfiguracji bardzo opłacalny zakup.
Używany Hyundai i30 III. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Hyundai i30 III, jak każde inne auto, może mieć pewne usterki, które pojawiają się z czasem i eksploatacją. Mimo to model ten jest uważany za dobrze wykonane i niezawodne auto, a jego usterki są stosunkowo rzadkie. Oto kilka typowych problemów, z jakimi może się zetknąć właściciel:
- usterki elektryczne: Problemy z elektryką, takie jak usterki oświetlenia, usterki audio czy problemy z komputerem pokładowym, są jednymi z najczęstszych, choć stosunkowo prostych do wyeliminowania;
- problemy z hamulcami: W niektórych przypadkach właściciele raportują o problemach z hamulcami, takich jak hałas podczas hamowania, szybkie zużycie klocków itp.;
- usterki silnika: Problemy z silnikiem, takie jak brak mocy lub niestabilne obroty, są rzadkie, ale niektórzy właściciele skarżą się na tego typu problemy, głównie w silnikach 1.4 T-GDI;
- problemy z układem klimatyzacji: Problemy z klimatyzacją, takie jak niedziałający wentylator, nieszczelność układu czy brak chłodzenia, są również dość częste;
- usterki zawieszenia: W niektórych przypadkach właściciele skarżą się na usterki zawieszenia, takie jak stukanie lub niestabilne prowadzenie podczas szybszej jazdy w zakrętach.
Pomimo tych usterek, Hyundai i30 III jest uważany za dobrze wykonane i niezawodne auto. Ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i natychmiast naprawiać ewentualne usterki, aby uniknąć poważniejszych problemów w przyszłości. Właściciele powinni również korzystać ze sprawdzonych i godnych zaufania mechaników, aby upewnić się, że wszystkie naprawy są wykonywane w odpowiedni sposób, w związku z tym niezbędne jest, aby oglądany egzemplarz miał pełną historię serwisową.
W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było około 600 ogłoszeń dotyczących Hyundaia i30 III, jest więc w czym przebierać. Przykładowo model z 2020 roku w wersji Classic+ z silnikiem 1.5 DPI i przebiegiem 60 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za wersję Premium z nadwoziem Fastback, silnikiem 1.4 T-GDI i przebiegiem około 40 000 kilometrów z 2019 roku trzeba zapłacić około 70 000 złotych.
Używany Hyundai i30 III. Podsumowanie
Hyundai i30 III jest uważany za dobrze wykonane i niezawodne auto. Mimo to, jak każde inne auto, może mieć pewne typowe usterki, takie jak drobne problemy z elektryką, hamulcami, silnikiem 1.4 T-GDI, klimatyzacją i zawieszeniem. Warto także pamiętać, że Hyundai i30 III jest uważany za samochód z dobrym stosunkiem jakości do ceny i powinno być dobrym wyborem dla klientów poszukujących niezawodnego i przystępnego cenowo pojazdu.
Używany Hyundai i30 III zalety:
- nieźle wykończone i świetnie wyposażone wnętrze (np. wentylowane fotele);
- dość dynamiczne jednostki napędowe (szczególnie 1.5 T-GDI);
- wysoki komfort podróży i przyjemne prowadzenie;
- trzy wersje nadwoziowe, w tym atrakcyjny Fastback;
- spory i praktyczny bagażnik.
Używany Hyundai i30 III wady:
- trochę staromodny system i niedopracowane moduły wsparcia i bezpieczeństwa;
- miejsce nad głową na kanapie jest niewystarczające dla wyższych pasażerów;
- zużycie paliwa jednostek benzynowych trochę wyższe niż u konkurencji;
- trochę słabe wyciszenie wnętrza;
- braki w wyposażeniu dot. bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Używany Hyundai i30 III opinie:
Krystian z Krakowa
Hyundai i30 III jest dobrym wyborem dla osób poszukujących praktycznego i stylowego samochodu za rozsądną cenę. Wnętrze jest przestronne i wygodne, a stylistyka jest nowoczesna i elegancka. Auto jest również wyposażone w dobrej jakości systemy bezpieczeństwa i nowoczesne technologie, takie jak ekran dotykowy i system nawigacji. W tej cenie naprawdę trudno o lepiej wyposażone auto. Moim zdaniem – świetny wybór w tym segmencie.Wojciech z Wadowic
Jako właściciel Hyundaia i30 III, jestem bardzo zadowolony z mojego samochodu. Silnik jest mocny i oszczędny, a zawieszenie jest komfortowe i stabilne, co czyni jazdę przyjemniejszą. Czasami można również się nieco pobawić, bowiem silnik 1.5 T-GDI jest bardzo dynamiczny. Wnętrze jest dobrze wykończone i oferuje dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Ogólnie jestem zadowolony z mojego wyboru i polecam ten samochód innym.Patryk z Bolesławca
Hyundai i30 III jest solidnym i niezawodnym samochodem, który oferuje wiele funkcji za rozsądną cenę. Wnętrze jest dobrze zaprojektowane i oferuje wiele udogodnień, takich jak systemy bezpieczeństwa i nowoczesne technologie. Jedynym problemem jest, że jakość materiałów użytych we wnętrzu mogłaby być lepsza. Mimo to, jest to dobry wybór dla osób poszukujących solidnego i przystępnego cenowo samochodu. Ja jestem zadowolony z zakupu i polecam to auto innym!
Wybrane jednostki napędowe w Hyundai i30 III:
Silnik | Pojemność silnika/baterii | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.0 T-GDI | 998 ccm | 120 KM | 171 Nm | 190 km/h | 11,1 s | 5,0 l/100km | 110 g/km |
1.4 MPI | 1368 ccm | 100 KM | 134 Nm | 183 km/h | 12,6 s | 5,6 l/100km | 130 g/km |
1.4 T-GDI | 1353 ccm | 140 KM | 242 Nm | 210 km/h | 8,9 s | 5,4 l/100km | 117 g/km |
1.5 DPI | 1498 ccm | 110 KM | 144 Nm | 187 km/h | 12,3 s | 6,2 l/100km | 143 g/km |
1.5 T-GDI 48V | 1482 ccm | 160 KM | 253 Nm | 210 km/h | 8,4 s | 5,9 l/100km | 134 g/km |
1.6 CRDI | 1582 ccm | 95 KM | 280 Nm | 186 km/h | 12,2 s | 3,8 l/100km | 95 g/km |
1.6 CRDI | 1582 ccm | 110 KM | 280 Nm | 190 km/h | 11 s | 3,8 l/100km | 95 g/km |
1.6 CRDI | 1582 ccm | 115 KM | 280 Nm | 190 km/h | 11 s | 4,2 l/100km | 110 g/km |
1.6 CRDI | 1582 ccm | 136 KM | 280 Nm | 200 km/h | 10,2 s | 3,8 l/100km | 99 g/km |
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?