Dwadzieścia lat. Dokładnie tyle trwała przerwa w produkcji kompaktowego Tipo przez koncern Fiata. Pierwsza, bardzo popularna w Polsce generacja tego auta, powstawała w latach 1988-1995. Debiut drugiej w 2015 roku przyciągnął do salonów nie tylko osoby chcące mieć spory i funkcjonalny samochód w przystępnej cenie. Tipo bardzo polubili ci, którzy na co dzień używają go do ciężkiej pracy w przewozie osób. W dużych aglomeracjach to jeden z najpopularniejszych aut w tej branży. Współczesne Tipo powstaje w Turcji. Jest oferowane w trzech rodzajach nadwozia: jako hatchback, sedan i kombi. W ubiegłym roku przeprowadzono lifting Tipo, który zmienił m.in. wygląd przednich i tylnych lamp, atrapy chłodnicy, wprowadził też na pokład nowe multimedia.
Używany Fiat Tipo. Nadwozie/wnętrze

Fot. Fiat
Próżno szukać w nadwoziu Tipo stylistycznych ekstrawagancji. W najtańszej wersji auto ma czarne, nielakierowane klamki, 15-calowe stalowe felgi z kołpakami i kierownicę wykonaną z twardego tworzywa. Dobrze, że każdy egzemplarz ma na pokładzie klimatyzację, elektrykę szyb przednich i centralny zamek.