Używane Renault Twingo (2014 - 2018). Poznaj jego wady i zalety

Paweł Piątek
Fot. Renault
Fot. Renault
Udostępnij:
Renault Twingo to bez wątpienia nietuzinkowy samochód miejski, ale nie dla każdego. Napęd na tylną oś, silnik ukryty pod podłogą, nagrzewający się bagażnik i sportowy pierwiastek może niektórych odstraszać. Dlatego też na ulicach nie spotkamy zbyt wielu egzemplarzy, co może być pewną zaletą przy negocjacji ceny.

Większość użytkowników nie zgłaszała uciążliwych problemów oprócz tych oczywistych tj. trudny dostęp do jednostki napędowej (pod podłogą bagażnika) oraz problemy natury termicznej. Co prawda silnik zasłonięty jest metalową, przykręcaną klapą oraz piankową izolacją, ale nawet w chłodny dzień we wnętrzu bagażnika jest bardzo ciepło, przez co przewożenie delikatnych produktów spożywczych na dłuższym dystansie nie jest dobrym pomysłem. Przednia klapa również otwiera się dość niewygodne, ale są to kwestie natury ergonomicznej. W modelach z początku produkcji, po intensywnej eksploatacji, pojawia się już rdza w newralgicznych miejscach. Warto mieć to na uwadze podczas oględzin.

Renault Twingo trzeciej generacji nie był zbyt popularnym modelem, przez co na ulicach nie znajdziemy zbyt wielu okazów. Dla jednych to problem, dla innych zaleta. Jeśli ktoś chce nietuzinkowe auto miejskie, Twingo może być świetną propozycją. Na rynku wtórnym nie znajdziemy zbyt wielu egzemplarzy, zaś ceny dobrze utrzymanych sztuk zaczynają się od około 20 000 złotych. Propozycje z końca produkcji tj. lat 2017-2018 to koszt niespełna 40 000 złotych. W tej cenie znajdziemy topową odmianę GT z mocniejszym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Te auta zazwyczaj nie pokonują dużych dystansów, więc można pokusić się o wyszukanie egzemplarza z przebiegiem poniżej 30 000 kilometrów.

Używany Renault Twingo zalety:

  • ciekawa stylistyka pozwalająca wyróżnić się z tłumu;
  • sporo przestrzeni we wnętrzu;
  • pojemny bagażnik po złożeniu oparć;
  • dynamiczna jednostka napędowa TCe 110;
  • imponująca zwrotność;
  • silnik z tyłu i napęd na tylną oś!

Używany Renault Twingo wady:

  • trudny dostęp do jednostki napędowej;
  • grzejące się od silnika wnętrze bagażnika;
  • dla początkujących kierowców tylny napęd zimą może być problematyczny.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Bacscan

Bacscan CA 9000 Professional SG

356,76 zł274,00 zł-23%
miejsce #2

Promiler

Promiler AL 7010

359,00 zł292,64 zł-18%
miejsce #3

Promiler

Promiler iBlow 10

1 799,00 zł1 538,00 zł-15%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie