Używane Renault Megane E-Tech (2021-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault.
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault
Samochody elektryczne z rynku wtórnego nie cieszą się specjalnym wzięciem, dlatego też poszukujący takiego auta mogą liczyć na ciekawe okazje. Bywa, że auta z przebiegiem kilkunastu tysięcy kilometrów są zdecydowanie tańsze od nowych modeli z salonu. Czy tak samo jest z używanym Renault Megane E-Tech?

Spis treści

Używane Renault Megane E-Tech. Nadwozie/wnętrze

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault

Nowe Renault Megane E-Tech nadal wzbudza pozytywne emocje, a w topowej konfiguracji np. z jasnoszarym lub czerwonym lakierem, przyciąga wzrok i budzi zainteresowanie. Renault udało się stworzyć naprawdę atrakcyjny samochód, który stylistycznie mocno różni się od swojego poprzednika, jedynie miejscami nawiązując do niego, jak choćby poprzez LED-owe listwy przy przednich światłach czy ogólny kształt nadwozia. Choć można odnieść wrażenie, że producent podążył za modą na crossovery, nie próbował na siłę zmieniać popularnego modelu segmentu C w SUV-a.

Patrząc na Megane z boku, widać zwarte, muskularne proporcje, które mogą wydawać się nieco przesadzone. Okna są osadzone stosunkowo wysoko, a linia dachu biegnie nisko, przy czym dach wyraźnie opada w kierunku słupka C, gdzie zbiega się z dolną linią okien. W połączeniu z dużymi, stylowo zaprojektowanymi felgami, czarnymi nadkolami i ciekawie wykończonymi listwami progowymi, samochód wydaje się większy niż jest w rzeczywistości –jego wymiary to 4210 mm długości, 1770 mm szerokości i 1500 mm wysokości. Krótkie zwisy, charakterystyczne dla aut elektrycznych zaprojektowanych od podstaw, także przyciągają uwagę. Niestety, te stylistyczne atuty mają swoją cenę – widoczność do tyłu jest ograniczona.

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault

Jeśli chodzi o wnętrze, osoby przyzwyczajone do starszych modeli Renault mogą być zaskoczone. Zwraca uwagę zabudowany panel z dwoma ekranami – panoramicznym przed kierowcą oraz drugim, o bardziej pionowej orientacji, przypominającym rozwiązania z nowych modeli Opla. Pod głównym ekranem znajduje się rząd fizycznych przycisków oraz półka na smartfona z ładowarką indukcyjną. W tunelu środkowym umieszczono kilka praktycznych schowków. Mimo nieco kanciastego panelu z ekranami, całość sprawia łagodne, eleganckie i minimalistyczne wrażenie. W topowej wersji wnętrze zdobi listwa imitująca drewno o ciekawej, nacinanej fakturze, biegnąca przez całą szerokość kokpitu i przechodząca na boczki drzwi. Kierownica z dużymi przyciskami w wykończeniu fortepianową czernią wygląda bardzo efektownie, choć łatwo zbiera odciski palców, kurz i rysy.

Miejsca na kanapie jest sporo, co jest zasługą platformy CMF-EV, dedykowanej napędowi elektrycznemu. Mimo krótkiego nadwozia, mierzącego 4,2 metra i dzięki krótkim zwisom, udało się wygospodarować przestronne wnętrze. Miejsca nad głową również nie brakuje, choć wąskie szczeliny na okna mogą sprawiać, że z tyłu panuje lekko klaustrofobiczna atmosfera. Między siedziskiem a podsufitką jest 836 mm przestrzeni, co jest przyzwoitym wynikiem. Kanapa jest oczywiście wyposażona w łatwo dostępne uchwyty IsoFix, co sprawia, że montaż fotelika jest szybki i bezproblemowy. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 440 litrów, a po złożeniu kanapy przestrzeń rośnie do 1332 litrów.

Używane Renault Megane E-Tech. Silnik/układ napędowy

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault

Najpopularniejszą i obecnie jedyną dostępną wersją Renault Megane E-Tech jest model wyposażony w baterię o pojemności 60 kWh oraz silnik generujący 218 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na przednie koła. Choć pojemność netto baterii 60 kWh może wydawać się przeciętna dla kompaktowego auta, producent deklaruje zasięg do 450 kilometrów na pełnym ładowaniu, co w tym segmencie jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Wersja z mniejszą baterią 40 kWh i mocą 130 KM oferuje zasięg do 300 kilometrów. Osiągi Megane E-Tech również zasługują na uwagę. Prędkość maksymalna to standardowe dla elektryków 160 km/h, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,4 sekundy, co zbliża go do aut o sportowych ambicjach. Dodatkowo, jak przystało na elektryka, reakcja na gaz i dynamiczny start z miejsca do prędkości miejskich są naprawdę imponujące.

Używane Renault Megane E-Tech. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault

Renault Megane E-Tech to nowoczesne auto, które wciąż powinno być objęte gwarancją producenta. Jeśli było odpowiednio eksploatowane, nie powinno sprawiać większych problemów. Niemniej jednak, użytkownicy mogą napotkać kilka irytujących usterek. Mogą wystąpić drobne problemy z elektroniką, takie jak oświetlenie ambientowe, klimatyzacja czy działanie systemu info-rozrywki. Warto także sprawdzić, czy dany egzemplarz posiada wszystkie aktualizacje systemu. Oprócz tego dokładnie sprawdźmy, czy duże felgi aluminiowe nie mają zarysowań czy pęknięć np. od krawężników czy dziur. Takie pozornie drobne uszczerbki wizualne mogą mieć spore konsekwencje np. w postaci uszkodzonego zawieszenia.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było nieco ponad 30 ogłoszeń dotyczących Renault Megane E-Tech. Przykładowo model z 2022 roku w wersji z większą baterią i przebiegiem 31 000 kilometrów to koszt około 135 000 złotych.

Używane Renault Megane E-Tech. Podsumowanie

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem
Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault. Renault

Renault Megane E-Tech piątej generacji robi bardzo dobre wrażenie. Wyróżnia się świetną jakością wykończenia, atrakcyjną stylistyką, wydajnym napędem w topowej wersji oraz zadowalającym zasięgiem. Na uwagę zasługuje również zupełnie nowy system oparty na usługach Google. Choć lista zalet jest długa, warto wspomnieć o kilku wadach: słaba widoczność i stosunkowo niewielki bagażnik to główne z nich. Cena również może budzić pewne zastrzeżenia, choć jest to problem całego rynku, a nie tylko Renault.

Renault Megane E-Tech – zalety:

  • świetna, świeża i odważna stylistyka;
  • połączenie nowoczesnych rozwiązań z klasyczną ergonomią;
  • bardzo przyzwoita dynamika i efektywność napędu;
  • system oparty na usługach Google’a;
  • przestronne wnętrze.

Renault Megane E-Tech – wady:

  • kiepska widoczność do tyłu, choć sytuację ratuje opcjonalne wirtualne lusterko;
  • kiepski zasięg bazowej wersji napędowej.

Używane Renault Megane E-Tech. Opinie

Krystian z Otwocka: „Jestem właścicielem używanego Renault Megane E-Tech od pół roku i muszę przyznać, że auto pozytywnie mnie zaskoczyło. Przede wszystkim, jakość wykonania wnętrza stoi na wysokim poziomie – materiały są przyjemne w dotyku, a całość wygląda bardzo nowocześnie. Jazda jest dynamiczna, a przyspieszenie naprawdę robi wrażenie, zwłaszcza w miejskich warunkach. Zasięg na pełnym ładowaniu to u mnie około 400 kilometrów, co w zupełności wystarcza na codzienne dojazdy. Niestety, widoczność do tyłu pozostawia sporo do życzenia, a mały bagażnik sprawia, że nie zawsze udaje się spakować na dłuższą podróż. Mimo tych drobnych wad, jestem zadowolony z zakupu.”

Agnieszka z Poznania: „Kupiłam używane Renault Megane E-Tech kilka miesięcy temu i uważam, że to świetny samochód do codziennej jazdy po mieście. Auto jest zwinne, a napęd elektryczny sprawia, że jest bardzo ciche i przyjemne w prowadzeniu. System multimedialny oparty na Google działa płynnie, a możliwość korzystania z aplikacji jak w smartfonie to ogromny plus. Niestety, bateria mogłaby trzymać nieco dłużej – przy moim stylu jazdy osiągam zasięg nieco poniżej 400 kilometrów. Widoczność przez tylne szyby jest ograniczona, co czasem utrudnia parkowanie. Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolona z samochodu, chociaż cena mogłaby być nieco niższa.”

Tomasz z Krakowa: „Używam Renault Megane E-Tech od roku i jestem generalnie zadowolony, choć nie obyło się bez drobnych problemów. Auto jest komfortowe, ma świetnie wyciszone wnętrze i daje poczucie luksusu dzięki nowoczesnym technologiom. Przyspieszenie jest rewelacyjne – od razu czuć moc, co jest dużym plusem przy wyprzedzaniu. Co do minusów, największy to chyba widoczność do tyłu oraz pojemność bagażnika, która jest dosyć ograniczona. Musiałem się też przyzwyczaić do nieco wyższej ceny serwisów niż w przypadku mojego poprzedniego samochodu. Mimo to, Megane E-Tech to bardzo udany pojazd i zdecydowanie polecam go osobom, które chcą przejść na napęd elektryczny.”

Wybrane jednostki napędowe w Renault Megane E-Tech:

Silnik

Pojemność akumulatora

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie energii

Deklarowany zasięg

EV40

40 kWh

130 KM

250 Nm

150 km/h

10 s

15,8 kWh/100

300 km

EV60

60 kWh

218 KM

300 Nm

160 km/h

7,4 s

16,1 kWh/100 km

450 km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty