Renault Clio IV generacji zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku. Pojazd zaprojektowany został przez Laurensa van der Ackera, który po latach dominowania dość ostrych i wyrazistych linii nadwozia nowy styl miał scharakteryzować trzema słowami: prosty, ciepły i zmysłowy.

Renault Clio IV nie jest autem ponadprzeciętnie usterkowym, ale też nie jest ich zupełnie pozbawionym. Oprócz wymienionych już wyżej niedomagań, jednym z większych problemów były nietrwałe łożyska skrzyni biegów i sprzęgła. Przypadłość ta dotyczyła głównie pojazdów wyposażonych w wolnossący silnik 1.2.
Fot. Renault
Po raz pierwszy zrezygnowano z trzydrzwiowej odmiany modelu na rzecz bardziej sportowej stylizacji modelu pięciodrzwiowego. W 2014 roku ofertę pojazdu wzbogacono o wersję Clio RS Gordini, która dostała wzmocniony silnik o pojemności 1.6-litra z turbodoładowaniem o mocy 230 KM oraz 285 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do konwencjonalnego modelu Clio RS, moc podniesiono o 30 KM, zaś moment obrotowy o 51 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 sekundy (RS 3 sekundy), zaś prędkość maksymalna powinna osiągnąć do 250 km/h, w wersji RS do 300km/h.
W połowie 2016 roku Clio przeszło delikatny facelifting. Zmiany skupiły się głównie na pasie przednim - zmieniono kształt grilla, a światła do jazdy dziennej zostały umieszczone w dolnej części zderzaka.
W teście zderzeniowym Euro NCAP auto zdobyło 5 gwiazdek. W zakresie bezpieczeństwa pasażerów Clio oceniono na 88%, a bezpieczeństwo dzieci oceniono na 89%. Świetny wynik przyznano także za ochronę pieszych (68%) oraz systemy bezpieczeństwa (99%).
Renault Clio IV (2012-2019). Nadwozie/wnętrze

Renault Clio IV nie jest autem ponadprzeciętnie usterkowym, ale też nie jest ich zupełnie pozbawionym. Oprócz wymienionych już wyżej niedomagań, jednym z większych problemów były nietrwałe łożyska skrzyni biegów i sprzęgła. Przypadłość ta dotyczyła głównie pojazdów wyposażonych w wolnossący silnik 1.2.
Fot. Renault
Clio czwartej generacji dostępne było w dwóch wersjach nadwozia - jako 5-drzwiowy hatchback i bardzo praktyczne kombi (Grandtour). W pierwszym wariancie przestrzeń ładunkowa ma pojemność od 300 do 1146 litrów (po złożeniu oparć tylnej kanapy), w drugim od 443 do 1380 litrów.