Używane auto z importu. Te modele są najpopularniejsze

Mariusz Michalak
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona pojazdów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu. Fot. Polska Press
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona pojazdów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu. Fot. Polska Press
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu.

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że ponad 935 tysięcy aut zarejestrowanych w Polsce w 2017 roku to używane samochody z zagranicy. Na jeden samochód nowy przypada 1,72 samochodu używanego.

Z raportu wynika, że „Proporcje te zmieniają się radykalnie, jeżeli porównamy samochody osobowe rejestrowane tylko przez osoby fizyczne: 146 895 sztuk vs 850 047 sztuk. W tym przypadku na jeden nowy samochód przypada 5,78 samochodu używanego. Potwierdza się więc opinia o polskim rynku, że samochody nowe kupują głównie firmy (udział 70 proc.), w przypadku osób prywatnych dominują samochody z importu" - wynika z raportu.

Zobacz także: Testujemy Mercedesa GLA

Najwięcej pojazdów zostało wyprodukowanych w 2006 roku, a średni wiek importowanego samochodu wynosił 11 lat i 10 miesięcy. Najczęściej rejestrowane były samochody marek niemieckich - 42 proc. importu. Na podium najczęściej importowanych marek znalazł się Volkswagen, Opel oraz Audi.

W galerii poniżej prezentujemy najpopularniejsze modele używanych samochodów osobowych pochodzących z importu w 2017 roku.

Wraz z Cepikiem 2.0 teoretycznie zwiększyła się dokładność sprawdzania samochodów na corocznych przeglądach rejestracyjnych, a pod koniec 2017 roku pojawiła się możliwość sprawdzenia pojazdów importowanych do Polski. Usługa ta obejmuje auta z 21 krajów, ale nie z popularnego rynku niemieckiego. Od 15 grudnia 2017 r. w systemie widoczne są pojazdy sprowadzone z zagranicy i już zarejestrowane w Polsce. Od stycznia 2018 r. usługa została rozszerzona o auta, które jeszcze nie znalazły się w Centralnej Ewidencji Pojazdów, a już są oferowane do sprzedaży.

„Jeżeli w ciągu roku pojawi się możliwość weryfikacji aut z Niemiec (których udział w imporcie przekracza 42 proc), to z pewnością ograniczy pole działania dla nieuczciwych handlarzy, co w efekcie może skutkować wzrostem cen aut używanych i spadkiem zainteresowania„ - czytamy w raporcie Samaru. 

Samar prognozuje, że jeżeli nie będzie żadnych zapowiedzi lub zmian w przepisach akcyzowych, do Polski zostanie sprowadzonych  w 2018 roku około 850-900 tys. aut o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty