Używane auto z importu. Te modele są najpopularniejsze

Mariusz Michalak
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona pojazdów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu. Fot. Polska Press
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona pojazdów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu. Fot. Polska Press
W 2017 roku na polskich drogach przybyło blisko 1,5 miliona samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wiele z nich to używane pojazdy pochodzące z importu.

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że ponad 935 tysięcy aut zarejestrowanych w Polsce w 2017 roku to używane samochody z zagranicy. Na jeden samochód nowy przypada 1,72 samochodu używanego.

Z raportu wynika, że „Proporcje te zmieniają się radykalnie, jeżeli porównamy samochody osobowe rejestrowane tylko przez osoby fizyczne: 146 895 sztuk vs 850 047 sztuk. W tym przypadku na jeden nowy samochód przypada 5,78 samochodu używanego. Potwierdza się więc opinia o polskim rynku, że samochody nowe kupują głównie firmy (udział 70 proc.), w przypadku osób prywatnych dominują samochody z importu" - wynika z raportu.

Zobacz także: Testujemy Mercedesa GLA

Najwięcej pojazdów zostało wyprodukowanych w 2006 roku, a średni wiek importowanego samochodu wynosił 11 lat i 10 miesięcy. Najczęściej rejestrowane były samochody marek niemieckich - 42 proc. importu. Na podium najczęściej importowanych marek znalazł się Volkswagen, Opel oraz Audi.

W galerii poniżej prezentujemy najpopularniejsze modele używanych samochodów osobowych pochodzących z importu w 2017 roku.

Wraz z Cepikiem 2.0 teoretycznie zwiększyła się dokładność sprawdzania samochodów na corocznych przeglądach rejestracyjnych, a pod koniec 2017 roku pojawiła się możliwość sprawdzenia pojazdów importowanych do Polski. Usługa ta obejmuje auta z 21 krajów, ale nie z popularnego rynku niemieckiego. Od 15 grudnia 2017 r. w systemie widoczne są pojazdy sprowadzone z zagranicy i już zarejestrowane w Polsce. Od stycznia 2018 r. usługa została rozszerzona o auta, które jeszcze nie znalazły się w Centralnej Ewidencji Pojazdów, a już są oferowane do sprzedaży.

„Jeżeli w ciągu roku pojawi się możliwość weryfikacji aut z Niemiec (których udział w imporcie przekracza 42 proc), to z pewnością ograniczy pole działania dla nieuczciwych handlarzy, co w efekcie może skutkować wzrostem cen aut używanych i spadkiem zainteresowania„ - czytamy w raporcie Samaru. 

Samar prognozuje, że jeżeli nie będzie żadnych zapowiedzi lub zmian w przepisach akcyzowych, do Polski zostanie sprowadzonych  w 2018 roku około 850-900 tys. aut o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie