Spis treści
Używana Toyota C-HR. Nadwozie/wnętrze

Trzeba przyznać, że Toyota C-HR wyróżnia się z tłumu i naprawdę trudno pomylić to auto z jakimkolwiek innym samochodem, mimo iż na rynku jest już 2016 roku, a w 2019 przeszła delikatny lifting. Wyróżniają się przede wszystkim przednie, bardzo szerokie, rozciągnięte klosze lamp, które łączą się z grillem i bardzo mocno zachodzą na boki – kończą się praktycznie w połowie nadkola. Również tylne lampy są bardzo mocno uwydatnione, mają ostre kształty i współgrają z wyraźnymi przetłoczeniami tylnej klapy. Zresztą cała Toyota C-HR to prawdziwa feeria kształtów i przetłoczeń i przyznam, że kojarzy mi się tylko z jednym autem na rynku – Nissanem Juke. Obie japońskie propozycje mają niekonwencjonalną stylistykę i mogą się podobać szczególnie młodszym kierowcom.

Są linie proste, obłości, strzeliste wypukłości i ostre załamania. Jedno jest pewne – styliści mocno zaszaleli. Trudno wyróżnić jeden element, gdyż tych ciekawych smaczków jest naprawdę mnóstwo. Między innymi schowane w słupki C tylne klamki. Przyznam jednak, że nie jestem fanem tego rozwiązania, jeśli jest ono zastosowane w aucie tego typu. Dla wielu miejski crossover pełni rolę samochodu rodzinnego, ale nawet w pełni samodzielne dziecko nie jest w stanie dostać do klamki, która jest umiejscowiona dość wysoko. Tylny zderzak jest mocno zadarty i posiada niewielki dyfuzor, nie zabrakło również nakładek z tworzywa sztucznego, które nadają autu terenowego charakteru, choć w wersji specjalnej GR Sport są one nieco uspokojone na rzecz sportowych akcentów.
Również we wnętrzu C-HR jest bardzo ciekawie i ekstrawagancko, ale styliści – pomijając ogromny wyświetlacz w centralnej części – zachowali umiar i dobry smak. Przetłoczenia wyraźnie korespondują z tym, co widzimy na nadwoziu, a to może się podobać.
Ilość przycisków oraz pokręteł została nieco zredukowana w wersji po liftingu, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na ekran centralny, który jest imponujących rozmiarów i wyraźnie wystaje ponad obrys deski rozdzielczej. Trochę szkoda, że system jest nieco przestarzały i swoim wyglądem przypomina rozwiązania sprzed lat. Trochę za dużo jest również elementów z fortepianowej czerni, ale stan ten ratuje niezła jakość materiałów, spasowania oraz bardzo wygodne fotele. Fantazyjne nadwozie ma jednak swoją cenę. Mizerną widoczność i równie skromny bagażnik - 358 litrów (377 litrów w wersji z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 122 KM). Taka jest cena modnej sylwetki.
Używana Toyota C-HR. Silniki/układ napędowy

Wybór silników jest stosunkowo niewielki, ale są one idealnie dobrane do tego auta. Bazą jest nieco za słaby silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11 sekund i prędkość maksymalna 190 km/h to przyzwoite wartości, choć średnie spalanie ponad 6 l/100 km nie jest wynikiem, który imponuje. Ale kwintesencją C-HR są napędy hybrydowe, a bazą jest 1.8 Hybrid o mocy 122 KM i momencie obrotowym 163 Nm. Osiągi są niemal takie same jak w jednostce 1.2 Turbo, ale za to spalanie to zupełnie inna historia – zaledwie 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym. Po liftingu z oferty wypadła jednostka 1.2 Turbo, a pojawiła się jeszcze mocniejsza hybryda tj. 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM i momencie obrotowym 202 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy, prędkość maksymalną zredukowano do 180 km/h, a średnie spalanie oscyluje w okolicach 5 l/100 km. Jeśli Toyota C-HR, to najlepiej hybryda!
Używana Toyota C-HR. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Dość mała tylna szyba C-HR, grube słupki B i C oraz wysoka linia tylnej szyby wystarczą, aby ukryć autobus przed widokiem zza ramienia. To sprawia, że standardowe czujniki parkowania i kamera cofania są niezbędne, mimo stosunkowo niewielkich gabarytów auta. W związku z tym warto sprawdzić, czy zderzaki samochodu nie zostały uszkodzone podczas parkowania. W C-HR nie ma żadnych szalonych, ponadwymiarowych felg aluminiowych, więc pomoże to zapobiec uszkodzeniom od krawężników. Na większości powierzchni wewnątrz zastosowano dobrej jakości materiały. W najlepszych modelach C-HR konsola środkowa ma dużo plastiku w kolorze fortepianowej czerni (z metalicznymi drobinkami, które nocą odbijają światła wewnętrzne). Elementy te nie najlepiej znoszą kontakt z twardymi przedmiotami, a nawet zbyt szorstkimi ściereczkami do kurzu. Niektórzy właściciele skarżyli się również na pękające szyby czołowe. Pęknięcie zwykle tworzy się od góry przedniej szyby, a następnie rozprzestrzenia się w dół. Wymiana szyby może być dość kosztowna, ponieważ kamera i laser używane przez systemy bezpieczeństwa C-HR są zamontowane po wewnętrznej stronie ekranu i będą wymagały przeprogramowania u dealera, aby działały poprawnie. Poza tym C-HR to bardzo niezawodne i bezproblemowe w eksploatacji auto.
W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 600 ogłoszeń dotyczących Toyoty C-HR. Jest więc w czym przebierać. Przykładowo model z 2019 roku z silnikiem 1.2 Turbo i przebiegiem 80 000 kilometrów to koszt około 80 000 złotych. Za około 100 000 złotych kupimy model z 2017 roku, ale z silnikiem hybrydowym 1.8 i z podobnym przebiegiem.
Używana Toyota C-HR. Podsumowanie

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy.
Używana Toyota C-HR zalety:
- rewelacyjne wyniki spalania, szczególnie w wersjach hybrydowych;
- imponująca bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji;
- auto, które bardzo dobrze trzyma wartość (choć cena zakupu jest przez to wysoka);
- całkiem nieźle wykonane i wyposażone wnętrze;
- wciąż ciekawa i nietuzinkowa na tle innych modeli stylistyka.
Używana Toyota C-HR wady:
- trzeba mieć szczęście, żeby znaleźć ciekawą konfigurację (zazwyczaj jest szaro i ponuro);
- nie jest to auto dla dynamicznych kierowców (hybryda + skrzynia CVT);
- mimo wszystko – skromny wybór jednostek napędowych i wersji wyposażenia.
Używana Toyota C-HR opinie:
Paweł z Garwolina
Toyota C-HR to świetna opcja dla osób poszukujących dynamicznego i stylowego miejskiego SUV-a. Jego agresywny design wyróżnia się na drodze, przyciągając uwagę innych kierowców. Kabina jest dobrze zaprojektowana, oferując komfortowe siedzenia i intuicyjny układ deski rozdzielczej. Pomimo swojego kompaktowego rozmiaru, C-HR oferuje przestronność dla pasażerów i pojemność bagażnika jest wystarczająca na codzienne potrzeby. Napęd hybrydowy zapewnia oszczędność paliwa i płynną jazdę w mieście. Jednak na autostradzie brakuje mu nieco mocy przy wyprzedzaniu. Ogólnie rzecz biorąc, Toyota C-HR jest godnym uwagi wyborem dla tych, którzy szukają stylowego i efektywnego samochodu miejskiego.Krystyna z Wieliczki
Używana Toyota C-HR to połączenie niezawodności i nowoczesnej technologii. Jako hybryda, jest bardzo ekonomiczna, oszczędzając paliwo podczas jazdy miejskiej. Jej niskie zużycie paliwa to duży plus dla osób, które chcą zmniejszyć swoje koszty eksploatacji. C-HR oferuje również wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, takich jak system ostrzegania przed kolizją i asystent pasa ruchu, które przyczyniają się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drodze – w aucie rodzinnym to podstawa. Jako miejski SUV, C-HR ma także niewielkie wymiary, co ułatwia manewrowanie w zatłoczonym ruchu ulicznym. Jednak z powodu swojego stylowego, ale nietypowego kształtu, widoczność wsteczna może być nieco ograniczona.Patryk z Sopotu
Toyota C-HR jest samochodem, który wyróżnia się swoim oryginalnym designem. Jej dynamiczne i awangardowe linie nadają jej charakterystyczny wygląd, który przyciąga spojrzenia na ulicy. Jednak nie tylko wygląd jest jej mocną stroną. C-HR oferuje także dobrą jakość wykonania i trwałość typową dla marek Toyoty. Pomimo kompaktowych wymiarów, kabina jest przestronna i wygodna zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. System multimedialny jest intuicyjny w obsłudze, a dostępne opcje, takie jak system nawigacji satelitarnej i system audio premium, podnoszą komfort podróżowania. Mimo że nie jest to samochód o wysokich osiągach, C-HR oferuje wystarczającą moc do codziennej jazdy w mieście.
Wybrane jednostki napędowe w Toyota C-HR:
Silnik | Pojemność silnika/baterii | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.2 Turbo | 1197 ccm | 116 KM | 185 Nm | 190 km/h | 10 s | 7 l/100km | 170 g/km |
1.8 Hybrid | 1798 ccm | 122 KM | 163 Nm | 192 km/h | 11 s | 3,7 l/100km | 72 g/km |
2.0 Hybrid Dynamic Force | 1987 ccm | 184 KM | 202 Nm | 180 km/h | 8,2 s | 5,0 l/100km | 128 g/km |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?