Używana Toyota C-HR (2016-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy.
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum
Aż trudno uwierzyć, że Toyota C-HR jest na rynku od 2016 roku. Czas szybko leci, a auta dość szybko się starzeją, ale czy tak jest z japońskim przedstawicielem kompaktowych crossoverów? Wydaje się, że model wciąż jest świeży i zwraca na siebie uwagę, a ogromna popularność i dobre opinie tylko potwierdzają tę teorię.

Spis treści

Używana Toyota C-HR. Nadwozie/wnętrze

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum

Trzeba przyznać, że Toyota C-HR wyróżnia się z tłumu i naprawdę trudno pomylić to auto z jakimkolwiek innym samochodem, mimo iż na rynku jest już 2016 roku, a w 2019 przeszła delikatny lifting. Wyróżniają się przede wszystkim przednie, bardzo szerokie, rozciągnięte klosze lamp, które łączą się z grillem i bardzo mocno zachodzą na boki – kończą się praktycznie w połowie nadkola. Również tylne lampy są bardzo mocno uwydatnione, mają ostre kształty i współgrają z wyraźnymi przetłoczeniami tylnej klapy. Zresztą cała Toyota C-HR to prawdziwa feeria kształtów i przetłoczeń i przyznam, że kojarzy mi się tylko z jednym autem na rynku – Nissanem Juke. Obie japońskie propozycje mają niekonwencjonalną stylistykę i mogą się podobać szczególnie młodszym kierowcom.

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum

Są linie proste, obłości, strzeliste wypukłości i ostre załamania. Jedno jest pewne – styliści mocno zaszaleli. Trudno wyróżnić jeden element, gdyż tych ciekawych smaczków jest naprawdę mnóstwo. Między innymi schowane w słupki C tylne klamki. Przyznam jednak, że nie jestem fanem tego rozwiązania, jeśli jest ono zastosowane w aucie tego typu. Dla wielu miejski crossover pełni rolę samochodu rodzinnego, ale nawet w pełni samodzielne dziecko nie jest w stanie dostać do klamki, która jest umiejscowiona dość wysoko. Tylny zderzak jest mocno zadarty i posiada niewielki dyfuzor, nie zabrakło również nakładek z tworzywa sztucznego, które nadają autu terenowego charakteru, choć w wersji specjalnej GR Sport są one nieco uspokojone na rzecz sportowych akcentów.
Również we wnętrzu C-HR jest bardzo ciekawie i ekstrawagancko, ale styliści – pomijając ogromny wyświetlacz w centralnej części – zachowali umiar i dobry smak. Przetłoczenia wyraźnie korespondują z tym, co widzimy na nadwoziu, a to może się podobać.
Ilość przycisków oraz pokręteł została nieco zredukowana w wersji po liftingu, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na ekran centralny, który jest imponujących rozmiarów i wyraźnie wystaje ponad obrys deski rozdzielczej. Trochę szkoda, że system jest nieco przestarzały i swoim wyglądem przypomina rozwiązania sprzed lat. Trochę za dużo jest również elementów z fortepianowej czerni, ale stan ten ratuje niezła jakość materiałów, spasowania oraz bardzo wygodne fotele. Fantazyjne nadwozie ma jednak swoją cenę. Mizerną widoczność i równie skromny bagażnik - 358 litrów (377 litrów w wersji z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 122 KM). Taka jest cena modnej sylwetki.

Używana Toyota C-HR. Silniki/układ napędowy

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum

Wybór silników jest stosunkowo niewielki, ale są one idealnie dobrane do tego auta. Bazą jest nieco za słaby silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11 sekund i prędkość maksymalna 190 km/h to przyzwoite wartości, choć średnie spalanie ponad 6 l/100 km nie jest wynikiem, który imponuje. Ale kwintesencją C-HR są napędy hybrydowe, a bazą jest 1.8 Hybrid o mocy 122 KM i momencie obrotowym 163 Nm. Osiągi są niemal takie same jak w jednostce 1.2 Turbo, ale za to spalanie to zupełnie inna historia – zaledwie 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym. Po liftingu z oferty wypadła jednostka 1.2 Turbo, a pojawiła się jeszcze mocniejsza hybryda tj. 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM i momencie obrotowym 202 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy, prędkość maksymalną zredukowano do 180 km/h, a średnie spalanie oscyluje w okolicach 5 l/100 km. Jeśli Toyota C-HR, to najlepiej hybryda!

Używana Toyota C-HR. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum

Dość mała tylna szyba C-HR, grube słupki B i C oraz wysoka linia tylnej szyby wystarczą, aby ukryć autobus przed widokiem zza ramienia. To sprawia, że ​​standardowe czujniki parkowania i kamera cofania są niezbędne, mimo stosunkowo niewielkich gabarytów auta. W związku z tym warto sprawdzić, czy zderzaki samochodu nie zostały uszkodzone podczas parkowania. W C-HR nie ma żadnych szalonych, ponadwymiarowych felg aluminiowych, więc pomoże to zapobiec uszkodzeniom od krawężników. Na większości powierzchni wewnątrz zastosowano dobrej jakości materiały. W najlepszych modelach C-HR konsola środkowa ma dużo plastiku w kolorze fortepianowej czerni (z metalicznymi drobinkami, które nocą odbijają światła wewnętrzne). Elementy te nie najlepiej znoszą kontakt z twardymi przedmiotami, a nawet zbyt szorstkimi ściereczkami do kurzu. Niektórzy właściciele skarżyli się również na pękające szyby czołowe. Pęknięcie zwykle tworzy się od góry przedniej szyby, a następnie rozprzestrzenia się w dół. Wymiana szyby może być dość kosztowna, ponieważ kamera i laser używane przez systemy bezpieczeństwa C-HR są zamontowane po wewnętrznej stronie ekranu i będą wymagały przeprogramowania u dealera, aby działały poprawnie. Poza tym C-HR to bardzo niezawodne i bezproblemowe w eksploatacji auto.

W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 600 ogłoszeń dotyczących Toyoty C-HR. Jest więc w czym przebierać. Przykładowo model z 2019 roku z silnikiem 1.2 Turbo i przebiegiem 80 000 kilometrów to koszt około 80 000 złotych. Za około 100 000 złotych kupimy model z 2017 roku, ale z silnikiem hybrydowym 1.8 i z podobnym przebiegiem.

Używana Toyota C-HR. Podsumowanie

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy
Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy. Archiwum

Na rynku wciąż panuje przekonanie, że Toyota to gwarancja niezawodności i solidności. To z kolei sprawia, że używane modele C-HR są dość drogie. Czy słusznie? Okazuje się, że tak, co nie jest dobrą wiadomością dla kupujących. Jedno jest jednak pewne – inwestycja np. w model hybrydowy dość szybko się zwróci, bowiem bezproblemowa eksploatacja, niskie spalanie, komfort, brak poważnych problemów i ciekawy wygląd wynagrodzi spory wydatek początkowy.

Używana Toyota C-HR zalety:

  • rewelacyjne wyniki spalania, szczególnie w wersjach hybrydowych;
  • imponująca bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji;
  • auto, które bardzo dobrze trzyma wartość (choć cena zakupu jest przez to wysoka);
  • całkiem nieźle wykonane i wyposażone wnętrze;
  • wciąż ciekawa i nietuzinkowa na tle innych modeli stylistyka.

Używana Toyota C-HR wady:

  • trzeba mieć szczęście, żeby znaleźć ciekawą konfigurację (zazwyczaj jest szaro i ponuro);
  • nie jest to auto dla dynamicznych kierowców (hybryda + skrzynia CVT);
  • mimo wszystko – skromny wybór jednostek napędowych i wersji wyposażenia.

Używana Toyota C-HR opinie:

Paweł z Garwolina
Toyota C-HR to świetna opcja dla osób poszukujących dynamicznego i stylowego miejskiego SUV-a. Jego agresywny design wyróżnia się na drodze, przyciągając uwagę innych kierowców. Kabina jest dobrze zaprojektowana, oferując komfortowe siedzenia i intuicyjny układ deski rozdzielczej. Pomimo swojego kompaktowego rozmiaru, C-HR oferuje przestronność dla pasażerów i pojemność bagażnika jest wystarczająca na codzienne potrzeby. Napęd hybrydowy zapewnia oszczędność paliwa i płynną jazdę w mieście. Jednak na autostradzie brakuje mu nieco mocy przy wyprzedzaniu. Ogólnie rzecz biorąc, Toyota C-HR jest godnym uwagi wyborem dla tych, którzy szukają stylowego i efektywnego samochodu miejskiego.

Krystyna z Wieliczki
Używana Toyota C-HR to połączenie niezawodności i nowoczesnej technologii. Jako hybryda, jest bardzo ekonomiczna, oszczędzając paliwo podczas jazdy miejskiej. Jej niskie zużycie paliwa to duży plus dla osób, które chcą zmniejszyć swoje koszty eksploatacji. C-HR oferuje również wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, takich jak system ostrzegania przed kolizją i asystent pasa ruchu, które przyczyniają się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drodze – w aucie rodzinnym to podstawa. Jako miejski SUV, C-HR ma także niewielkie wymiary, co ułatwia manewrowanie w zatłoczonym ruchu ulicznym. Jednak z powodu swojego stylowego, ale nietypowego kształtu, widoczność wsteczna może być nieco ograniczona.

Patryk z Sopotu
Toyota C-HR jest samochodem, który wyróżnia się swoim oryginalnym designem. Jej dynamiczne i awangardowe linie nadają jej charakterystyczny wygląd, który przyciąga spojrzenia na ulicy. Jednak nie tylko wygląd jest jej mocną stroną. C-HR oferuje także dobrą jakość wykonania i trwałość typową dla marek Toyoty. Pomimo kompaktowych wymiarów, kabina jest przestronna i wygodna zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. System multimedialny jest intuicyjny w obsłudze, a dostępne opcje, takie jak system nawigacji satelitarnej i system audio premium, podnoszą komfort podróżowania. Mimo że nie jest to samochód o wysokich osiągach, C-HR oferuje wystarczającą moc do codziennej jazdy w mieście.

Wybrane jednostki napędowe w Toyota C-HR:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.2 Turbo

1197 ccm

116 KM

185 Nm

190 km/h

10 s

7 l/100km

170 g/km

1.8 Hybrid

1798 ccm

122 KM

163 Nm

192 km/h

11 s

3,7 l/100km

72 g/km

2.0 Hybrid Dynamic Force

1987 ccm

184 KM

202 Nm

180 km/h

8,2 s

5,0 l/100km

128 g/km

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie