Używana Honda HR-V (od 2015 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Jakub Mielniczak
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.Fot. Honda
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.Fot. Honda
Udostępnij:
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.

Pierwsza generacja B-crossovera HR-V zadebiutowała w 1997 roku, a seryjna produkcja tego modelu ruszyła dwa lata później. W owym czasie samochód ten był był jednym z prekursorów swojego segmentu. Zwłaszcza wersja trzydrzwiowa była czymś, czego nie zaproponował klientom nikt wcześniej. Auto pozostawało w produkcji do 2006 roku. Siedem lat później japoński producent zaprezentował HR-V numer dwa (produkcja od 2015 r.). Tym razem auto jest dostępne wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. W Europie występuje wyłącznie z napędem na przednią oś. W 2018 roku przeprowadzono facelifting HR-V. Poprawiono wyciszenie i jakość wykonania, zmieniono wygląd przedniego zderzaka i atrapy chłodnicy oraz wprowadzono oświetlenie LED do przednich i tylnych lamp. Trudno te zmiany nazwać gruntownymi - to kosmetyka mająca na celu podtrzymanie atrakcyjności auta.

Honda HR-V. Nadwozie/wnętrze

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. Honda

Główną zaletą auta, o której wspominają jego użytkownicy jest przestronne wnętrze. Nie jest rzeczą oczywistą w segmencie B, że osoby o wzroście powyżej 185 cm siadają na tylnej kanapie wygodnie. W HR-V mogą jechać nie tylko na krótkiej trasie. Także dłuższy wyjazd nie wywoła u nich poczucia dyskomfortu. Bagażnik ma niezłą pojemność - 393 l plus 77 l na schowek pod podłogą. To wartości, które dla niektórych mogą być wystarczające, by auto traktować jako podstawowy pojazd rodzinny. Funkcjonalność kufra podnosi oparcie tylnej kanapy z możliwością regulacji kąta nachylenia.

Kupujesz auto? Kliknij i sprawdź historię pojazdu

HR-V na pokładzie ma też rozwiązanie Magic Seats, dzięki któremu przewożenie większych przedmiotów jest łatwiejsze. Słabym punktem jest wygoda foteli przednich - kiepsko trzymają w zakrętach i mają dość krótkie siedziska. Kolejny minus za nienajlepsze wyciszenie wnętrza, szczególnie dokuczliwe przy prędkościach autostradowych. Jakość wykończenia jest typowo… „japońska”. Nie ma co liczyć na nadmiar miękkich tworzyw, ale te, które są zmontowano w miarę solidnie. Cechą aut z Azji jest miękki lakier - takowy jest też w przypadku HR-V. Aby dłużej cieszyć się jego blaskiem, warto unikać myjni automatycznych. Plus za ergonomię wnętrza, minus za nieintuicyjny i wolno działający system multimedialny. Zdecydowana większość egzemplarzy ma bogate wyposażenie. Nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, czy tempomat to elementy, które ma na pokładzie prawie każda oferowana w ogłoszeniach HR-V.

Honda HR-V. Napęd/podwozie

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. Honda

Szukając używanej HR-V najczęściej spotkamy w ogłoszeniach auta wyposażone w 1.5-litrowy benzynowy motor wolnossący. Ma 130 KM i wysokoobrotową charakterystykę. To może spodobać się tym, którzy pamiętają japońskie silniki sprzed lat. Szkoda, że osiągi tej jednostki nieco rozczarowują. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje ponad 10 sekund (z automatem - przekracza 11 s), co jest wynikiem przeciętnym. Na plus zaliczamy - póki co - brak doniesień o poważniejszych awariach. Lubiący dynamiczną jazdę powinni rozejrzeć się za 182-konną wersją 1.5 Turbo. Z przekładnią manualną przyspiesza do „setki” w czasie poniżej 8 sekund, dużo lepiej też sprawdza się w czasie wyprzedzania. Niestety, znalezienie takiego auta może być trudne. Motor ten jest montowany dopiero od 2019 roku i z powodu znacznie wyższej ceny, nie jest często wybierany przez klientów.

1.6-litrowy diesel trafiał pod maski HR-V przez trzy lata i wyposażone w niego egzemplarze trafiają się na rynku wtórnym. Motor ten zachwyca wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i ma niezłą elastyczność w trasie. Jeśli ktoś upiera się przy skrzyni automatycznej, musi zaakceptować fakt, że w HR-V nie znajdzie innej konstrukcji niż bezstopniowa przekładnia CVT. Pracuje ona cudownie płynnie podczas niezbyt dynamicznej jazdy, ale osoby z ciężką nogą mogą na nią narzekać. Im polecamy manuale. Te - tradycyjnie u Hondy - są z najwyższej półki i działają znakomicie. Niestety, w opiniach użytkowników pojawiają się niepokojące informacje o awariach manualnych skrzyń biegów. Są przypadki wymiany całego podzespołu w ramach gwarancji. Zawieszenie auta zestrojono dość sztywno. Jeżeli ktoś postrzega HR-V jako alternatywę dla Civica, radzimy wprost - w przypadku crossovera nie ma co liczyć na prowadzenie po zakrętach znane z kompakta. Na krętej drodze, Civic zostawi HR-V daleko z tyłu.

Honda HR-V. Sytuacja rynkowa

Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy
Honda HR-V nigdy nie była liderem statystyk sprzedaży crossoverów segmentu B. Mimo to, stanowi ciekawą propozycję na tle konkurentów. W Motofaktach sprawdzamy mocne i słabe strony używanej Hondy HR-V drugiej generacji i radzimy, której jej wersje są warte zainteresowania.
Fot. Honda

Liczba ogłoszeń z używanymi HR-V jest najlepszym dowodem na to, że po japońskiego crossovera nie ustawiają się w salonach kolejki. W chwili pisania tego tekstu wystawiono ok. 90 aut z drugiej ręki. Najtańsze, sprowadzone z zagranicy egzemplarze z początku produkcji można kupić za ok. 50 tys. zł. Kwota 60-70 tys. zł pozwala na poszukiwanie auta z polskiego salonu, pochodzącego od pierwszego właściciela i mającego na liczniku 40-50 tys. km. Plusem jest to, że HR-V nie jest autem, które kupują floty i większość samochodów na rynku wtórnym pochodzi z rąk prywatnych. HR-V nie jeżdżą też zbyt wiele. W ogłoszeniach nie znaleźliśmy auta, które by miało więcej niż 180 tys. km przebiegu.
Podsumowanie

Honda HR-V może nie wyróżnia się wystrzałowym designem, nie powala sportowymi osiągami, ale z eksploatacyjnego punktu widzenia stanowi ciekawą propozycję w swoim segmencie. Jedynym problemem, którego należy mieć świadomość są usterki manualnych skrzyń biegów, dlatego sprawdzenie tego podzespołu przed zakupem powinno być szczególnie dokładne. Doceniamy przestronne wnętrze HR-V, bogate wyposażenie oferowanych samochodów oraz ogólnie niezłą jakość oferty rynkowej.

ZALETY:

  • przestronne wnętrze;
  • niezła jakość oferty rynkowej.

WADY:

  • powtarzające się doniesienia o problemach z manualnymi skrzyniami biegów.

Opinie użytkowników:

Bardzo wygodne, sprytne i funkcjonalne auto w swojej klasie. Motor ma moc i możliwości której nie oferuje chyba nikt w tej klasie, Skrzynia CVT rewelacja, jeździłem próbnym HRV z manualem, ale znam go z Civica. Wiek i wygoda skłoniły do wyboru CVT, ale zaskoczenie na plus duże. Po prostu Honda. A na koniec o kosztach utrzymania, paliwo i obowiązkowe przeglądy, Przez 24 lata jazdy Hondami raz padł przełącznik zmiany świateł, drugi raz zapiekł się zacisk na hamulcu.

Miron

Rozważałem zakup: Honda HR-V, Ford Kuga, Opel Mokka, Nissan Qashqai. Po jazdach próbnych zdecydowałem się na Hondę i nie żałuję decyzji, chociaż cena wysoka. Samochód o obszernym wnętrzu, z mocnym silnikiem, przyjemny w prowadzeniu, akceptowalne spalanie. Na razie bez uwag.

Alek

Miałem dylemat co wybrać...wybrałem HRV SPORT- jak dla mnie auto piękne, oszczędne. z bardzo dobrym silnikiem z świetną skrzynia cvt, oferujące dużo miejsca wewnątrz jak na te klasę aut. Wygodne - super - do miasta, jak i w długą trasą... bardzo dobrze wykonane - wyjątkowe wnętrze w wersji sport!

Jacek

Niewielkie auto oferujące b. dużo miejsca w środku. Silnik wystarcza do spokojnej i ekonomicznej jazdy nie tylko po mieście. Z prędkościami autostradowymi też nie ma problemu. Bardzo dobre wyposażenie podstawowe. Mam nadzieję, że będzie to niezawodne auto, tak jak do tej pory z Hondą było.

Piotr

Podstawowe dane techniczne Hondy HR-V



1.5 i-VTEC
1.5 VTEC Turbo
1.6 i-DTEC
Okres produkcji
08/2015–08/2018
09/2018–12/2019
od 01/2020
03/2019–12/2019
od 01/2020
08/2015–08/2018
Pojemność skokowa
1498 cm³
1597 cm³
Moc maksymalna
96 kW (130 KM) przy 6600 obr/min
134 kW (182 KM) przy 5500 obr/min
88 kW (120 KM) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
155 Nm
przy 4600 obr/min
240 Nm
przy 1900–5000 obr/min


300 Nm
przy 2000 obr/min
Napęd
Na przednią oś
Skrzynia biegów seryjna (opcja)
6-biegowa manualna
(Automatyczna CVT)
6-biegowa manualna
Prędkość maksymalna
192 km/h
(187 km/h)
191 km/h
(187 km/h)
215 km/h
(200 km/h)
192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2–10,7 s
(11,2–11,4 s)
7,8 s
(8,6 s)
10,0–10,5 s

 

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Skody

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie