Używana Honda CR-V V (2018-2023). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację.
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację. Honda
Honda CR-V nigdy nie była zaprojektowana, aby zachwycać czy być modnym miejskim crossoverem. Od początku jej głównym celem było przekonanie rodzin do jej komfortu, przestronności i funkcjonalności. Czwarta generacja świetnie kontynuowała tę tradycję. A jakie są opinie o piątej generacji Hondy CR-V? Czy warto rozważyć zakup modelu z rynku wtórnego?

Spis treści

Używana Honda CR-V V. Nadwozie/wnętrze

Honda CR-V wyróżnia się przyjemnym dla oka designem, choć marka pozostała wierna swoim tradycyjnym, a momentami nawet staroświeckim rozwiązaniom, zwłaszcza we wnętrzu. Porównując czwartą i piątą generację Hondy CR-V, można dostrzec wiele podobieństw, jednak to piąta generacja wyróżnia się odwagą i nowoczesnością. Choć na pierwszy rzut oka wygląda dojrzałe i konserwatywnie, to w rzeczywistości kryje w sobie agresywne linie i dynamiczne przetłoczenia, szczególnie widoczne na przednim pasie.

Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację. Honda

Ostry, dynamiczny design świateł oraz zdecydowany zderzak z licznymi załamaniami nadają pojazdowi sportowy charakter. Boczne linie pojazdu są bardziej stonowane, ale szerokie listwy na dolnej części drzwi i nadkolach przywodzą na myśl terenowy styl. Tylna część jest subtelniejsza, ale nie można jej nazwać nudną czy nieatrakcyjną. Wysoko umieszczone lampy i wyrazista klapa bagażnika dodają autu muskularnego wyglądu. Honda CR-V piątej generacji z pewnością wyróżnia się na drodze i prezentuje się jako auto z charakterem. Jeśli chodzi o wymiary, model ten mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości, 1689 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2662 mm. A co znajdziemy we wnętrzu tego japońskiego SUV-a?

Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację. Honda

Honda CR-V zewnętrznie wyróżnia się wyrazistymi liniami, podczas gdy wnętrze stawia na ergonomię, eliminując zbędne ozdobniki. Solidna deska rozdzielcza zachwyca eleganckimi przetłoczeniami i dekoracyjnymi listwami. Małe kratki wentylacyjne nie dominują w designie, w przeciwieństwie do centralnego tunelu i wysuniętej konsoli z przełącznikami do zarządzania trybami jazdy oraz lewarkiem skrzyni biegów. Nad nimi znajduje się stosunkowo mały ekran systemu info-rozrywki, który może wydawać się nieco przestarzały, oraz panel sterowania radiem i klimatyzacją.

Komfort i wygoda w Hondzie CR-V stoją na wysokim poziomie, a przestrzeń wewnątrz pojazdu jest bardzo obszerna. Fotele oferują dużo miejsca i są niezwykle wygodne. Choć nie zapewniają idealnego wsparcia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, to w tym modelu nie jest to priorytetem, gdyż nawet długie podróże przebiegają bez problemów. Tył pojazdu również ma wiele do zaoferowania: kanapa jest komfortowa, przestrzeni nie brakuje, dostępne są nawiewy, a niemal płaska podłoga zapewnia wygodę także środkowemu pasażerowi. Bagażnik jest przestronny i funkcjonalny, z praktycznymi haczykami i uchwytami na siatki. W wersji hybrydowej bagażnik oferuje 497 litrów pojemności przy standardowej konfiguracji siedzeń, z możliwością zwiększenia do 1692 litrów po złożeniu oparć. Wariant z silnikiem benzynowym dysponuje pojemnością bagażnika wynoszącą odpowiednio 561 i 1756 litrów.

Używana Honda CR-V V. Silniki/układ napędowy

Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację. Honda

Oferta silnikowa Hondy CR-V V jest dość skromna i nieskomplikowana. Głównym układem napędowym jest hybrydowy 2.0 i-MMD. Kierowcy mają do dyspozycji napęd AWD, moc 184 KM oraz moment obrotowy 315 Nm, z mocą przekazywaną na koła przez płynnie działającą skrzynię e-CVT. Choć nie jest to wybór dla entuzjastów sportowej jazdy, jest to optymalne rozwiązanie dla hybryd. Skrzynia e-CVT zapewnia komfortową jazdę bez szarpnięć, utrzymując obroty silnika na optymalnym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według normy WLTP wynosi 7,1 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla pojazdu tej wielkości.

Dla tych, którzy preferują tradycyjne silniki, dostępny jest benzynowy 1.5 VTEC TURBO o mocy 173 lub 193 KM. Mocniejsza wersja oferuje moment obrotowy 243 Nm, skrzynię CVT i napęd na wszystkie koła z hydrokinetycznym sprzęgłem. Osiągi są przyzwoite: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 8,3 l/100 km. Dla tych, którzy szukają oszczędności i mogą zrezygnować z napędu AWD, słabsza wersja 173-konna będzie bardziej ekonomiczna.

Używana Honda CR-V V. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna
Honda CR-V najlepiej spełnia oczekiwania kierowców, którzy cenią przestrzeń, komfort i wygodę ponad dynamikę czy sportowy charakter. Jest mniej atrakcyjna dla tych, którzy poszukują najnowszych technologii, ponieważ niektóre funkcje modelu pozostają niezmienione od kilku generacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny, samochód cieszy się dużą popularnością i jest doceniany za bezproblemową eksploatację. Honda

Właściciele piątej generacji Hondy CR-V rzadko zgłaszają problemy z pojazdem, doceniając jego prostotę i solidność. Główne zastrzeżenia dotyczą średniej jakości materiałów wykończeniowych w kabinie. Pojawiają się również uwagi dotyczące cienkich blach karoserii, niewystarczającego wyciszenia na autostradach oraz podatności lakieru na uszkodzenia. Honda CR-V jest często wybierana ze względu na swoją praktyczność, a nie emocje. Przestronny bagażnik, komfortowa jazda i pewne prowadzenie to atuty, które idą w parze z łatwością w utrzymaniu i stosunkowo niskimi kosztami eksploatacji.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 170 ogłoszeń dotyczących Hondy CR-V V. Przykładowo model z 2020 roku z silnikiem hybrydowym 2.0 i-MMD z przebiegiem 93 000 kilometrów to koszt około 124 000 złotych. Za około 85 000 złotych kupimy odmianę z silnikiem 1.5 VTEC TURBO o mocy 193 KM i przebiegiem 100 000 kilometrów z 2018 roku.

Używana Honda CR-V V zalety:

  • ciekawa, typowo japońska, dynamiczna stylistyka zewnętrzna;
  • przestronne i praktyczne wnętrze dla rodziny;
  • oszczędna i dynamiczna hybryda oraz dynamiczny silnik benzynowy z turbo;
  • bezproblemowa eksploatacja i niezawodność;
  • napęd na cztery koła poprawia trakcję w trudnych warunkach;
  • spora oferta na rynku wtórnym.

Używana Honda CR-V V wady:

  • wnętrze jest praktyczne, ale odrobinę przestarzałe;
  • trochę wysokie ceny, szczególnie za zadbane egzemplarze.

Używana Honda CR-V V. Opinie

Konrad z Bydgoszczy: „Kupiłem używaną Hondę CR-V piątej generacji i jestem zadowolony z wyboru. Przestronność tego samochodu jest naprawdę imponująca. Podróżujemy z rodziną często, a bagażnik pomieści wszystkie nasze bagaże bez problemu. Komfort jazdy jest na wysokim poziomie – fotele są wygodne, a zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Jedyne, co trochę przeszkadza, to hałas na autostradzie, ale jest to do zaakceptowania. Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, materiały mogłyby być lepsze, ale ogólnie jest solidnie. Zużycie paliwa w wersji hybrydowej też jest satysfakcjonujące. Nie jest to samochód dla osób szukających sportowych wrażeń, ale dla rodzin to idealny wybór.”

Anna z Krakowa: „Moja Honda CR-V piątej generacji sprawdza się doskonale na co dzień. Cenię sobie przede wszystkim komfort i przestronność wnętrza. Jazda tym autem to przyjemność, zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Systemy bezpieczeństwa działają bez zarzutu, co daje poczucie pewności za kierownicą. Minusem jest jakość niektórych plastików w kabinie, które mogłyby być lepsze, oraz podatność lakieru na drobne uszkodzenia. Mimo wszystko, samochód jest bardzo praktyczny i łatwy w utrzymaniu. Koszty eksploatacji są umiarkowane, co dodatkowo przemawia za tym modelem. Dla mnie to strzał w dziesiątkę.”

Michał z Warszawy: „Honda CR-V piątej generacji to auto, które świetnie sprawdza się w roli rodzinnego pojazdu. Jego największe zalety to przestronność i komfort jazdy. Fotele są wygodne, a miejsca na nogi nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, co sprawia, że nawet dłuższe podróże są komfortowe. Mam wersję z silnikiem benzynowym, który jest wystarczająco dynamiczny, choć zużycie paliwa mogłoby być niższe. Materiały wykończeniowe są solidne, choć niektóre elementy mogłyby być wykonane z lepszych materiałów. Ogólnie, Honda CR-V to niezawodny i funkcjonalny samochód, który spełnia moje oczekiwania.”

Wybrane jednostki napędowe w Honda CR-V V:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 VTEC TURBO

1498 ccm

173 KM

220 Nm

200 km/h

10 s

6,3 l/100km

122 g/km

1.5 VTEC TURBO

1498 ccm

193 KM

243 Nm

210 km/h

9,3 s

7,3 l/100km

142 g/km

2.0 i-MMD

1993 ccm

184 KM

315 Nm

180 km/h

8,8 s

5,3 l/100km

118 g/km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty