Spis treści
Używana Honda CR-V V. Nadwozie/wnętrze
Honda CR-V wyróżnia się przyjemnym dla oka designem, choć marka pozostała wierna swoim tradycyjnym, a momentami nawet staroświeckim rozwiązaniom, zwłaszcza we wnętrzu. Porównując czwartą i piątą generację Hondy CR-V, można dostrzec wiele podobieństw, jednak to piąta generacja wyróżnia się odwagą i nowoczesnością. Choć na pierwszy rzut oka wygląda dojrzałe i konserwatywnie, to w rzeczywistości kryje w sobie agresywne linie i dynamiczne przetłoczenia, szczególnie widoczne na przednim pasie.
Ostry, dynamiczny design świateł oraz zdecydowany zderzak z licznymi załamaniami nadają pojazdowi sportowy charakter. Boczne linie pojazdu są bardziej stonowane, ale szerokie listwy na dolnej części drzwi i nadkolach przywodzą na myśl terenowy styl. Tylna część jest subtelniejsza, ale nie można jej nazwać nudną czy nieatrakcyjną. Wysoko umieszczone lampy i wyrazista klapa bagażnika dodają autu muskularnego wyglądu. Honda CR-V piątej generacji z pewnością wyróżnia się na drodze i prezentuje się jako auto z charakterem. Jeśli chodzi o wymiary, model ten mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości, 1689 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2662 mm. A co znajdziemy we wnętrzu tego japońskiego SUV-a?
Honda CR-V zewnętrznie wyróżnia się wyrazistymi liniami, podczas gdy wnętrze stawia na ergonomię, eliminując zbędne ozdobniki. Solidna deska rozdzielcza zachwyca eleganckimi przetłoczeniami i dekoracyjnymi listwami. Małe kratki wentylacyjne nie dominują w designie, w przeciwieństwie do centralnego tunelu i wysuniętej konsoli z przełącznikami do zarządzania trybami jazdy oraz lewarkiem skrzyni biegów. Nad nimi znajduje się stosunkowo mały ekran systemu info-rozrywki, który może wydawać się nieco przestarzały, oraz panel sterowania radiem i klimatyzacją.
Komfort i wygoda w Hondzie CR-V stoją na wysokim poziomie, a przestrzeń wewnątrz pojazdu jest bardzo obszerna. Fotele oferują dużo miejsca i są niezwykle wygodne. Choć nie zapewniają idealnego wsparcia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, to w tym modelu nie jest to priorytetem, gdyż nawet długie podróże przebiegają bez problemów. Tył pojazdu również ma wiele do zaoferowania: kanapa jest komfortowa, przestrzeni nie brakuje, dostępne są nawiewy, a niemal płaska podłoga zapewnia wygodę także środkowemu pasażerowi. Bagażnik jest przestronny i funkcjonalny, z praktycznymi haczykami i uchwytami na siatki. W wersji hybrydowej bagażnik oferuje 497 litrów pojemności przy standardowej konfiguracji siedzeń, z możliwością zwiększenia do 1692 litrów po złożeniu oparć. Wariant z silnikiem benzynowym dysponuje pojemnością bagażnika wynoszącą odpowiednio 561 i 1756 litrów.
Używana Honda CR-V V. Silniki/układ napędowy
Oferta silnikowa Hondy CR-V V jest dość skromna i nieskomplikowana. Głównym układem napędowym jest hybrydowy 2.0 i-MMD. Kierowcy mają do dyspozycji napęd AWD, moc 184 KM oraz moment obrotowy 315 Nm, z mocą przekazywaną na koła przez płynnie działającą skrzynię e-CVT. Choć nie jest to wybór dla entuzjastów sportowej jazdy, jest to optymalne rozwiązanie dla hybryd. Skrzynia e-CVT zapewnia komfortową jazdę bez szarpnięć, utrzymując obroty silnika na optymalnym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według normy WLTP wynosi 7,1 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla pojazdu tej wielkości.
Dla tych, którzy preferują tradycyjne silniki, dostępny jest benzynowy 1.5 VTEC TURBO o mocy 173 lub 193 KM. Mocniejsza wersja oferuje moment obrotowy 243 Nm, skrzynię CVT i napęd na wszystkie koła z hydrokinetycznym sprzęgłem. Osiągi są przyzwoite: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 8,3 l/100 km. Dla tych, którzy szukają oszczędności i mogą zrezygnować z napędu AWD, słabsza wersja 173-konna będzie bardziej ekonomiczna.
Używana Honda CR-V V. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Właściciele piątej generacji Hondy CR-V rzadko zgłaszają problemy z pojazdem, doceniając jego prostotę i solidność. Główne zastrzeżenia dotyczą średniej jakości materiałów wykończeniowych w kabinie. Pojawiają się również uwagi dotyczące cienkich blach karoserii, niewystarczającego wyciszenia na autostradach oraz podatności lakieru na uszkodzenia. Honda CR-V jest często wybierana ze względu na swoją praktyczność, a nie emocje. Przestronny bagażnik, komfortowa jazda i pewne prowadzenie to atuty, które idą w parze z łatwością w utrzymaniu i stosunkowo niskimi kosztami eksploatacji.
W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 170 ogłoszeń dotyczących Hondy CR-V V. Przykładowo model z 2020 roku z silnikiem hybrydowym 2.0 i-MMD z przebiegiem 93 000 kilometrów to koszt około 124 000 złotych. Za około 85 000 złotych kupimy odmianę z silnikiem 1.5 VTEC TURBO o mocy 193 KM i przebiegiem 100 000 kilometrów z 2018 roku.
Używana Honda CR-V V zalety:
- ciekawa, typowo japońska, dynamiczna stylistyka zewnętrzna;
- przestronne i praktyczne wnętrze dla rodziny;
- oszczędna i dynamiczna hybryda oraz dynamiczny silnik benzynowy z turbo;
- bezproblemowa eksploatacja i niezawodność;
- napęd na cztery koła poprawia trakcję w trudnych warunkach;
- spora oferta na rynku wtórnym.
Używana Honda CR-V V wady:
- wnętrze jest praktyczne, ale odrobinę przestarzałe;
- trochę wysokie ceny, szczególnie za zadbane egzemplarze.
Używana Honda CR-V V. Opinie
Konrad z Bydgoszczy: „Kupiłem używaną Hondę CR-V piątej generacji i jestem zadowolony z wyboru. Przestronność tego samochodu jest naprawdę imponująca. Podróżujemy z rodziną często, a bagażnik pomieści wszystkie nasze bagaże bez problemu. Komfort jazdy jest na wysokim poziomie – fotele są wygodne, a zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Jedyne, co trochę przeszkadza, to hałas na autostradzie, ale jest to do zaakceptowania. Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, materiały mogłyby być lepsze, ale ogólnie jest solidnie. Zużycie paliwa w wersji hybrydowej też jest satysfakcjonujące. Nie jest to samochód dla osób szukających sportowych wrażeń, ale dla rodzin to idealny wybór.”
Anna z Krakowa: „Moja Honda CR-V piątej generacji sprawdza się doskonale na co dzień. Cenię sobie przede wszystkim komfort i przestronność wnętrza. Jazda tym autem to przyjemność, zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Systemy bezpieczeństwa działają bez zarzutu, co daje poczucie pewności za kierownicą. Minusem jest jakość niektórych plastików w kabinie, które mogłyby być lepsze, oraz podatność lakieru na drobne uszkodzenia. Mimo wszystko, samochód jest bardzo praktyczny i łatwy w utrzymaniu. Koszty eksploatacji są umiarkowane, co dodatkowo przemawia za tym modelem. Dla mnie to strzał w dziesiątkę.”
Michał z Warszawy: „Honda CR-V piątej generacji to auto, które świetnie sprawdza się w roli rodzinnego pojazdu. Jego największe zalety to przestronność i komfort jazdy. Fotele są wygodne, a miejsca na nogi nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, co sprawia, że nawet dłuższe podróże są komfortowe. Mam wersję z silnikiem benzynowym, który jest wystarczająco dynamiczny, choć zużycie paliwa mogłoby być niższe. Materiały wykończeniowe są solidne, choć niektóre elementy mogłyby być wykonane z lepszych materiałów. Ogólnie, Honda CR-V to niezawodny i funkcjonalny samochód, który spełnia moje oczekiwania.”
Wybrane jednostki napędowe w Honda CR-V V:
Silnik | Pojemność | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.5 VTEC TURBO | 1498 ccm | 173 KM | 220 Nm | 200 km/h | 10 s | 6,3 l/100km | 122 g/km |
1.5 VTEC TURBO | 1498 ccm | 193 KM | 243 Nm | 210 km/h | 9,3 s | 7,3 l/100km | 142 g/km |
2.0 i-MMD | 1993 ccm | 184 KM | 315 Nm | 180 km/h | 8,8 s | 5,3 l/100km | 118 g/km |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?