Używana Dacia Sandero II (2012 – 2020). Poznaj jej wady i zalety

Paweł Piątek
Fot. Dacia
Fot. Dacia
Udostępnij:
Jeśli ktoś szuka auta niedrogiego, nieźle wykonanego i nie odstrasza go budżetowy charakter auta, powinien zwrócić uwagę na poprzednią generację popularnej Dacii Sandero.

Modele z silnikami wysokoprężnymi nie są co prawda zbyt dynamiczne, szczególnie najsłabsza wersja, ale jednostki są solidne i nie sprawiają wielu problemów. Podobnie jest z jednostkami TCe, ale są one dość wrażliwe na temperament kierowcy i zbyt mocno naciskane, bywają paliwożerne. Starsza jednostka 1.2 16V wymaga uwagi jeśli chodzi o przepustnicę i cewki zapłonowe. Trochę problemów generują również skrzynie biegów. Ich precyzja jest umowna, a przy większych przebiegach pojawiają się usterki wybieraka, zużyciu ulegają także łożyska. Od czasu do czasu pojawiają się usterki elektryki. Sporym problemem jest także przeciętnej jakości powłoka lakiernicza oraz antykorozyjna. Lakier jest delikatny i dość szybko pojawiają się odpryski od kamieni itp. Warto je w porę zabezpieczyć. Trzeszczące plastiki i słabe spasowanie to naturalne zjawisko w używanych modelach. Na pochwałę zasługuje dość trwałe i bardzo tanie w naprawie zawieszenie.

Na rynku wtórnym znajdziemy mnóstwo egzemplarzy, ale należy uważać na przebiegi oraz poziom ich wyeksploatowania. Dacia Sandero nie jest pancernym samochodem, choć naprawy nie należą do drogich, a na rynku znajdziemy mnóstwo tanich zamienników. Dobrze wyposażona Dacia Sandero (np. w odmianie Stepway) z silnikiem 0.9 TCe to koszt około 36 000 złotych. Za model z końca produkcji i niewielkim przebiegiem trzeba zapłacić nawet 40 000 złotych. Za wersję z 2016 roku z silnikiem 1.2 16V i przebiegiem około 40 000 złotych zapłacimy około 22 000 złotych.

Dacia Sandero to świetna propozycja do miasta, a w mocniejszych odmianach poradzi sobie również w trasie. Przy odpowiednim traktowaniu pedału gazu może być bardzo oszczędna i tania w utrzymaniu, choć oszczędności widać na każdym kroku, szczególnie we wnętrzu, które jest bardzo spartańskie. Mimo to, jako narzędzie do podróżowania, ta rumuńsko-francuska propozycja sprawdzi się świetnie.

Używana Dacia Sandero zalety:

  • niska cena zakupu i eksploatacji;
  • dość oszczędne jednostki napędowe;
  • wersje z fabryczną instalacją LPG;
  • spory wybór na rynku wtórnym.

Używana Dacia Sandero wady:

  • smutne i słabo wykonane wnętrze;
  • niewygodne fotele o niewielkim zakresie regulacji;
  • kiepska powłoka lakiernicza i antykorozyjna.

Zobacz także: Nissan Qashqai w nowej odsłonie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie