
Niekwestionowanym królem klasy kompaktowej od lat jest w Polsce Volkswagen Golf. Na rynku nie brakuje jednak innych, ciekawych modeli samochodów, które mogą być dla niego niezłą alternatywą. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która niemieckiego rywala na łopatki rozkłada stylistyką.
fot. Bartosz Gubernat
Giulietta jest produkowana od 2010 roku, jako następczyni popularnej 147. Chociaż pierwotnie miała się nazywać 149, a później Milano, ostatecznie zdecydowano się nawiązać nazwą do samochodu produkowanego we Włoszech w latach 1954-1965. Auto powstało na nowej płycie podłogowej nazwanej przez Fiata „Compact”. Projektując nadwozie styliści nawiązali nie tylko do starej Giulietty, ale również do 8C Competizione, co widać przede wszystkim z przodu auta. Nowy model rynkowy sukces odniósł już w 2011 roku, ustępując w plebiscycie Car Of The Year tylko elektrycznemu Nissanowi Leaf. Pod względem poziomu sprzedaży w polskich salonach daleko mu do niemieckich konkurentów, ale na rynku wtórnym jest samochodem poszukiwanym i wartościowym.