
Coupe to czwarta wersja Laguny trzeciej generacji. Jej pojawienie się na rynku poprzedziła jesienią 2007 r. wersja hatchback, a w 2008 r. Grandtour (kombi) i GT. To właśnie z tej ostatniej odmiany zapożyczyła układ jezdny 4Control z czterema kołami skrętnymi.
Auto na szybko pokonywanych łukach trzyma się drogi niczym francuska kolejka TGV. Przy prędkości poniżej 60 km/h koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kół osi przedniej, o maksymalny kąt 3,5 stopnia, co poprawia manewrowanie.
Uwodzicielskie kształty Coupe przyprawiono takimi szczegółami jak chromowane listwy wokół szyb, czy ekstrawaganckie tylne światła. Osłona chłodnicy wyda się fanom Astona Martina dziwnie

znajoma. Całości dopełniają aluminiowe, 17-calowe felgi.
Wewnątrz sportowo, estetycznie, ergonomicznie. I cicho. Bardzo cicho. Dźwięk pracy diesla zaczyna docierać do uszu kierowcy i pasażerów dopiero przy ok. 3500 obr./min, ale i przy 4100 obr./min nie jest natarczywy. Takie wyniki mają silniki benzynowe.
Do jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń. Użyto przyjemnych w dotyku, miękkich wysokogatunkowych plastików. Deska rozdzielcza wtapia się niezauważalnie w konsolę. Efekt wzmacniają aluminiowe listwy, które biegną przez boczki drzwi i przechodzą na panel centralny z dużym ekranem nawigacji i wyświetlaczem radia.
Trójramienna, spłaszczona u dołu kierownica obszyta miękką skórą świetnie leży w dłoniach. Za nią umieszczono estetyczne zegary analogowe. Sportowe, skórzane fotele zapewniają świetne trzymanie boczne. Elektryczna, wielofunkcyjna regulacja pozwala na precyzyjne ustawienie pozycji za kierownicą. Pod ręką znajdują się wszystkie przełączniki niezbędne do kontroli urządzeń w aucie. We wnętrzu znajdziemy sporą ilość schowków. Ten znajdujący się przed pasażerem jest klimatyzowany.

Mimo, że mamy do czynienia z nadwoziem typu coupe z mocno opadającą linią dachu, nie można narzekać na ciasnotę. Samochód przeznaczony jest dla czterech osób. Na tylnych fotelach wygodnie usiądą dwaj dorośli pasażerowie. Obaj mają sporo przestrzeni na wysokości kolan, barków i nad głową . Dużo gorzej jest z miejscem na stopy, którego zdecydowanie brakuje.
W wyposażeniu standardowym wersji Initiale znajdziemy automatyczny hamulec postojowy, reflektory ksenonowe z czarnymi kloszami i funkcją pozwalająca na włączenie świateł mijania na krótki czas po zgaszeniu silnika, podgrzewanie foteli przednich, kartę zbliżeniową, radar cofania, układ wspomagania przy parkowaniu przodem. Oprócz tego dostajemy świetny system audio ze wzmacniaczem cyfrowym i zestawem dziesięciu głośników. System ma Bluetootha umożliwiającego bezprzewodowe połączenie z telefonem komórkowym.

Bagażnik Laguny Coupe ma 423 l. Pakowanie większych przedmiotów może utrudniać nieforemny otwór, ale kiedy już zajdzie potrzeba zabrania większej ilości bagaży, przydaje się możliwość rozkładania tylnej kanapy.
Testowane przez nas auto miało turbodoładowanego 3-litrowego diesla o mocy 235 KM. Dostępny już przy 1500 obr./min moment obrotowy wynoszący 450 Nm i nienagannie pracujący 6-biegowy automat zapewniają świetną dynamikę. Pierwszą setkę osiąga się w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 242 km/h.
Zawieszenie - jak na samochód o sportowym charakterze - zestrojono stosunkowo miękko, dzięki czemu nie odczuwa się specjalnie nierówności dróg. Jest ono jednocześnie na tyle sprężyste, by przy wysokich prędkościach auto nie traciło przyczepności i nie miało tendencji do pod- i nadsterowności. W razie kłopotów z pomocą przychodzą fabryczny system stabilizacji toru jazdy ESP i układ wspomagania nagłego hamowania. 3-litrowy diesel w cyklu miejskim zużywał 11,2 l/100 km. W trasie spalanie wynosiło ok. 6,6 l/100 km.
Ceny Renault Laguny Coupe 3.0 zaczynają się od 170 500 zł.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?